Fitness Seller

Vista vs XP: the final battle

Peiling Peiling Vista of XP: the final battle

• Ik ben overgestapt op Vista en ben er tevreden over, het is een verbetering ten opzichte van XP

Stemmen: 28 23,9%
  • Ik heb Vista geprobeerd en vond het niets, ik zit nu weer op XP wat ik een beter en stabieler systee

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik zal in de toekomst misschien upgraden naar Vista, maar op dit moment is XP voor mij de betere keu

Stemmen: 20 17,1%
  • Ik blijf bij XP en wacht op W7

Stemmen: 22 18,8%
  • Ik gebruik OSX/Linux/... en heb nergens last van , ha!

Stemmen: 10 8,5%
  • Andere mening / situatie

Stemmen: 17 14,5%

• Totaal stemmers
    117
Ik heb de optie "Andere mening / situatie" toegevoegd, anders blijven we bezig :)

Maar ook in jouw situatie kan je aangeven welke van de twee je beter vindt toch?

Ben er zelf nog niet uit. Beiden hebben voor en nadelen. Wat ik ideaal vind van mijn vista laptop is dat ik er een remote control bij heb waardoor ik hem net als een dvd player kan bedienen. Daaregentegen is het weer lastig dat je nieuwe versie van Nero en MS office nodig hebt op Vista.

Maar over het algemeen ben ik toch wel tevreden over Vista.

Ik upgrade trouwens altijd direct op zijn minst een PC naar de nieuwste windows als er een uitkomt.

ik heb vista op me desktop maar die zuigt! op me laptop heb ik XP en is echt 100x beter!! kleine moeite om het om te zetten i know i know maar zelfs daar te lam voor!

Geen Vista om de simpele reden omdat ik dan het werkgeheugen moet uitbreiden , van nu 1½GB naar 4Gb wil Vista soepeltjes kunnen draaIEN.

XP voldoet nog steeds prima alles draait lekker snel en dat is voor mij het belangrijkste, een visuele vormgeving vindt ik zoals bij Vista niet zo belangrijk.

Heb vista en ben er niet ontevreden over maar had liever nog XP gehad omdat pc dan sneller zou zijn.

ik ben onvergestapt naar vista, ik vind het een verbetering, maar heb ook wel linux staan omdat het ook een aangenaam systeem is. Dus anders.

Naar Vista en ben er tevree mee.

Eigenlijk overgestapt omdat ik een OEM kon kopen gezien ik mijn moederbord etc had
vervangen. En zo had ik eindelijk ook iets legaals op mijn pc staan.

Min?
- Extra HDD acties (waarom mag joost weten)
- Verkenner is sucky sucky
- Verkenner crasht ook vaak
- Upgrade van andere software is ook wel aan te raden

Plus?
- Sidebar (maar die dient eigenlijk tot niets :p)
- Zoekfunctie
- Visueel

Ben er zelf nog niet uit. Beiden hebben voor en nadelen. Wat ik ideaal vind van mijn vista laptop is dat ik er een remote control bij heb waardoor ik hem net als een dvd player kan bedienen. Daaregentegen is het weer lastig dat je nieuwe versie van Nero en MS office nodig hebt op Vista.

Maar over het algemeen ben ik toch wel tevreden over Vista.

Ik upgrade trouwens altijd direct op zijn minst een PC naar de nieuwste windows als er een uitkomt.

Hoe oude versie draai je wel niet dan???
Ik draai Nero 7 Ultra en Office 2003 zonder problemen onder XP en Vista...

Ik draai trouwens XP op mn laptop ( 1,8 Ghz Dualcore / 2GB / 256MB Video ) en Vista op mn desktop ( 3.0 Ghz Dualcore / 3 GB / 640MB Video ).
Standaard zat Vista op mn laptop, waarom geswitched? Geen idee, werkt voor mij eigenlijk hetzelfde alleen is XP "iets" sneller. Desktop merk ik totaal geen verschil tussen XP en Vista;)

Ik draai een 64 bit Muiz versie van Vista, unattended wordt alles wat je ooit gebruikt geinstalleerd. Dat draait echt heel erg goed, mijn oude xp liep vaker vast dan vista nu. Een vastlopend programma dat niet te stoppen is kan ik in vista wel via proces of processtructuur beëindigen laten stoppen. XP liep daar 9/10 op vast.

Over defragmenteren, neem O&O defragmentatie en stel dat als standaard in. Is veel sneller laat zich helemaal instellen naar je wensen. Het is betaal software maar als je zoekt vind je het ook wel gratis.

Geen Vista om de simpele reden omdat ik dan het werkgeheugen moet uitbreiden , van nu 1½GB naar 4Gb wil Vista soepeltjes kunnen draaIEN.

4GB is echt niet nodig, 2 is gewoon zat behalve voor hardcore gamers wellicht, dat ben ik niet. Ik heb altijd tussen de 0,8-1.3 GB vrij geheugen over. Zelfs als ik wisselbestand helemaal uit zou zetten heb ik nog een paar honderd MB altijd over. (heb 1GB wisselbestand gebruik en 4GB beschikbaar)

4GB is echt niet nodig, 2 is gewoon zat behalve voor hardcore gamers wellicht, dat ben ik niet. Ik heb altijd tussen de 0,8-1.3 GB vrij geheugen over. Zelfs als ik wisselbestand helemaal uit zou zetten heb ik nog een paar honderd MB altijd over. (heb 1GB wisselbestand gebruik en 4GB beschikbaar)

+1

En Vista ziet sowieso maar tot 3Gb DDR ;)
Kan het wel software matig uitbreiden via een patch, maar echt decent werken doet het dan
weer niet :p

Ik gebruik xp en heb nergens last van..

Heb zelf winxp en op laptopje van mn ma draait vista.
En ik kan eerlijk en oprecht zeggen dat XP 100059238590235890238509x beter is.
Vooral dat gek*t van vista als je wat wil doen, weet u het zeker dat u dit wilt doen?
weet u het zeker? HEEL ZEKER? KAN IK U NIET OVERTUIGEN OM HET NIET TE DOEN?
t*ring software is het

Ik kocht een pc met vista. Heb niet heel veel problemen gehad. Wel van die achterlijke incompatibiliteiten maar die zijn inmiddels ook wel opgelost. Vind het wel best dus.

Heb zelf winxp en op laptopje van mn ma draait vista.
En ik kan eerlijk en oprecht zeggen dat XP 100059238590235890238509x beter is.
Vooral dat gek*t van vista als je wat wil doen, weet u het zeker dat u dit wilt doen?
weet u het zeker? HEEL ZEKER? KAN IK U NIET OVERTUIGEN OM HET NIET TE DOEN?
t*ring software is het

Als je er niet mee om kan gaan moet je niet lopen zeuren ;)
Je kan die optie gewoon uitzetten waardoor je meteen door kan gaan zonder steeds die vraag..

Dat ligt dus niet aan Vista maar aan jezelf:)

Je kan die optie gewoon uitzetten waardoor je meteen door kan gaan zonder steeds die vraag..

:orly:

waar dat ergens? :p

Ik heb de tijd nog niet genomen om erachter te zoeken ...

Ja, ik kan er niet mee omgaan. Heb 0 geduld, zeker als het op windows aankomt.
En nu snel terug naar je joystickje.

Wel echt k*t in vista is dat je alleen drivers met een certificaat kan gebruiken en dat je standaard niet meer administrator rechten hebt. Aan beide is gelukkig wat te doen maar zoals dat standaard is, is het echt vervelend.

O ja dat wachtwoorden verplicht wisselen elke twee weken, kan dat ook definitief uit?

+1

En Vista ziet sowieso maar tot 3Gb DDR ;)
Kan het wel software matig uitbreiden via een patch, maar echt decent werken doet het dan
weer niet :p

Fout.
Vista ziet wel degelijk 4gb. Echter als je de 32bit versie van Vista hebt dan heb je een max geheugengebruik van 4gb (inclusief graka en zooi) dus dan kan je die 4gb nooit vol benutten in zit je meestal rond 3-3,2gb idd.
64bit versie heeft dit probleem niet meer en zal wel je volledige geheugen onmiddellijk herkennen

En dit verhaaltje gaat trouwens ook op voor Windows XP .. dus ik snap niet waarom je het als argument contra vista gebruikt.

Even on topic: Ik ben zelf overgestapt naar vista omwille van dx10 maar ik zou liever bij XP blijven. XP is wat stabieler en toch wel sneller. Maar als je veel gamed en je wilt graag die DX10 hebben moet je het helaas hebben -_-' Voor de rest biedt Vista 0,00 meerwaarde t.o.v. XP imo.

Fout.
Vista ziet wel degelijk 4gb. Echter als je de 32bit versie van Vista hebt dan heb je een max geheugengebruik van 4gb (inclusief graka en zooi) dus dan kan je die 4gb nooit vol benutten in zit je meestal rond 3-3,2gb idd.
64bit versie heeft dit probleem niet meer en zal wel je volledige geheugen onmiddellijk herkennen

En dit verhaaltje gaat trouwens ook op voor Windows XP .. dus ik snap niet waarom je het als argument contra vista gebruikt.

Even on topic: Ik ben zelf overgestapt naar vista omwille van dx10 maar ik zou liever bij XP blijven. XP is wat stabieler en toch wel sneller. Maar als je veel gamed en je wilt graag die DX10 hebben moet je het helaas hebben -_-' Voor de rest biedt Vista 0,00 meerwaarde t.o.v. XP imo.

Het was geen argument contra vista ... het was een argument dat je
heus geen 4Gb nodig had ;) Vorige posts etc ook lezen hé ;)

Hoe oude versie draai je wel niet dan???
Ik draai Nero 7 Ultra en Office 2003 zonder problemen onder XP en Vista...

Ik draai trouwens XP op mn laptop ( 1,8 Ghz Dualcore / 2GB / 256MB Video ) en Vista op mn desktop ( 3.0 Ghz Dualcore / 3 GB / 640MB Video ).
Standaard zat Vista op mn laptop, waarom geswitched? Geen idee, werkt voor mij eigenlijk hetzelfde alleen is XP "iets" sneller. Desktop merk ik totaal geen verschil tussen XP en Vista;)

Jij hebt gewoon geluk.

Ik zie voor mijn werk tientallen vista PC's en op ongeveer de helft wil Office 2003 niet werken zonder tunen. Met name als je wil printen zal je in de problemen komen afhankelijk van je printer.

Nero 7 geeft evengoed problemem - zowel Microsoft als Nero geven zelf aan dat Nero 7 niet compatibel is met Vista.

Terug
Naar boven