XXL Nutrition

voedings- en trainingsschema help

joostkl

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Hoi,

Ik zal me, aangezien ik nieuw ben op dit forum, allereerst even voorstellen. ik ben Joost, 27 jaar. Ik ben altijd veel aan buiten sporten gedaan totdat ik vorig jaar door een heftige gebeurtenis (plotseling overleden vader) alles heb laten vallen en ruim een jaar niks heb gedaan. In die periode ben ik ongeveer 10 kilo aangekomen en heb ik naast een onderkin een zichtbaar dikkere buik en billen gekregen.

Nu heb ik me onlangs ingeschreven bij een sportschool om in eerste instantie de overtollige kilo's eraf te trainen en daarnaast mijn bovenlichaam goed te trainen d.w.z. schouders borstspieren en buikspieren (al meerdere keren schouder uit de kom gehad) en overall gespierder worden.

Nu weet ik natuurlijk ook dat een evenwichtig voedingsschema dat aangepast is op je trainingsschema ontzettend veel helpt bij het bereiken van mijn doelen. Maar omdat ik niets over dit onderwerp weet ben ik benieuwd of jullie mij enige tips/voorbeelden kunnen geven om mij op de goede weg te helpen.

alvast bedankt

lees es rond in de voedingssectie, daar staat alles wat je nodig hebt..suc6!

• Topic Starter Topic Starter
ja ben ik ook mee bezig, maar er staat zoveel, dat ik niet weet waar ik moet beginnen, vandaar deze post eigenlijk.

sorry mensen

Hoe kan ik zelf iets plaatsen waar mensen op kunnen reageren zit al drie kwatier te zoek of er ergens staat post plaatsen??

SORRY!>

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

---------- Post toegevoegd Sat 27 Oct 2012 om 15:25 ----------

Hoe kan ik zelf iets plaatsen waar mensen op kunnen reageren zit al drie kwatier te zoek of er ergens staat post plaatsen??

SORRY!>

als je in de sectie zit waar je een topic in wil maken (vb voeding) staat li boven de lijst met alle topics een knop met "nieuw topic"

Terug
Naar boven