Fitness Seller

Vista vs XP: the final battle

Peiling Peiling Vista of XP: the final battle

• Ik ben overgestapt op Vista en ben er tevreden over, het is een verbetering ten opzichte van XP

Stemmen: 28 23,9%
  • Ik heb Vista geprobeerd en vond het niets, ik zit nu weer op XP wat ik een beter en stabieler systee

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik zal in de toekomst misschien upgraden naar Vista, maar op dit moment is XP voor mij de betere keu

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik blijf bij XP en wacht op W7

Stemmen: 22 18,8%
  • Ik gebruik OSX/Linux/... en heb nergens last van , ha!

Stemmen: 10 8,5%
  • Andere mening / situatie

Stemmen: 17 14,5%

• Totaal stemmers
    117
Ik wil binnenkort Windows op mijn macbook pro zetten onder bootcamp dus was wel benieuwd of het nou interessant is om bij XP te blijven of toch te upgraden...

Dan zou ik voor xp kiezen als ik jou was, macbook is nog niet klaar voor zware vista :roflol:

Maar goed werk al maanden met vista no problemoz tot nu toe alles werkt naar behoren, nog snel ook. Ga binnekort ff voor de grap trug naar XP ben benieuwd.

Xp is net iets te log :rolleyes: igg minder compleet......vista is super veilig, dat gevoel heb ik igg :p

Mischien OSX proberen, kan ik dat WIJ gevoel ook ervaren :D

Laatst bewerkt:
Dan zou ik voor xp kiezen als ik jou was, macbook is nog niet klaar voor zware vista :roflol:

Maar goed werk al maanden met vista no problemoz tot nu toe alles werkt naar behoren, nog snel ook. Ga binnekort ff voor de grap trug naar XP ben benieuwd.

Xp is net iets te log :rolleyes: igg minder compleet......vista is super veilig, dat gevoel heb ik igg :p

Waarom zou je terug gaan? Als je dan nog even het gevoel van XP wilt hebben draai hem dan in vmware/vpc:)

Andere mening: ik werd verplicht om over te stappen op vista (kocht laptop en de drivers zijn alleen geschikft voor vista, en er zijn geen drivers beschikbaar voor xp), ik ben eraan gewoon geworden maar ik vind xp nog atlijd beter.
Reden: vista is té log voor wat het maar kan. Neem nu als makkelijk voorbeeld de aero interface: bij linux hebben ze zoiets gelijkaardigs en daar heb je maar 512mb ram voor nodig.
Veel stabieler dan xp is het in mijn ogen ookal niet.
M$ claimde om de kernel te herschrijven voor windows 7, dan zou het mss nog wat worden, maar op deze beslissing is teruggekomen dus dat zooitje wordt nog logger en nog trager dan vista, yay.

veel mensen vinden de alpha versies van windows 7 sneller dan vista, er is dus wel degelijk verbetering (al schitterend dat een alpha versie zo goed werkt)

• Topic Starter Topic Starter
:rolleyes: mij macbook pro heeft 4 gig 2 dual core 2.8 ghz en draait vista 2 keer naast elkaar als het moet gast.

k

Vind XP prima werken, vraag me af of ik hetzelfde zal ervaren met vista...

Het is leuk speelgoed, en ziet er veel eenvoudiger en netter uit dan windows, wel 1 ding: het is even wennen, want heel veel dingen die je gewend bent zijn er dus niet meer.

veel mensen vinden de alpha versies van windows 7 sneller dan vista, er is dus wel degelijk verbetering (al schitterend dat een alpha versie zo goed werkt)
Ja dat zou wel een hele verandering zijn tegenover het verleden :rolleyes: Maar ik geloof er geen yota van.

LOL! Microsoft kopieert al jaren van Apple. Sterker nog, de eerste grafische interface waardoor Windows is ontstaan kwam van... Apple. Zonder Apple was er nooit Windows geweest (talk about pwnd). Oh ja, de muis is ook uitgevonden door Apple.

Het hele glanzende in de look van Vista? Afgekeken van OSX. Het nieuwe logo van Windows? Afgekeken van Apple Aqua style. Vele tooltjes in Vista zijn zwaar afgekeken van tooltjes in OSX. Je kan zo blijven doorgaan, de verhoogde gebruiksvriendelijkheid van Windows de laatste jaren etc etc.

Heel misschien heeft Apple inspiratie opgedaan bij Windows, maar ik ben nu een uurtje bezig op mijn nieuwe Macbook pro en heb nog niet 1 iets gezien dat lijkt op wat in XP terug te vinden is. Bijna alles ziet er anders uit, en functioneert anders.
Niet te vergeten dat Apple de eerste was die begon met stelen. Namelijk vrijwel een identieke GUI zoals Xerox hem had gemaakt in de jaren 70.

Niet te vergeten dat Apple de eerste was die begon met stelen. Namelijk vrijwel een identieke GUI zoals Xerox hem had gemaakt in de jaren 70.
Ik las dat Apple met een eerste GUI naar Xerox is gestapt maar dat Xerox weigerde mee te werken. Apple heeft het dan maar zelfstandig gedaan.

yep, en dan andere constant zitten te zeiken dat anderen van hun stelen, wat een bende idioten

windows werkt superstabiel, mss eens stoppen met spyware op je pc te laten komen?
Ik heb sinds 2005 geen spyware meer op mijn pc want ik ben toen gestopt met het gebruiken van Internet Explorer :roflol:

Staat wel nog een firewall en AV op want anders loopt ie alsnog zo vol met allerlei troep. Nu is dit in de laatste XP en nieuwste versies al sterk verbeterd dmv de ingebouwde firewall en dichtgemaakte gaten die er in het verleden waren.

Trouwens stabiliteit van een systeem heeft niets te maken met de veiligheid. Stabiliteit (of liever het gebrek eraan) betekent: hoe makkelijk crashed je systeem? BsoD heb ik bij elke opstart nu, ben er nog steeds niet achter hoe het komt (probeer maar eens uit te zoeken waar het probleem zit in Windows).

ik weet ook wel wat stabiliteit betekend, alleen kan spyware en andere troep ervoor zorgen dat windows sneller crasht, en constant kom ik mensen tegen die windows niet stabiel vinden maar dat hun harde schijf wel vol virussen en spyware staat

Toch gek dat er net zoveel noobs OSX gebruiken en dat daar dan toch veel minder virussen op te vinden zijn :scratch:

Ik las dat Apple met een eerste GUI naar Xerox is gestapt maar dat Xerox weigerde mee te werken. Apple heeft het dan maar zelfstandig gedaan.

Er is een oude docu genaamd 'silicon valley' die over de geschiedenis van de PC gaat. Download/bekijk die eens zou ik zeggen. :)

(die GUI kwam zeer zeker van Xerox af; Al was deze volgens mij niet identiek aan die van Xerox, aangezien ze er toch nog verbeteringen aan hebben gedaan ?)

zeggen de cijfers 90% en 10% jouw iets? (kan er iets naast zitten natuurlijk)
Ik zat eigenlijk te wachten op die reply :D

Ik heb die discussie ook al paar keer zien voeren namelijk...

Het traditionele antwoord van de Apple fanboys is dan meestal: het marktaandeel is niet de hoofdreden, osx zou gewoon veel lastiger te kraken zijn. Maar goed ik ben geen programmeur (jij denk ik ook niet) dus lastig om dit hard te maken.

Er is een oude docu genaamd 'silicon valley' die over de geschiedenis van de PC gaat. Download/bekijk die eens zou ik zeggen. :)

(die GUI kwam zeer zeker van Xerox af; Al was deze volgens mij niet identiek aan die van Xerox, aangezien ze er toch nog verbeteringen aan hebben gedaan ?)
Tnx, zal ik eens bekijken :)

geef nu toe dat het marktaandeel de grootste reden is waarom iemand een virus voor een bepaald systeem wil maken

dat is toch het doel van virussen, zoveel mogelijk pc's besmetting, als je op appletjes mikt gaat je virus ver geraken ja

geef nu toe dat het marktaandeel de grootste reden is waarom iemand een virus voor een bepaald systeem wil maken

dat is toch het doel van virussen, zoveel mogelijk pc's besmetting, als je op appletjes mikt gaat je virus ver geraken ja
Het zal misschien een impact hebben, dat weet ik niet. Ik durf geen ja of nee te zeggen want dan zou ik er meer van moeten kennen. Punt blijft dan wel dat de realiteit is dat je veiliger zit op een Mac.

maar dat voordeel = een nadeel
minder spyware en virussen = minder software beschikbaar voor dat systeem

de argumenten minder virussen voor de mac en meer software voor de pc zijn eigenlijk loze argumenten die aan mekaar vast hangen

W7 wordt begin volgend jaar al verwacht. Bij Windows zijn ze er zelf ook achter dat Vista niet zo super is.
Ik raadt iedereen daarom ook aan nog even met een eventuele aankoop te wachten.
Tenzij je voor een goedkope pc of laptop gaat natuurlijk... dan zou ik zeggen, sla je slag de komende maanden. Ze moeten toch van die Vista af...

Succes

W7 wordt begin volgend jaar al verwacht. Bij Windows zijn ze er zelf ook achter dat Vista niet zo super is.
Ik raadt iedereen daarom ook aan nog even met een eventuele aankoop te wachten.
Tenzij je voor een goedkope pc of laptop gaat natuurlijk... dan zou ik zeggen, sla je slag de komende maanden. Ze moeten toch van die Vista af...

Succes

waar komt die onzin vandaan dat ze microsoft niet gelukkig zijn met vista? ze zijn er juist heel tevreden over en doen daarom maar een paar kleine aanpassingen aan de nieuwe windows
ik dacht zelfs dat men aanraadde niet te wachten tot windows 7 omdat die toch niet veel verschilt van vista

Terug
Naar boven