MuscleMeat

Voeding dikkertje die stronglifts volgt

• Topic Starter Topic Starter
laat ons hopen. Misschien moet ik starten met mn buik en nek etc ook te meten?
Hoe meet je je buik eigenlijk op een relatief nauwkeurige manier. Als ik hem 5x na elkaar meet kom ik 5x een redelijk verschillend getal uit... terwijl ik hem wel telkens probeer volledig te ontspannen.
Welke zones kan je best meten om een nauwkeurig resultaat te krijgen? Nek en buik hoor ik vaak terug komen, nog iets?

Hoe meet je je buik eigenlijk op een relatief nauwkeurige manier. Als ik hem 5x na elkaar meet kom ik 5x een redelijk verschillend getal uit... terwijl ik hem wel telkens probeer volledig te ontspannen.
Welke zones kan je best meten om een nauwkeurig resultaat te krijgen? Nek en buik hoor ik vaak terug komen, nog iets?
Je snikkel ???. Nee :D buik is het belangrijkste gewoon met een meetlint zou dat vrij nauwkeurig moeten zijn. Nek kan ook. Bovenbeen kan je ook nog meten. Dat zijn zowat de belangrijkste.

Het is helemaal niet gek om rekening te houden met het punt van @GeenEiwittenVoorJe18Bent, een deel van de toename/het gebrek aan afname kan komen door toename spiermassa. Spier is bij hetzelfde gewicht kleiner dan vet, dus met meten kan je dan kijken of je hoewel zwaarder/niet (veel) lichter wordt toch afneemt in volume.

Buik over de navel en nek, kan je ook gebruiken voor een schatting van vp, wordt, icm gewicht en lengte gebruikt door de Amerikaanse Marine.
Bij voorbeeld hier: Military Body Fat Percentage Calculator with Instructional Photos.

Evt. kan je ook op andere plaatsten meten: heupen, bovenbeen, armen.

Terug
Naar boven