MuscleMeat

Voeding rondom trainingen

RockBod

Novice
Waardering
0
Ik heb een vraag over de voeding rondom de trainingen. Meestal train ik vrij laat, van 19u tot 20.30. Dan eet ik rond 17.30u een volledige maaltijd met kipfilet, 75 gr. rijst en groentes. Om 18.30 neem ik 30 gr. whey shake. Dan direct na de training weer een shake en een uur daarna, dus rond 21.30u wederom kipfilet met 75 gr. rijst en groentes. Dan voor het slapen, rond 23.30 nog 500 gr. kwark.

Nou vraag ik me af of dit niet te veel is zo laat op de avond, en of de maaltijd na de training misschien beter/anders kan.

Alvast bedankt !

Ik heb een vraag over de voeding rondom de trainingen. Meestal train ik vrij laat, van 19u tot 20.30. Dan eet ik rond 17.30u een volledige maaltijd met kipfilet, 75 gr. rijst en groentes. Om 18.30 neem ik 30 gr. whey shake. Dan direct na de training weer een shake en een uur daarna, dus rond 21.30u wederom kipfilet met 75 gr. rijst en groentes. Dan voor het slapen, rond 23.30 nog 500 gr. kwark.

Nou vraag ik me af of dit niet te veel is zo laat op de avond, en of de maaltijd na de training misschien beter/anders kan.

Alvast bedankt !

Proteïnen en koolhydraten (in de bulk)

• voor de training: 1 uur ervoor:
50 à 75 g koolhydraten
25 g proteïnen
2 glazen water

• tijdens de training:
een drankje met koolhydraten, niet te veel!
elke 15 minuten 1 groot glas water

• na de training: binnen het uur:
75 g koolhydraten
25 g proteïnen

1 uur à 1 uur 15: een grote maaltijd

• Topic Starter Topic Starter
dank voor de snelle reactie. En wat voor kh en eiwitten zijn aan te raden voor en na training ? Gewoon kip met rijst, of havermout met whey ? En gezien het late tijdstip van de laatste volledige maaltijd, is dan de 500 gr. kwark niet te veel ?

juist ja na je training altijd even een goede maaltijd( na je eiwitten) ook al is het laat, en het voordeel is dat je lichaam 2 tot 3 uur na de training een zg anabolisch venster heeft dus je voedingsstoffen zullen optimaal worden benut en je vooruitgang zal beter zijn.

Ik eet ook altijd een bak kwark voor ik ga slapen, ligt bij niet op mijn maag en zijn trage eiwitten, dus goed voor afgifte doorheen je slaap.

Alvast bedankt !

Lijkt me dat wat jij doet goed is.

• Topic Starter Topic Starter
ok, thanks voor de reacties

Nu moet je karma geven;).

Ik zou meer eten dan alleen de kwark voor het slapen (als je er tegen kunt). Je lichaam is nog steeds niet hersteld en kan vast nog wel wat voeding gebruiken de komende 8 uur.

Overigens heb je niet verteld of je cut of bulkt.

Terug
Naar boven