AndroidHealthClinic

Vista vs XP: the final battle

Peiling Peiling Vista of XP: the final battle

• Ik ben overgestapt op Vista en ben er tevreden over, het is een verbetering ten opzichte van XP

Stemmen: 28 23,9%
  • Ik heb Vista geprobeerd en vond het niets, ik zit nu weer op XP wat ik een beter en stabieler systee

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik zal in de toekomst misschien upgraden naar Vista, maar op dit moment is XP voor mij de betere keu

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik blijf bij XP en wacht op W7

Stemmen: 22 18,8%
  • Ik gebruik OSX/Linux/... en heb nergens last van , ha!

Stemmen: 10 8,5%
  • Andere mening / situatie

Stemmen: 17 14,5%

• Totaal stemmers
    117
W7 wordt begin volgend jaar al verwacht. Bij Windows zijn ze er zelf ook achter dat Vista niet zo super is.
Ik raadt iedereen daarom ook aan nog even met een eventuele aankoop te wachten.
Tenzij je voor een goedkope pc of laptop gaat natuurlijk... dan zou ik zeggen, sla je slag de komende maanden. Ze moeten toch van die Vista af...

Succes

betalen voor windows :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
maar dat voordeel = een nadeel
minder spyware en virussen = minder software beschikbaar voor dat systeem

de argumenten minder virussen voor de mac en meer software voor de pc zijn eigenlijk loze argumenten die aan mekaar vast hangen
Ja, ok. Maar voor Apple situeert en beperkt het probleem zich toch vooral mbt de games. Maar je hebt gelijk dat het aan elkaar vast hangt.

waar komt die onzin vandaan dat ze microsoft niet gelukkig zijn met vista? ze zijn er juist heel tevreden over en doen daarom maar een paar kleine aanpassingen aan de nieuwe windows
ik dacht zelfs dat men aanraadde niet te wachten tot windows 7 omdat die toch niet veel verschilt van vista
Nee dat is niet echt onzin....

De 7 komt er zo snel omdat de naam van Vista beschadigd is. Ga maar eens in bedrijven kijken, allemaal nog XP. Waarom? Omdat Vista nogal wat kritiek kreeg in begin en niet echt een groot succes was. Het werd wel verkocht, maar niet in die mate dat Microsoft had gehoopt.

windows 7 is maar een kleine upgrade, als windows vista zo slecht was dan deed men wel een grote upgrade...

Laatst bewerkt:
de reden dat vista niet zo goed verkoopt is omdat het niet zo veel nieuwigheden bevat tegenover XP, al het nieuws zit onder de motorkap maar dat is nu niet echt een doorbrekend argument om te upgraden naar vista

aan vista had men maar 2 jaar gewerkt, alle intressante features werden geschrapt

die logica snap ik toch niet, als windows 7 ook slecht zou zijn (wat ik dus niet geloof) dan heeft het binne de kortste keren toch ook een slechte naam

die logica snap ik toch niet, als windows 7 ook slecht zou zijn (wat ik dus niet geloof) dan heeft het binne de kortste keren toch ook een slechte naam
De situatie is momenteel zo dat Vista op zich niet echt "slecht" is. Het is volgens velen net zo goed als XP (?) maar met wat meer eye candy. Het probleem bij Vista is begonnen bij de verhalen die erover vertelt werden. Soms waren die terecht, soms niet. Men zei dat in veel gevallen de bestaande hardware /pc's niet krachtig genoeg waren voor Vista. En daar had men een punt. Resultaat: bedrijven zitten vaak met wat oudere bakken en willen niet voor een heel kantoor of meerdere kantoren nieuwe pc's aankopen die nog maar een paar jaar oud zijn. Gevolg was dat bedrijven bleven werken op XP, op een moment dat Microsoft maximaal moest gaan verkopen om hun winsten te verhogen. Ook de gamers hebben dacht ik een hele tijd gezworen bij XP omdat er negatieve verhalen mbt drivers en Vista waren. Later gingen veel mensen downgraden omdat Vista voor hun PC teveel resources nodig had. Door al die kritiek gingen fabrikanten van PC's zelfs PC's op de markt dumpen met XP erop.

Bottom line is dat Vista een RAM vreter is en dus een zwaar systeem nodig heeft om prettig mee te werken. Nu de naam Vista voor de markt geen ideale reputatie heeft is de logische stap om "back to basics" te gaan en de naam weer simpel en solide te laten klinken. Hence Windows 7. Althans dit is mijn perceptie van het Vista verhaal.

Andere mening/ situatie...

Namelijk; ik draai nu Vista en ben er niet al te tevreden over. Heb namelijk erg vaak willekeurige errors die je de blue screen geven en dus je pc afsluiten.

Maar ik heb ook geenzin om er nu nog xp er op te zetten, ik ga er maar van uit dat al die updates Vista wat stabieler maken.

Andere mening/ situatie...

Namelijk; ik draai nu Vista en ben er niet al te tevreden over. Heb namelijk erg vaak willekeurige errors die je de blue screen geven en dus je pc afsluiten.

Maar ik heb ook geenzin om er nu nog xp er op te zetten, ik ga er maar van uit dat al die updates Vista wat stabieler maken.

er is duidelijk iets mis met jouw vista installatie of je hardware, bsods zijn NIET normaal punt

vista is veel beter dan XP, daarom de reset bij de ontwikkeling van vista, eerst bouwe men voort op de bouwstenen van XP tot het allemaal instorte... het kon zo niet meer verder, het was tijd voor drastische veranderingen onder de motorkap van windows --> resultaat is vista (aan vista heeft men 2 jaar gewerkt) zo heeft men de bouwstenen kunnen realiseren voor de toekomstige versies van windows

ik heb de ontwikkeling van vista op de voet gevolgd, de nieuwigheden van vista zitten onder de motorkap... beleive me het uiterlijk is maar een kleine upgrade en niet XP met eye candy

op een krachtigere PC werkt vista sneller dan XP, het is wel een feit dat je er een krachtigere pc voor nodig hebt, op dat punt heb je gelijk

maar kan het niet genoeg blijven zeggen, vista = veel meer dan XP

maar ik snap wel dat door de hogere systeemvereisten het een slechte naam krijgt....

Laatst bewerkt:
De situatie is momenteel zo dat Vista op zich niet echt "slecht" is. Het is volgens velen net zo goed als XP (?) maar met wat meer eye candy. Het probleem bij Vista is begonnen bij de verhalen die erover vertelt werden. Soms waren die terecht, soms niet. Men zei dat in veel gevallen de bestaande hardware /pc's niet krachtig genoeg waren voor Vista. En daar had men een punt. Resultaat: bedrijven zitten vaak met wat oudere bakken en willen niet voor een heel kantoor of meerdere kantoren nieuwe pc's aankopen die nog maar een paar jaar oud zijn. Gevolg was dat bedrijven bleven werken op XP, op een moment dat Microsoft maximaal moest gaan verkopen om hun winsten te verhogen. Ook de gamers hebben dacht ik een hele tijd gezworen bij XP omdat er negatieve verhalen mbt drivers en Vista waren. Later gingen veel mensen downgraden omdat Vista voor hun PC teveel resources nodig had. Door al die kritiek gingen fabrikanten van PC's zelfs PC's op de markt dumpen met XP erop.

Bottom line is dat Vista een RAM vreter is en dus een zwaar systeem nodig heeft om prettig mee te werken. Nu de naam Vista voor de markt geen ideale reputatie heeft is de logische stap om "back to basics" te gaan en de naam weer simpel en solide te laten klinken. Hence Windows 7. Althans dit is mijn perceptie van het Vista verhaal.
vista is veel beter dan XP, daarom de reset bij de ontwikkeling van vista, eerst bouwe men voort op de bouwstenen van XP tot het allemaal instorte... het kon zo niet meer verder, het was tijd voor drastische veranderingen onder de motorkap van windows --> resultaat is vista (aan vista heeft men 2 jaar gewerkt) zo heeft men de bouwstenen kunnen realiseren voor de toekomstige versies van windows

ik heb de ontwikkeling van vista op de voet gevolgd, de nieuwigheden van vista zitten onder de motorkap... beleive me het uiterlijk is maar een kleine upgrade en niet XP met eye candy

op een krachtigere PC werkt vista sneller dan XP, het is wel een feit dat je er een krachtigere pc voor nodig hebt, op dat punt heb je gelijk

maar kan het niet genoeg blijven zeggen, vista = veel meer dan XP

er is duidelijk iets mis met jouw vista installatie of je hardware, bsods zijn NIET normaal punt

Bsods?

Geen idee wat er mis kan zijn, Vista was geinstalleerd bij aanschaf van mijn laptop, en heb ook geen virussen of iets. Als ik weer opstart na zo'n voorval dan gaat er een scherm zoeken naar 'solutions' en die zijn vaak dat ik een bepaalde update moet installeren.

Maar deze errors zijn steeds weer anders, en soms heb ik het zoals vandaag 2x op een dag, en soms een hele week niet.

Verder zijn er meer irritaties zoals de melding dat ik bepaalde opstart programma's blokkeer; dit weet ik en doe ik met opzet, maar heb nooit gevonden hoe je dat uit kan zetten. Of de eeuwige waarschuwingsschermen bij allerhande acties.

Laatst bewerkt:
blue screen of death

ik zou je laptop eens binnendoen, lol wel grappig iedereen heeft hier blauwe schermen en ze denken allemaal dat het normaal is omdat windows zo onstabiel zou zijn :roflol:

Hey big T waar heb jij je ram gehaald ? ik wil graag m'n macbook ook uprgraden naar 4 gb ram. i needs it :) maar ik heb wel een macbook van 2007

Model Name: MacBook
Model Identifier: MacBook2,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2 GHz
Memory: 1 GB

kan ik hier 4 gb bijsteken ?

blue screen of death

ik zou je laptop eens binnendoen, lol wel grappig iedereen heeft hier blauwe schermen en ze denken allemaal dat het normaal is omdat windows zo onstabiel zou zijn :roflol:

Yep vista is zeker niet slecht..vind het eigenlijk stabieler dan xp..op mijn systemen.
Btw vind het eig..bs dat vista slecht blijkt te draaien op wat oudere systemen..zoals ik al aanhaalde draaide nog prima op een Xp1800+(ge'oced naar 2.2ghz wel)(was enkel maar om een hogere cpu score in vista te krijgen)met 1gb ram en zelfs een geforce 2gts... dit draaide echt vlot.

En dat zijn dus componenten van 7 jaar terug.. dus ik vraag me dan toch af wat men bedoelt.. met 'wat oudere systemen'.

dat zie ik persoonlijk als een nieuw systeem, onder oude systemen versta ik pc's van 500mhz met 256mb ram ofzo

2ghz en een gig ram, daar draait vista vlot op :) (bij mij dan)

hehe..maar eigenlijk draaide xp zelfs niet echt optimaal.. op zulke systemen.. die 256mb is ruim voldoende wel maar 500 mghz...is wel erg brak hoor :s...

Bedoel deze componenten.. heb athlon xp's zat etc... bedoel die componenten tesamen zijn nog geen 30 euro fzo waard..men moet ergens de lijn trekken met systeem vereisten lijkt me..

Hey big T waar heb jij je ram gehaald ? ik wil graag m'n macbook ook uprgraden naar 4 gb ram. i needs it :) maar ik heb wel een macbook van 2007

Model Name: MacBook
Model Identifier: MacBook2,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2 GHz
Memory: 1 GB

kan ik hier 4 gb bijsteken ?
Ik zou het eens vragen bij het Apple support center in je buurt? Want ik heb totaal geen ervaring met Apple computers als het over RAM upgrades gaat. Ik veronderstel dat je het ook best door hen laat doen hoor, zelf opendraaien, doet dat de garantie niet vervallen?

Yep vista is zeker niet slecht..vind het eigenlijk stabieler dan xp..op mijn systemen.
Btw vind het eig..bs dat vista slecht blijkt te draaien op wat oudere systemen..zoals ik al aanhaalde draaide nog prima op een Xp1800+(ge'oced naar 2.2ghz wel)(was enkel maar om een hogere cpu score in vista te krijgen)met 1gb ram en zelfs een geforce 2gts... dit draaide echt vlot.

En dat zijn dus componenten van 7 jaar terug.. dus ik vraag me dan toch af wat men bedoelt.. met 'wat oudere systemen'.
7j geleden was er nog geen 1 gb ram in de bedrijven of bij de gewone consumenten. Als je natuurlijk de top (game) pc's van 7j terug gaat nemen dan kan je daar nog wel Vista op draaien... Maar doe er dan ook geen gekke dingen mee want dan zal ie snel vertragen.

7j geleden was er nog geen 1 gb ram in de bedrijven of bij de gewone consumenten. Als je natuurlijk de top (game) pc's van 7j terug gaat nemen dan kan je daar nog wel Vista op draaien... Maar doe er dan ook geen gekke dingen mee want dan zal ie snel vertragen.

PC's uit 2001? :nowai:!!!

Terug
Naar boven