AndroidHealthClinic

Vista vs XP: the final battle

Peiling Peiling Vista of XP: the final battle

• Ik ben overgestapt op Vista en ben er tevreden over, het is een verbetering ten opzichte van XP

Stemmen: 28 23,9%
  • Ik heb Vista geprobeerd en vond het niets, ik zit nu weer op XP wat ik een beter en stabieler systee

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik zal in de toekomst misschien upgraden naar Vista, maar op dit moment is XP voor mij de betere keu

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik blijf bij XP en wacht op W7

Stemmen: 22 18,8%
  • Ik gebruik OSX/Linux/... en heb nergens last van , ha!

Stemmen: 10 8,5%
  • Andere mening / situatie

Stemmen: 17 14,5%

• Totaal stemmers
    117
  • Topic Starter Topic Starter
Lol...uiteraard draaid Vista probleemloos op 'goede' computers van toen...
vista draaid zelf op een P3 800 mghz en 384 mb(sommige beweren zelfs op 256mb) wel slecht natuurlijk.. maar het draaid heus wel.

Btw 1gig ram was wel te koop... 4x256mb en 256mb latjes waren toen echt makkelijk te verkrijgen.

Btw ik heb het hier niet over 1 enkel systeem ofzo... heb vista op zo'n 12 tal van die systemen zo weten te draaien ..dus...

Ik zou het eens vragen bij het Apple support center in je buurt? Want ik heb totaal geen ervaring met Apple computers als het over RAM upgrades gaat. Ik veronderstel dat je het ook best door hen laat doen hoor, zelf opendraaien, doet dat de garantie niet vervallen?

ik denk dat m'n garantie al vervallen is. En het is niet moeilijk om die ram en harde schijf zelf te vervangen hoor. Ram kan je best niet bij apple kopen want dat is gewoon een stuk duurder dan bij andere ... en het enigste verschil is het apple logotje

het is allebei wel oke
ik vind vista niet zoveel toevoegen dat ik de moeite moet gaan doen om te upgraden
dus blijft bij xp, vind het wel best

die logica snap ik toch niet, als windows 7 ook slecht zou zijn (wat ik dus niet geloof) dan heeft het binne de kortste keren toch ook een slechte naam
Anders zouden ze wel een ****in lijpe Service Pak er van maken. maar nee...het krijgt een nieuwe naam. omdat iedereen de naam vista gewoon koppelt aan problemen en een k*t OS...iig veel consumenten.

Ik zou het eens vragen bij het Apple support center in je buurt? Want ik heb totaal geen ervaring met Apple computers als het over RAM upgrades gaat. Ik veronderstel dat je het ook best door hen laat doen hoor, zelf opendraaien, doet dat de garantie niet vervallen?
Nee doet je garantie niet vervallen. staat zelfs in de handleiding hoe het moet...koop wel mac-certified ram.

Anders zouden ze wel een ****in lijpe Service Pak er van maken. maar nee...het krijgt een nieuwe naam. omdat iedereen de naam vista gewoon koppelt aan problemen en een k*t OS...iig veel consumenten.

Nee doet je garantie niet vervallen. staat zelfs in de handleiding hoe het moet...koop wel mac-certified ram.
net zoals apple toch? leopard/... ?

voor een service pack bevat het wel veel te veel nieuwe features, als besturingssysteem word het een kleine upgrade genoemt

klinkt logisch voor mij, mss niet onder de apple gebruikers?

Btw 1gig ram was wel te koop... 4x256mb en 256mb latjes waren toen echt makkelijk te verkrijgen.
Maar als je goed leest heb ik het over de kmo's/doorsnee gebruikers. 4x256 moest je toen eerder gaan zoeken bij de doorgewinterde gamers. En ja natuurlijk draait het, in principe kan je dan nog wel lager gaan, alleen werkt het in praktijk natuurlijk voor geen meter.

Maar als je goed leest heb ik het over de kmo's/doorsnee gebruikers. 4x256 moest je toen eerder gaan zoeken bij de doorgewinterde gamers. En ja natuurlijk draait het, in principe kan je dan nog wel lager gaan, alleen werkt het in praktijk natuurlijk voor geen meter.

We dwalen af.. mijn punt was.. dat dit 7 jaar oude componenten zijn..toen haalde jij aan dat 1gig bijna niet te verkrijgen was...dus daarom gaf ik dit voorbeeld.
Anyway en lager kan je zeker nog gaan..deze heeft vista op n p2 400 mghz gedraaid... ik bedoel en na wat optimalisaties draait het nog vrij vlot ook ... dus het is maar een indicatie....
Sommige draaien het ook op hun P3 800mghz laptop etc... en claime dan het best goed draait..dus.

http://www.youtube.com/watch?v=VwTmIPxKEpA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ghmSQHE8F8Y&NR=1

Hier zelfs op een celeron 450 mghz(dual cpu wel).. en lijkt me echt vlot te draaien zelf mediacenter incluis videokaart is 'iets' nieuwer.. maar eig slechter dan een gewone doorsnee Geforce 2 gts.

OM je vista een beetje te 'finetune' lol
http://www.youtube.com/watch?v=jCfb2PAmcVY&NR=1

We dwalen af.. mijn punt was.. dat dit 7 jaar oude componenten zijn..toen haalde jij aan dat 1gig bijna niet te verkrijgen was...dus daarom gaf ik dit voorbeeld.
Dat heb ik niet gezegd. Wat jij zegt is gewoon niet relevant. Als 1% 1gig had zitten dan speelt dat weinig rol. Vista vreet geheugen en heeft een dual core processor nodig om een beetje goed te functioneren. Vista is gewoon de grootste blunder in de geschiedenis van Windows. 15 GB ruimte nodig op de harde schijf? Kom zeg, zijn ze helemaal gek geworden? Ipv hun systeem vol met nutteloze eye candy te stoppen hadden ze het beter wat eenvoudiger en efficiënter gemaakt.

Ik ben overgestapt op Vista en ben er tevreden over, het is een verbetering ten opzichte van XP

Heb nochtans al een vrij oud systeem (1.5 jaar), maar met voldoende ram (3GB) is het echt een droom OS, beter dan XP zelfs... hét grootste voordeel imo is dat vista nooit echt volledig volledig vastloopt zoals XP, je kunt faulty programs afsluiten zonder dat de rest verloren gaat

Dat heb ik niet gezegd. Wat jij zegt is gewoon niet relevant. Als 1% 1gig had zitten dan speelt dat weinig rol. Vista vreet geheugen en heeft een dual core processor nodig om een beetje goed te functioneren. Vista is gewoon de grootste blunder in de geschiedenis van Windows. 15 GB ruimte nodig op de harde schijf? Kom zeg, zijn ze helemaal gek geworden? Ipv hun systeem vol met nutteloze eye candy te stoppen hadden ze het beter wat eenvoudiger en efficiënter gemaakt.

Ecsueer maar wat bedoel je dan met een beetje goed functioneren...
vista kan perfect draaien op een singe core systeem dus ... heb je het dan over gamen etc?
Heb zelf ook gegamed op een singlecore..pc met vista... gaat uiteraard prima.. dus heb echt geen idee(hangt uiteraard voornamelijk af van je vga kaart).. ivm benchmarks zoals 3d mark etc.. zijn de scores wel n stukje minder.

Btw ok je hebt die 15 gig nodig maar die worden wel totaal niet gevult.. lol... de 'core' alleen is iets van een dikke 6 gig achteraf heb je nog altijd plaats extra..

een dual core processor nodig om te functioneren? waar haal je dat nu weer???

mss eens beter informeren waar die 15 gig voor dient, hoofzakelijk drivers etc

Wow:D mijn mac is nog nooit helemaal vastgelopen. en bij sommige programma's die blijven steken recovered hij de gegevens waar je laatst aan bezig was.

damn op een mac nog nooit last gehad van faulty programmas:eek:.............................................

......................mss ligt het wel aan het gebrek aan programmas?:o

voor ik kwade reply's krijg, grapje natuurlijk
het klopt wel dat OsX stabieler is door de darwin kernel en gecrashte software beter kan opvangen

Laatst bewerkt:
Ecsueer maar wat bedoel je dan met een beetje goed functioneren...
vista kan perfect draaien op een singe core systeem dus ... heb je het dan over gamen etc?
Heb zelf ook gegamed op een singlecore..pc met vista... gaat uiteraard prima.. dus heb echt geen idee(hangt uiteraard voornamelijk af van je vga kaart).. ivm benchmarks zoals 3d mark etc.. zijn de scores wel n stukje minder.

Btw ok je hebt die 15 gig nodig maar die worden wel totaal niet gevult.. lol... de 'core' alleen is iets van een dikke 6 gig achteraf heb je nog altijd plaats extra..
Een pc functioneert goed als er geen vertragingen optreden, daarmee wordt bedoelt geen bottlenecks. Vista heeft nu eenmaal een zware processor en geheugen nodig. Draai je enkele programma's naast elkaar dan zit je zo aan een dual core met hoge kloksnelheid en veel ram. Ik hoor jullie die verhalen graag vertellen, tot je die dingen in realiteit gaat toepassen en dan is het plots een heel ander verhaal.

een dual core processor nodig om te functioneren? waar haal je dat nu weer???
Is gewoon op verschillende fora al gezegd geweest. Let op ik heb het over verschillende programma's naast elkaar laten draaien met de aero functies van Vista. Om lekker te werken heb je gewoon veel betere specs nodig dan Windows aanraad. Dat is altijd zo geweest, maar bij Vista nog veel meer van toepassing.

mss eens beter informeren waar die 15 gig voor dient, hoofzakelijk drivers etc
Lol, drivers nemen toch geen 10 gig in. Ik denk dat ze bij Windows eens moeten leren om hun zootjes wat kleiner te houden.

die aero functies kan je toch uitzetten, toch stom om een besturingssysteem te laten omwille van dingen die je gemakkelijk uitzet... aero is voor mij persoonlijk een van de hoofdredenen om vista te gebruiken:heart:

Gewoon een quadcore en 4 Gb en Vista draait prima. Quadcores kosten geen drol, geheugen is ook spotgoedkoop.

15 Gb harde schijf ruimte is ook niks, 1 Tb HD heb je voor minder dan 100 euro.

Terug
Naar boven