AndroidHealthClinic

Voeding moeilijk aan te passen

Dion1995

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
85kg
Ik heb dit bericht vanmorgen ook geplaatst in het "Vetverlies" topic maar vond hem daar een beetje off-topic dus vandaar dat ik hem nu even hier plaats waar hij wat relevanter is.

Hallo,

Even voorstellen, ik ben Dion, 21 jaar en ik ben nu sinds 4 weken bezig met Stronglifts 5x5. Ikben van oktober 2015 tot februari 2016 30kg afgevallen en ben nu bezig met spieropbouw(althans dat probeer ik).

Ik heb een vraag:
Ik ben nu 4 weken bezig met stronglifts zoals ik hierboven al zei en ik voel dat het goed gaat en dat ik steeds zwaarder kan trainen, helaas merk ik alleen niets van vetverlies.

Ik kan mijn voedingspatroon slecht aanpassen omdat ik kok ben en daarbij moet ik op het werk gewoon eten wat er gekookt word, ook al is dat soms een vette hap (geen alternatief). Hier baal ik best van, ik heb 's ochtends niet altijd een goed ontbijt omdat ik niet naar vette vleeswaren ed. wil grijpen omdat de eieren o.i.d. op zijn.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die tips voor me hebben om toch vet te kunnen verliezen zonder mijn voedingspatroon drastisch te hoefen omgooien. Omdat stronglifts adviseerd 1 dag rust te houden tussen de trainingen en ik dit graag wil opvolgen kan ik ook geen cardiotraining gaan doen tussendoor.

Gr Dion

Ja of minder eten of cardio andere oplossing bestaat niet...
Je kan toch ongeveer schatten hoeveel kcal je eet op t werk?
Ik heb ook als kok gewerkt en nam gewoon meals mee naar het werkt its proeven of op smaak brengen betekent niet dat je de helft moet gaan opeten..
Spiermassa aankomen en vet verbranden kan ook niet samen het is het een of het ander

• Topic Starter Topic Starter
Ja of minder eten of cardio andere oplossing bestaat niet...
Je kan toch ongeveer schatten hoeveel kcal je eet op t werk?
Ik heb ook als kok gewerkt en nam gewoon meals mee naar het werkt its proeven of op smaak brengen betekent niet dat je de helft moet gaan opeten..
Spiermassa aankomen en vet verbranden kan ook niet samen het is het een of het ander

Ik snap wat je bedoeld, aangezien we straks het najaar ingaan wil ik graag focussen op spiermassa aankomen en dat betekend dus bulken. Ik heb hier geen ervaring mee maar snap het idee erachter wel, klein overschot aan caloriën creëren van ong. 200kcal gebasseerd op veelal gezonde voeding.

Gezien mijn leefwijze denk ik dat dit voor mij een stuk makkelijker is als "cutten". Ik ben alleen snel bang om weer te dik te worden aangezien ik er net 30kg van af heb.

Ik zou gewoon iets onder onderhoud eten als je veel eet op je werk heb je zo de kcal overschot en cardio gaat niet echt je krachttraining in de weg zitten dus je kan bv 3x 30 min cardio doen ofzo per week en dan toch 200 kcal boven onderhoud eten en alles wat je extra eet op je werk word door de cardio verbrand

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gewoon iets onder onderhoud eten als je veel eet op je werk heb je zo de kcal overschot en cardio gaat niet echt je krachttraining in de weg zitten dus je kan bv 3x 30 min cardio doen ofzo per week en dan toch 200 kcal boven onderhoud eten en alles wat je extra eet op je werk word door de cardio verbrand

Oke dat ga ik dan maar eens proberen, ik zat nog met een ding. Ik probeer al een tijdje bij te houden wat ik eet e.d. maar zoals je misschien wel snapt is dat bijna niet te doen als kok omdat het zoveel verschillende producten zijn. Is dat echt een "must" om dat bij te houden?

En misschien dat je hier ook antwoord op weet: ik doe dus nu stronglifts 5x5 en ik vroeg me af of je ook vaker kan deadloften als de vaste set van 1x5 aangezien ik het erg leuk vind om te doen?

Zou zoals ik zei je voeding buiten je werk bijhouden en tijdens het werk schatten als je aan het bulken bent.

Je kan een paar opwarm sets doen voor je 1x5 set maar deadlifts zijn zwaar voor je CNS daarom dat je er niet zoveel sets voor kan doen.

Terug
Naar boven