AndroidHealthClinic

voedings schema+vraagje

zal dr zeker naar kijken thnx,

wat bedoel je precies met schone calorie/koolhydraat en clean bulken??
thnx

zal dr zeker naar kijken thnx,

wat bedoel je precies met schone calorie/koolhydraat en clean bulken??
thnx

je hebt cal/carbs van chocopasta/vlokken/vla en room toetjes/saucijzen broodjes en kroketten en je hebt cal/carbs van brinta, aardappelen, zoete aardappelen, rijst enz ;) snappie? das dus clean bulken

heb geprobeerd een wat ander voedings schema te maken is dit iets om te groeien ???

7:15 flink bord brinta met havermout en studentenhaver en een banaan of appel

9:00/9:30 3 sneetjes donkerbruin brood met pindakaas of kalkoen file.

12:00/12:30 4 sneetjes donkerbruin met pindakaas/kalkoen/kip filet en een appel of kiwi of banaan. en als toetje een blikje tonijn of zalm.

15:00 2 plakken roggebrood (liefst met vis ofmagere kaas).
en 4 plakjes ontbijtkoek met boter ( becel met omega 3 en 6)

17:00 eigenlijk alles wat er maar voor me staat, vlees ,vis , rijst, aardappels , boerenkool , spercibonen etc
gewoon wat de pot schaft , meestal 2 borden, ,zonder zout en saus etc.
toetje = fruit

19:00 trainen

20:30 na het trainen kwark 500gr met studentenhaver en havermout of andere noten spul of fruit dr in.
en vaak ook noodels of iets met pasta of uitsmijter ofzo .
dit alles spoel ik over de hele dag weg met 1 tot 2 liter (magere ) (of karne) melk en ongeveer 4 tot 5 liter water.

Jaap

oke thnx dus clean bulken is dus groter worden door hetgoede te eten
geen gebaktroep etc( hou ik ook niet van dus dat scheelt, hahaha

bedankt man , ik heb er veel aan

heb geprobeerd een wat ander voedings schema te maken is dit iets om te groeien ???

7:15 flink bord brinta met havermout en studentenhaver en een banaan of appel

9:00/9:30 3 sneetjes donkerbruin brood met pindakaas of kalkoen file.

12:00/12:30 4 sneetjes donkerbruin met pindakaas/kalkoen/kip filet en een appel of kiwi of banaan. en als toetje een blikje tonijn of zalm.

15:00 2 plakken roggebrood (liefst met vis ofmagere kaas).
en 4 plakjes ontbijtkoek met boter ( becel met omega 3 en 6)

17:00 eigenlijk alles wat er maar voor me staat, vlees ,vis , rijst, aardappels , boerenkool , spercibonen etc
gewoon wat de pot schaft , meestal 2 borden, ,zonder zout en saus etc.
toetje = fruit

19:00 trainen

20:30 na het trainen kwark 500gr met studentenhaver en havermout of andere noten spul of fruit dr in.
en vaak ook noodels of iets met pasta of uitsmijter ofzo .
dit alles spoel ik over de hele dag weg met 1 tot 2 liter (magere ) (of karne) melk en ongeveer 4 tot 5 liter water.

Jaap

opzich als je wil kan je zo wel groeien hoor het zijn opzich allemaal goede producten alleen moet je uitkijken met al die langdurige carbs. als je niet zo'n grote eter bent moet je opletten dat je niet teveel daarvan inneemt. als het nog niet verteerd is dan heb je ook minder honger, waardoor je geneigd bent een maaltijd over te slaan. ik had het in een ander topic ook gezegd, dat je dan even moet verminderen. 2 roggebrood met ontbijt koek hakt erin. kan je beter 1 roggebrood en 1 ontbijtkoek doen. daarna verhogen met teveel honger!

voor nu kan het even maar kijk even rond wat anderen vinden van bulkschema's en daarvan leren en daarmee aanpassen! succes!!!

oke thnx
zal gaan kijken/zoeken todat het juist is voor mij

thnx&groet

ben ik weer..!!!

lang durige carbs.....waar kan ik die vinden
en Snelle carbs?????

is er ergens een link voor waar ik dat kan vinden, voor gewoon oeding,
geen potjes en pillen.
heb wel op google gekeken maar krijg bijna alleen maar reclame troep.

bvd
Jaap

heb wel dit gevonden op een site:

3. Waar zitten langzame koolhydraten in?
Langzame koolhydraten zitten onder andere in:
Kort gekookte pasta's, zoals spaghetti, macaroni en tagliatelle;
graanproducten rijk aan onbewerkte granen;
peulvruchten, zoals linzen, erwten, bonen en sperziebonen;
knolgewassen, zoals aardappels;
koekjes en biscuits gefabriceerd volgens een speciaal procédé.

4. Koekjes en biscuits met langzame koolhydraten?
Granen bevatten koolhydraten, die energie geven aan het lichaam. In veel tussendoortjes zitten koolhydraten die deze energie snel afgeven, de zogenaamde snelle koolhydraten. Bij sommige koekjes en biscuits van LU, die volgens een speciaal procédé worden bereid, is dit juist niet het geval. Door een uniek recept en een speciaal bakproces, waarbij de voedingskwaliteiten van koolhydraten behouden blijven, zorgen deze biscuits voor een geleidelijke afgifte van energie. Deze energie wordt zodanig gedoseerd dat het lichaam er optimaal gebruik van kan maken. Het draagt er toe bij dat uw kind zal minder snel een hongergevoel kan krijgen en het kan er dus langer tegenaan. Ook zal het zich gemakkelijker langer kunnen concentreren. Voorbeelden van deze koekjes zijn LU Prince Start en voor volwassenen Liga Continue.

5. Welke directe voordelen hebt u van producten met langzame koolhydraten?
Betere lichamelijke conditie
De voornaamste energiebron voor onze spieren is glucose. Langzame koolhydraten zorgen voor een meer constante toevoer van glucose naar de spieren. Dit kan uw lichamelijke conditie ten goede komen.
Betere concentratie
De hersenen zijn grootverbruikers van glucose en hebben daardoor voortdurend behoefte aan deze brandstof. Laag-glykemische producten leveren langdurige en constante brandstof en zijn daarom zeer geschikt om de concentratie te behouden of te verbeteren.
Om er langer tegenaan te kunnen gaan
Een maaltijd met langzame koolhydraten houdt voor een langere periode de bloedglucosespiegel op peil, waardoor u er langer tegenaan kunt.
Minder snel hongergevoel
Producten met langzame koolhydraten geven de energie over een langere periode vrij. Dit draagt er toe bij dat u minder snel een hongergevoel kan krijgen.
Beter voor stabiel bloedglucosegehalte
Voor een goede gezondheid is het belangrijk dat hoge pieken en dalen in het bloedglucose worden voorkomen. Producten met langzame koolhydraten houden voor een langere periode de bloedglucosespiegel op peil.

Bronnen van koolhydraten die langzaam verbranden zijn onder andere:
Havermout
Volkoren brood
Granen
Aardappelen, Zoete aardappelen
Pasta
Rijst

Niet alle complexe koolhydraten verbranden even snel, bijvoorbeeld volkoren brood verbrandt langzamer dan wit brood, witte rijst verbrandt sneller dan bruine rijst. Let er ook op dat pasta sneller verbrandt dan de meeste andere complexe koolhydraten.

Bronnen van koolhydraten die sneller verbranden zijn onder andere:
Snoep
Frisdrank
Cake, Gebak
Suiker van elke soort
Vruchtensap - Niet zo goed als fruit, maar een betere keuze dan bovengenoemde voedingswaren
Fruit - Nog steeds een goede bron van vezels, vitaminen, en mineralen.

ik kan dr opzich wel wat mee voor een goed voedings schema ,

tis wel een heeeeeeeeel gepuzzel hoor, hahaha
maar wel leuk en interesant om t edoen.

heb je al eens in de voedings stickies gekeken van het forum ;) alles wat jij wilt weten kan je in de sticky's vinden!

daar heb ik wel wat rond gekeken
maar blijkbaarniet goed genoeg

heb nuwel aardig wat reacties en info verzameld om het voor mezelf duidelijk te stellen.

nog even een ander vraagje is mischien niet helemaal de juiste topic voor maar....
ondanks het mischien niet helemaal goede voedings schema ben ik nu wel van 79 kilo naar 84 gegaan
en met het ongeveer 3 weken trainen 3 a 4 keer per week heb ik het idee en zie dat ik groter ben geworden , in goede opzichten.
zie meer rug biceps etc en vooral LICHAMS HOUDING
sta zeg maar sterker op mn poten heb ik het idee
en heb veeeeeel meer energie.
en helemaal vlak NA het trainen ongeveer tot 3 uur daarna...??

iemand daar sugesties , opmerkingen etc voor
of toppics?? links etc.
is dat normaal , ben ik goed bezig aanleg voor

hahaha
sorry voor al die vragen

bvd
Jaap

zou even wat foto's posten dan in de sectie progressie. kunnen we even kijken
=

Terug
Naar boven