MuscleMeat

Vista vs XP: the final battle

Peiling Peiling Vista of XP: the final battle

• Ik ben overgestapt op Vista en ben er tevreden over, het is een verbetering ten opzichte van XP

Stemmen: 28 23,9%
  • Ik heb Vista geprobeerd en vond het niets, ik zit nu weer op XP wat ik een beter en stabieler systee

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik zal in de toekomst misschien upgraden naar Vista, maar op dit moment is XP voor mij de betere keu

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik blijf bij XP en wacht op W7

Stemmen: 22 18,8%
  • Ik gebruik OSX/Linux/... en heb nergens last van , ha!

Stemmen: 10 8,5%
  • Andere mening / situatie

Stemmen: 17 14,5%

• Totaal stemmers
    117
Draai vista al een dik jaar probleemloos.

mensen die vista k*t vinden zullen wel
een p4 met 1gb hebben met een onbord gpu chip

XP , geen behoefte aan verandering.

Windows vista 64-bit. DX10 + 4GB geheugen for the win :cool:
Heb nergens problemen mee.

Draai Vista. Ben niet 100% tevreden maar zal niet terugstappen op XP

Ik draai ook Vista en heb er geen problemen mee, alles werkt naar behoren. Ik heb dus gekozen voor de eerste optie. Ik kan alleen niet zeggen dat Vista een hele grote verbetering is ten opzichte van XP.

Een verbetering vind ik de explorer interface en de opzet van je persoonlijke map. Zo is het makkelijker om dingen te organiseren en de virtuele mappen zijn ook een uitkomst (een zoekopdracht die omgezet kan worden in een map). Verder vind ik Aero wel prettig. Vroeger paste ik het uiterlijk van XP altijd aan, nu hoeft dat niet meer.

Een nadeel vind ik de slaapstand. In XP sloot de PC gelijk af na het drukken op de knop, nu duurt dit veel langer. Maar echt heel hinderlijk is het niet. Het opstarten gaat wel onmiddellijk.

Van het defragmenteren heb ik vrijwel geen last. Af en toe hoor ik de hardeschijf bezig (alhoewel dit ook van het indexeren van Google of de Windows zoekindex zou kunnen zijn). Maar voor zover ik weet kiest windows daar wel momenten voor dat de PC even niks staat te doen. Als je weer aan de slag gaat stopt het. Ik denk dat het defragmenteren terwijl je bezig bent tegenwoordig geen echt nadelig effect meer heeft hoor. Zeker niet wanneer het regelmatig gebeurt.

Welke van de twee vind je beter? Waarom blijf je toch XP gebruiken op die ene?

Bwa... eigenlijk geen voorkeur. Gewoon omdat alles nieuw is en er wat 'toffer' uitziet.
Vista vind ik wel leuk om op te werken, gewoon omdat alles nieuw is en er wat 'toffer' uitziet. (tot nu toe) nog geen problemen mee gehad.

Beneden heb ik xp, gewoon omdat ik er niet echt behoefte aan heb te veranderen. Ik ben xp gewoon en alles werkt perfect. Moest het plots vista worden zou ik er ook geen probleem mee hebben.

Vista en werkt goed, even goed als xp en is nieuwer en leuker..

Ik begrijp mensen niet die van Vista terug naar Xp gaan, is net hetzelfde alsof je een nieuwe auto ruilt voor een auto van 5 jaar oud.
En zelfs al mocht ik vista slechter vinden dan xp dan nog zou ik niet terug naar xp gaan, bij software moet je gewoon meegaan met uw tijd en geen software draaien van 6 jaar oud als je een nieuwere versie tot u beschikking hebt.

Vista en werkt goed, even goed als xp en is nieuwer en leuker..

Ik begrijp mensen niet die van Vista terug naar Xp gaan, is net hetzelfde alsof je een nieuwe auto ruilt voor een auto van 5 jaar oud.

En zelfs al mocht ik vista slechter vinden dan xp dan nog zou ik niet terug naar xp gaan, bij software moet je gewoon meegaan met uw tijd en geen software draaien van 6 jaar oud als je een nieuwere versie tot u beschikking hebt.

omdat de nieuwe versie slomer is dat de oude? wat best goed mogelijk is, zie een bepaalde aflevering van Top Gear (volgens mij was het de Golf GTI).

Draai vista al een dik jaar probleemloos.

mensen die vista k*t vinden zullen wel
een p4 met 1gb hebben met een onbord gpu chip

Het was toentertijd niet de hardware die voor problemen zorgde, Joran.. uhh.. luppie. Het was meer dat veel programma's die ik regelmatig gebruik het niet goed deden onder Vista.

omdat de nieuwe versie slomer is dat de oude? wat best goed mogelijk is, zie een bepaalde aflevering van Top Gear (volgens mij was het de Golf GTI).

Idd, je computer moet natuurlijk sterk genoeg zijn. Op computers met maar 512mb ram en geen dual processor is het idd niet raadzaam om het te installeren, 1gb is ook een beetje crap.

Ik zou allang over gestapt zijn naar Vista als mijn laptop het aan kon, maar dat is niet het geval draai daarom nog gewoon XP

Idd, je computer moet natuurlijk sterk genoeg zijn. Op computers met maar 512mb ram en geen dual processor is het idd niet raadzaam om het te installeren, 1gb is ook een beetje crap.

heb 2 gig aan ram en ik vind het alsnog extreem gay dat Vista meer CPU gebruik inneemt dan Xp terwijl het gewoon hetzelfde is met meer flashy rotzooi.

ik mis de optie voor echte nerds(zoals ik) ik gebruik meerdere OS(Unix,XP,Vista,Window2003).

Ik heb Vista geprobeerd en vond het niets, ik zit nu weer op XP wat ik een beter en stabieler systeem vind

bij de aanschaf van mijn laptop zat vista er standaard op geinstalleerd.
vond het alleen niet prettig werken (misschien gewenning, maar vooral dat telkens dingen nog eens extra moeten bevestigen of je het zeker wil) en vond het gewoon zonde van de resources van mn laptop, dus ben teruggestapt naar XP.

wel wil ik misschien in mn game pc nog 2 gig extra ram zetten (dan heb ik 4 gig) en dan vista installeren zodat ik met DX10 kan gamen.
al heb ik gelezen dat er ook een (niet officiele microsoft)DX10 versie voor XP is tegenwoordig, dus of het vista plan nog doorgaat weet ik niet.

Kan je heel makkelijk uitzetten ;)

Ik gebruik Vista op mijn desktop.
OSX op mijn mbp. en ik vind OSX fijner werken dan Vista.

Overigens heb ik ook nog een homeserver met windowshomeserver for small business. (windows server 2003(??))

Toevallig zit ik op 512 MB ram + Vista.. en ik kan je vertellen.. het is verschrikkelijk.

• Topic Starter Topic Starter
ik mis de optie voor echte nerds(zoals ik) ik gebruik meerdere OS(Unix,XP,Vista,Window2003).
Ik heb de optie "Andere mening / situatie" toegevoegd, anders blijven we bezig :)

Maar ook in jouw situatie kan je aangeven welke van de twee je beter vindt toch?

Bij aankoop van me laptop kreeg ik er gratis Vista bij. Omdat mijn laptop een vrij hoog werkgeheugen heeft, heb ik er geen last van dat Vista er al bijna 1 GB van in beslag neemt. Grafisch is Vista wel grappig, en technisch heb ik er nog geen problemen mee gehad. Mooi houden zo dus.

Terug
Naar boven