- Waardering
- 218
- Lengte
- 1m50
- Massa
- 160kg
Dat kan ja. Eet je ook geen fruit en groente omdat je dat makkelijk uit een capsule kan halen?
Dagelijks 2 bananen, 2 appels, broccoli...

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan ja. Eet je ook geen fruit en groente omdat je dat makkelijk uit een capsule kan halen?

ja dom, ik bedacht me idd al, je maakt meer pigment aan om je beter tegen UV te beschermen, dus idd, donkere huid maak je minder vit D aan.in eieren en zalm zit ook aardig wat vit. D
---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------
even google gebruiken
Huidpigmentatie: Melanine in de huid functioneert als natuurlijke bescherming tegen zonnebrand, maar beperkt eveneens de snelheid waarmee vitamine D kan worden gemaakt. Bij mensen met een donkere huidskleur functioneert de vitamine D synthese in de huid aanmerkelijk langzamer dan bij mensen met een blanke huid en kan tot 99% geremd worden.[22] Het feit dat mensen met een lichte huidskleur vooral in gebieden met weinig zonlicht wonen, zou een gevolg van de evolutie kunnen zijn, omdat mensen met een lichte huidskleur in deze gebieden minder snel rachitis zullen krijgen dan mensen met een donkere huidskleur. Omgekeerd zou het feit dat mensen met een donkere huidskleur vooral in gebieden met veel zonlicht wonen, een gevolg van de evolutie kunnen zijn, omdat mensen met een donkere huidskleur in die gebieden minder snel huidkanker zullen krijgen dan mensen met een lichte huidskleur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D
oh ik neem altijd gewoon: 1pilletje: Zink, magnesium, ijzer, calcium, fosfor, jodium, vit C, vit A, vit B6 en vit E, dan hoef ik ook geen groente meer te nemen, veel makkelijker!
us iemand met meer pigment zou eerder meer UV-licht opnemen?
ja dom, ik bedacht me idd al, je maakt meer pigment aan om je beter tegen UV te beschermen, dus idd, donkere huid maak je minder vit D aan.
Sinds ik naar buiten ga om dan achter mijn ruit te gaan zitten...vitamine D wordt gevormd onder invloed UV-licht. Dus je kan gewoon in je regenpak, onder je parapluutje of zelfs achter je ruit gaan zitten![]()

Sinds ik naar buiten ga om dan achter mijn ruit te gaan zitten...![]()

waarom extra vit D nemen?? -.-
smeer boter op je brood en loop af en toe naar buiten en je zit heeeelemaal goed.