MuscleMeat

Voedings experts gezocht

Waardering
0
Beste Experts,

Sinds een 0.5 jaar ben ik bezig met het opvoeren van mijn activiteiten en dieeten. Na een 2 tal weken te hebben rond geneusd op dit forum ben ik op verschillende top ideeen gebracht. Ik heb direct mijn dieet aangepast en ben ik het een en ander gaan bijhouden, uitrekenen en uitwerken.

Nu heb ik dan ook een boel data althans voor mij als rooky. Mijn vraag is of iemand het leuk vindt om zich te buigen over de door mij verzamelde data (hoewel dit veel werk zal zijn) en mijn vragen te beantwoorden en te motiveren en natuurlijk zijn critiek te uiten?

Rekening houden met de volgende feiten die ik vandaag nog heb nagemeten in de gym.
Ik ben een man
32 jaar
176 cm lang
Gewicht nuchter 71.3 kg
Vet percentage 12.7%
BMI 23
Visceral fat rating 3
Normaal doe ik 3 krachttrainingen per week een uur of 1.5

Doelstelling:
Binnen tien weken afvallen tot ik voor het oog droog ben. Alle spieren die ik hierdoor opbouw zijn meegenomen.

Vragen:

Gezien ik weinig spiermassa heb en realatief veel cardio doe zowel in totaal uren als verschillende momenten per dag. Ik twijfel of ik daarom wel zoveel proteine verwerken kan.

Wat zou dan voor mij de ideale verdeling tussen eiwitten, koolhydraten en vetten zijn gezien mijn (ten opzichte van jullie bodybuilders) erg smalle postuur?

Sinds een aantal jaren ben ik heel zuinig met vet geweest zeker het laatste half jaar
waarvaan ik de laatste 2 maanden het vet nagenoeg volledig vermeden heb. Daarnaast
heb ik eigenlijk althans blijkt nu op extreem veel koolhydraten geleefd.

Kan het geen negatief effect hebben als ik heel snel zoveel en proteinen vet ga eten van de een op de andere dag?

3) Omdat ik met de fiets naar school ga twijfel ik over het ontbijt verhaal ik zou met een
lage glucose spiegel zonder te ontbijten op de fiets kunnen stappen en dan een 40
minuten later aan mijn ontbijt beginne. Ik zou andere dingen kunnen eten voor ik vertrek.
Ik zou een volledig ontbijt kunnen eten voor ik vertrek.

Kort om wat is voor mij nu een perfekt ontbijt gezien ik meteen die fiets op moet?

Hoe snel moet ik de eerstvolgende vet meting gaan doen om het effect te bepalen?

Gezien ik toch al een dagelijkse belasting heb op alle spieren d.m.v cardio

Adviseren jullie mij in split te trainen?

Als ik de keuze heb kan ik dan beter eerst cardio en dan kracht doen of visa versa?

Jullie aanvullingen liefst zo uitgebreid mogelijk zijn van harte welkom!!!

Mij gegevens van afgelopen week zijn ingevult in een heel overzichtelijk bestand maar veel te groot om hier te posten. Alle gegevens en te berekenen resultaten zitten er per dag volledig uitgespecificeerd in.

Daarnaast is het wellicht een vorm die voor andere mensen van pas kan komen als monitor. Ik moet erbij zeggen dan de oorspronkelijke vorm niet door mij ontworpen is wel aangepast!

Ik heb het in 2 formaten gepost in EXCEL en KEYNOTE (MAC)

Alvast mijn dank voor eventueele reacties!

Grzzz Bart

Bijlagen

DuDe, met ditschema verwoes je jezelf.. Je eet nog geen 2000 kcal, fietst 140 Minuten per dag en traint ooknog kracht..

Heb je excel bestand niet geopend, maar ik vraag me wel wat af.
Je zegt dat je droog wil staan, maar ook spieren wil kweken? Het is het een of het ander, en zeker in 10 weken. Met het juiste schema kan je in 10 weken wel wat aan je lichaam veranderen. Of opbouwen of vet verliezen. Niet beiden. Hetzelfde met je training, ofwel pas je je voeding aan aan je cardio en verlies je vetjes ofwel pas je je voeding aan aan je krachttraining en win je spieren. Tesamen gaat nauwelijks.

Over dat ontbijt: Je kan ALTIJD 5 min vroeger opstaan. Een shake maken met wat banaan, eiwitten, trage koolhydraten (denk aan brinta, havermout....) en veel melk.

En de negatieve effecten waar ik kan op komen:
- Je gaat een vettigere huid hebben (puistjes zal er niet meer inzitte bij jou denk ik?)
- Je gaat alles onder scheten (raak je wel gewend, tip: nooit in de douche)

• Topic Starter Topic Starter
Alvast mij dank voor jullie reactie.

Zo te zien ben ik niet echt duidelijk geweest.

Ik heb de calorieen inname zo ingedeeld dat ik 20% eet dan ik verbruik dat heb ik op dit forum zo gelezen? Maar het klopt dus blijkbaar niet?

Daarnaast is mij eerste doel vetverbranding (buikje wegnemen). Alle sieperen die erbij komen (omdat ik begrepen heb dat die helpen bij het verbranden) zijn meegenomen. Heb ik mij verkeerd uitgedrukt of klopt het geen wat ik doe gewoon niet?

Zo ja waar schort het?

BVD

Beste Experts,

Sinds een aantal jaren ben ik heel zuinig met vet geweest zeker het laatste half jaar
waarvaan ik de laatste 2 maanden het vet nagenoeg volledig vermeden heb. Daarnaast
heb ik eigenlijk althans blijkt nu op extreem veel koolhydraten geleefd.

Grzzz Bart

Uhh, ik weet niet of je het weet, maar je hebt toch echt vet nodig. Helemaal geen vet eten is erg ongezond.. hormonen en celmembranen en vanalles en nogwat worden namelijk van vet gemaakt. Zorg dat je goede vetten eet: olijfolie, ei-dooiers (max. 2 per dag), en bv. pindakaas of nootjes.

Thanx

He guys,

Hoewel ik het idee heb dat er omrede van de door mij te veel tegelijk gestelde vragen weining van mijn vragen beantwoord zijn. Wil ik toch de mensen bedanken die zich de moeite hebben genomen een ractie te plaatsen top!

Hey Bart je eet echt veel te weinig.
Je eet evenveel als een vrouw van jou leeftijd met een kantoorbaantje op deze manier ;)
Je koolhydraten zijn wel in orde, maar ik zou minstens 50gr eiwit toevoegen en zo'n 30gr vet (noten,eetlepels olie etc); (is 50x4kcal = 200kcal aan eiwit) + 30x9kcal = 270kcal aan vetten)

Mijn vraag is of iemand het leuk vindt om zich te buigen over de door mij verzamelde data (hoewel dit veel werk zal zijn) en mijn vragen te beantwoorden en te motiveren en natuurlijk zijn critiek te uiten?
Ja

Vragen:

Gezien ik weinig spiermassa heb en realatief veel cardio doe zowel in totaal uren als verschillende momenten per dag. Ik twijfel of ik daarom wel zoveel proteine verwerken kan.
Proteinen zijn HET van HET voor je lichaam. ALLES draait om eiwitten, niet enkel je spieren. Je huid, haar, .. elke cel werkt met aminozuren. Ik kan duizenden voorbeelden geven. Anyway, aminozuren kan je echt wel verdragen en zoniet wordt het teveel toch afgebroken tot extra energie voor je lichaam (Dit laatste heb ik wel maar ergens gelezen op dit forum...)

Wat zou dan voor mij de ideale verdeling tussen eiwitten, koolhydraten en vetten zijn gezien mijn (ten opzichte van jullie bodybuilders) erg smalle postuur?
De meeste beginners gebruiken een 50, 30, 20 procentuele verdeling.

Kan het geen negatief effect hebben als ik heel snel zoveel en proteinen vet ga eten van de een op de andere dag?
Heb ik al gepost he.

Kort om wat is voor mij nu een perfekt ontbijt gezien ik meteen die fiets op moet?
Heb ik ook al gepost, probeer een snelle shake

Hoe snel moet ik de eerstvolgende vet meting gaan doen om het effect te bepalen? Geen ervaring hiermee

Adviseren jullie mij in split te trainen?
Nee, ik adviseer full body. Uit eigen ervaring.

Als ik de keuze heb kan ik dan beter eerst cardio en dan kracht doen of visa versa? Eerst kracht dan cardio, maar ik dacht dat je na kracht ook niet te intensief mocht cardioën, maar daar heb ik eigenlijk niet al te veel verstand van. Probeer de search button.

Wow, hier kan ik wat mee beUrt! Thanx!

Verder krijg ik het advies om meer te eten. Blijkbaar heb ik een verkeerde calculatie voor het totaal verbruik gedurende de gehele dag?

Als ik een nieuwe calculatie maak is het dan correct om 20% onder het totaal verbruk per dag te gaan zitten of is 20% minder te veel en loop ik het risico dat ik aan mijn metabolisme ga knagen?

Hoelang moet je eigenlijk op te weining Kcal staan wil je je metabolisme beinvloeden is er iemand die daar iets over weet?

Wow, hier kan ik wat mee beUrt! Thanx!

Verder krijg ik het advies om meer te eten. Blijkbaar heb ik een verkeerde calculatie voor het totaal verbruik gedurende de gehele dag?

Als ik een nieuwe calculatie maak is het dan correct om 20% onder het totaal verbruk per dag te gaan zitten of is 20% minder te veel en loop ik het risico dat ik aan mijn metabolisme ga knagen?

Hoelang moet je eigenlijk op te weining Kcal staan wil je je metabolisme beinvloeden is er iemand die daar iets over weet?

Denk binnen enkele dagen al.

Soltari jij ook bedankt kerel,

Naar aanleiding van jullie reacties heb ik meer gelezen en zaken aangepast dus bedankt voor het advies.

Ik denk dat ik maar eens een tijdje goed ga eten ivm een vertraagde ietwat ongezond programma dat ik toch al enige tijd volg.

Grzzz

Minder fietsen, meer eten vooral eiwitten dan
en haal een pot whey eiwitten in huis, voor vlak na de training, en een kleine dosis ervoor zou ook niet misstaan denk ik

Bart ik heb een 1 advies voor je: bezoek een deskundige op het gebied voeding, een (sport)diëtist. Deze kan je op alle punten een antwoord geven en je voedingsinname en beweging op een correcte manier in kaart brengen en analyseren.

Er wordt hier veel advies gegeven, en ongetwijfeld met alle goede bedoelingen. Maar bij veel van deze adviezen ontbreekt ook maar enige vorm van (wetenschappelijke) kennis en achtergrond over voeding. En ik zeg dit tegen jou omdat ik zie dat je met veel vragentekens zit, waarop je de correcte antwoorden hier in ieder geval niet zult vinden. Daar is zoals gezegd een goede blik voor nodig op je voedingsinname/beweging/leefsT/doelstellingen.

Mocht je vragen hebben dan stuur me maar een pm.

@equelsor: Bart is een nieuwe en dan zit je toch altijd vol met vraagtekens. Door veel lezen en adviezen vragen krijg je genoeg info. Je hoeft toch niet meteen een diëtiste te bezoeken als je wil bulken of cutten.

En betreffende je twijfel over adviezen: je hebt gelijk. Neem alles met een korrel zout en probeer alles zelf uit te zoeken en andere meningen/bronnen te horen.

Beste Experts,

Doelstelling:
Binnen tien weken afvallen tot ik voor het oog droog ben. Alle spieren die ik hierdoor opbouw zijn meegenomen.

Vragen:

1. Gezien ik weinig spiermassa heb en realatief veel cardio doe zowel in totaal uren als verschillende momenten per dag. Ik twijfel of ik daarom wel zoveel proteine verwerken kan.

2. Wat zou dan voor mij de ideale verdeling tussen eiwitten, koolhydraten en vetten zijn gezien mijn (ten opzichte van jullie bodybuilders) erg smalle postuur?

3. Kan het geen negatief effect hebben als ik heel snel zoveel en proteinen vet ga eten van de een op de andere dag?

4. Kort om wat is voor mij nu een perfekt ontbijt gezien ik meteen die fiets op moet?

5. Hoe snel moet ik de eerstvolgende vet meting gaan doen om het effect te bepalen?

6. Adviseren jullie mij in split te trainen?

7. Als ik de keuze heb kan ik dan beter eerst cardio en dan kracht doen of visa versa?
Allereerst geef ik gewoon aan wat ik vind, ondanks mijn gebrek aan een opleiding. Dus geen expert, maar net als jij geïnteresseerd en geïnformeerd.
Ik zou zeker ook praten met mensen die in het vak zitten, maar let op. Uiteindelijk zijn er genoeg theorieën en tips&trucs om gek van te worden.

Mijn advies: Luister vooral HEEL goed naar je eigen lichaam

De enige die weet welke voeding in welke mate effect heeft, ben jij.

1. Zie antwoord 3 over proteine en de "risico's". Wat betreft inname in grammen eiwit zou ik het gewoon houden op de ADH of licht hoger. Dat is 0.8 gr eiwit / kg lichaamsgewicht. Daarnaast zorgen voor een diversiteit van eiwitbronnen.

2. Van mijzelf vanuit my calorie coach: Bij benadering haalt u 28% van uw energie uit eiwitten, 48% uit koolhydraten en 25% uit vet. Gemiddeld haalt u 2,79% van uw energie uit verzadigde vetten

3. Negatief effect van proteinetoename kan je hier terugvinden:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/
En hier een theorie over oa eiwitten
http://michmyer1.tripod.com/Voeding.htm

4. Hangt af wat je eerst volgende gelegenheid is om wat te eten en hoeveel tijd je daarvoor hebt. Er word door veel mensen beweerd dat op nuchtere maag sporten ook beter is, maar ook daar is weer wat tegen in te brengen. Heb je 's ochtends de tijd, rust, gelegenheid, zou ik voor het fietsen kiezen voor een goed ontbijt. Brinta en 2 gekookte eieren ofzo.

5. Geen idee. Meten is weten, maar maak je niet gek. Misschien in die 10 weken 1x , na 5 weken een tussenmeting ?

6. Niet specifiek. Hangt eigenlijk meer samen met wat je huidige KT level is en wat je lichaam aan rust en inspanning nodig heeft cq aankan

7. Ik doe zelf altijd koud eerst wat lichtere KT oefeningen, ga dan cardio doen en dan weer KT, om vervolgens af te koelen met zeer low intensity cardio.

Dank je wel dethroned

Graag wil je even bedanken voor je betrokkenheid daar kan ik wat mee. Ik ben de info nog aan het bekijken. Heb het heel even druk met school dank je wel ik kom er zeker nog op terug en snel.

Professional

Beste Dbbr's

Mijn voor de tips ik heb besloten om er een proffesioneel iemand erbij te betrekken. Zeker gezien ik een beginner ben. Toch sluit ik zeker niet uit dat er nog vragen mijnerzijds zullen volgen.

Tot dan!!

Grzzzzz

Hoe kan ik jullie nu plus punten geven?

Hoe kan ik jullie karma geven?

Ik weet niet eens wat het betekend.

Grzzz.

Linksonders de naam zie je 3 icoontjes, een groen rondje, een weegschaal en een driekhoekje. Als je op de weegschaal klikt kan je karma geven aan die persoon :). Ik weet trouwens ook niet wat het betekent maar het is wel leuk om te krijgen :P.

Terug
Naar boven