XXL Nutrition

Voeding dikkertje die stronglifts volgt

Bezoekers in dit topic

goede week gehad, 1.1kg kwijt. Heb wel een vreemd ritme, ik blijf gelijk of kom lichtjes bij van maandag tot vrijdag, en ik het weekend val ik ineens massaal af.
Ter illustratie deze week was ik op vrijdag nog 300gram bijgekomen tegenover maandag. Dan op 1 dag ineens 1.5kg eraf. Deze cyclus herhaalt zich al gedurence elke afvalsessie die ik al gedaan heb.
beetje vreemd aangezien zaterdag en zondag complete rustdagen zijn zonder training en cardio.

of is dit juist logisch?
Lekker bezig, je lijkt de juiste lijn te pakken te hebben!

Misschien iets met vocht?
 
Lekker bezig, je lijkt de juiste lijn te pakken te hebben!

Misschien iets met vocht?

Het verschil tussen niet poepen en wel poepen :roflol:

Weeg soms ook ene dag kilo meer dan andere dag, tijdens bulk hou ik gwn nieuwe max gewicht bij, zolang dat maar blijft stijgen. Tijdens cut zou gewoon minimale gewicht steeds bijhouden in fitnesspal, dus als je minder zwaar weegt dan je laatste meting registreer je die.
 
behoorlijk ontgoochelende week. van maandag tot vrijdag perfect schema gevolgd (+-1700kcal per dag), elke dag getrained en/of cardio gedaan. Zaterdag niets van training en 's avonds stonden mosselen op het menu.
Was niet van plan van de friet erbij op te eten, maar na een snelle berekening in mn hoofd had ik nog wel ruimte voor 500kcal frietjes (had weinig gegeten tot dan), was volgens het internet overeen kwam met een normale portie frietjes. Ervoor gekzen om dan toch maar 200gr frietjes erbij op te eten.

Voelde me de volgende dag dan toch wat schuldig erover dus zondag ook cardio gedaan, terwijl het normaal mijn rustdag is.... zelfs meer cardio als op de andere dagen... 65minuten fietsen aan behoorlijk tempo voor 750kcal. Wat normaal alles dat ik teveel heb gegeten toch zou moeten compenseren dacht ik.

Vandaag de harde constatatie dat er 0.0 gram af is tegen vorige week. Na 6.5 dagen superveel moeite gedaan te hebben, met 1 cheatmaaltijd, gewoon NIKS kwijt. Behoorlijk demotiverend ...

Misschien toch maar proteinedieet overwegen
 
Dat komt gewoon omdat friet ontzettend zout is en je wat vocht vasthoudt....
Weeg je gewoon elke dag en pak het gemiddelde.
 
Dat komt gewoon omdat friet ontzettend zout is en je wat vocht vasthoudt....
Weeg je gewoon elke dag en pak het gemiddelde.

Dit dus, weeg ook gewoon elke dag en zet alleen gewicht in fitnesspal als t hoger was dan t vorige gewicht. Kun je gewoon afgaan van wat je laatste 4 weken gegaind/verloren hebt.
 
ik heb me van vorige maandag tot deze maandag elke dag gewogen, maar omdat ik meestal omhoog ga richting vrijdag (wat ook deze week zo was) hecht ik er meestal niet te veel belang aan. Over een hele week gezien heb ik tot nu toe altijd een correct resultaat gehad.

ter llustratie:

Vorige maandag woog ik 100.1, dinsdag 100.3, woensdag 100.6, donderdag 100.6, vrijdag 100.1, zaterdag 99.7, zondag 100.6, maandag 100.1.

Ik had gedacht van op zen minst toch terug die 99.7 te halen op maandag maar is dus niet gelukt.

Ik heb trouwens een weddenschap gesloten met iemand op het werk dat ik tegen half januari onder zijn gewicht zou geraken. Deze persoon weegt meestal ergens in de 79kilo (schommelt weinig).

Wat dus wil zeggen dat ik op 16 weken 21kg zou moeten verliezen. Meestal speekt iedereen van 1kg per week is plenty, maar voor iemand dat 25kg te veel weegt kan het volgens mij (gezond) ook sneller in de beginfase. Het leek me op zich geen onrealistisch doel.

Ik wil ook niet ten koste van alles het halen, zelfs al zit ik op 85, dan is het nog een bak bier goed besteed :). Maar denken jullie dat het realistisch is?
 
21 kilo in 16 weken? Dat is bijna 1500 kcal onder onderhoud eten...

Veel cardio doen dan :o denk niet dat je dat haalt..
 
ik doe 5 dagen cardio minstens en verbrand wel zeker een 3500kcal daarmee per week, ik eet (volgens hetgeen ik denk, maar misschien niet klopt als ik mn gewicht verlies bekijk) 600kcal onder onderhoud.

600*7 = 4200 + 3500 = 7700kcal per week. volgens die berekening kom ik zelfs niet aan een kilo per week :(.
 
7000-8000 kcal is 1 kilo vet :p

500 kcal onder onderhoud is +- halve kilo verliezen per week (3500 kcal)
 
oh ik dacht dat 9000kcal = 1kilo vet was. :)
 
cool, al had ik toch verwacht dat de beginfase makkelijker ging zijn. Vroeger smolt de eerste 5kilo als sneeuw weg, als ik zie hoe ik daar nu al mee worstel. :)
 
1.2kg kwijt tegen vorige week. Op weekbasis geen slecht resultaat, maar aangezien ik vorige week niets kwijt was had ik toch op net ietsje meer gehoopt.
Ben aan het denken om op trainingsdagen dit dieet te blijven doen voor meer energie en op off days koolhydraat-lage of zelfs loze dagen in te lassen.
Het tempo moet ietsje omhoog om effectief in de buurt te komen van de weddenschap :D
 
Het gaat toch gewoon goed zo? Pas iets veranderen als je op een plateau zit.
 
Niet elke week beginnen denken aan verandering omdat je niet bent afgevallen of maar zoveel gram bent afgevallen. Bodybuilding/krachttraining is een langzaam proces. Zolang er een dalende trend in zit is het goed. Nu niet opgeven of dingen zitten veranderen je bent goed bezig.
 
het gaat em nu niet over de kilo's die ik verlies want het tempo is op zich niet verkeerd. Maar ik zou toch graag die weddenschap proberen te winnen.
Een snelle berekening leert me dat ik nog 15 weken heb. Ervan uitgaande dat ik gemiddeld een kilo verlies kom k dus uit op 15kg. Terwijl ik er eigenlijk 19 kwijt moet om in aanmerking te komen.
Cyclen tussen low carb en hight carb (en logischerwijs dus ook tussen 1000kcal en 1800kcal) lijkt me de extra boost die nodig kan zijn om tot de 19 te geraken.

slechter zal het zeker niet gaan, dus ik ga eens kijken wat dit met mn lichaam doet.
 
Kerel, zet die weddenschap uit je hoofd. Het is echt achterlijk om nog sneller af te vallen ivm los vel, gezondheid en bovendien loop je alleen maar sneller tegen een muur aan wat betreft gewichtsverlies.

Verander pas wat als je significant minder afvalt.
 
Zolang je minstens een kilo per week afvalt zou ik niets veranderen, als je daar een paar weken onder komt kan je altijd nog gaan schakelen en je kan een paar weken van te voren altijd nog rare dingen gaan doen.

Met rare dingen bedoel ik van die Bodybuilding-dingen voor een contest.
 
lekkere week gehad, 500gram bijgekomen. Nochtans mooi me aan mijn schema gehouden met als enige zondiging 3 bolletjes ijs op zaterdag op een verjaardagsfeestje en wat gezouten/gepeperde koekjes.

ah well
 
lekkere week gehad, 500gram bijgekomen. Nochtans mooi me aan mijn schema gehouden met als enige zondiging 3 bolletjes ijs op zaterdag op een verjaardagsfeestje en wat gezouten/gepeperde koekjes.

ah well
Making all kinds of muscle gains
 
Back
Naar boven