MuscleMeat

voedingsadvies benodigd voor bulk kuur

totheg

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
103kg
Vetpercentage
15%
Heey allen,

Ik wilde vroeg me af wat de benodigde macro-nutrienten percentages zijn voor een goede bulk (AAS) kuur? en hoeveel calorieen ik boven onderhoud moet zitten om me gains te optimaliseren.

stats:
lengte:1,88m
gewicht: 103kg
leeftijd: 29

calorie inname voor onderhoud is ongeveer: 3400kcal/dag

Mijn activiteiten:
Ik studeer nog, ga gemiddeld 3x per week naar de uni en train gemiddeld 6x per week ongeveer 2uur per dag. Dit is alleen kracht training geen cardio en doe verders vrij weinig.

2 uur per dag krachttraining? halveer dat eens man:/

300 boven onderhoud zal al goed zijn. Naarmate je zwaarder wordt voeding verder omhoog.

• Topic Starter Topic Starter
ja 2uur is aan de lange kant, maar ik train dan wel met een maatje dus er zit wel wat tijd tussen de sets.

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

2 uur per dag krachttraining? halveer dat eens man:/

300 boven onderhoud zal goed zijn. Naarmate je zwaarder wordt voeding verder omhoog.

300kcal boven onderhoud is dat al voldoende? Ik zie namelijk vaak in die kuur logjes staan dat mensen (die kleiner zijn en minder wegen dan ik) bizar veel eten, wel 4500-5000kcal/dag. Overdrijven deze mensen dan gewoon zwaar in de hoop meer te gainen? of zit er een logica achter?
Hoe zit het qua macro percentages?

ja 2uur is aan de lange kant, maar ik train dan wel met een maatje dus er zit wel wat tijd tussen de sets.

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

300kcal boven onderhoud is dat al voldoende? Ik zie namelijk vaak in die kuur logjes staan dat mensen (die kleiner zijn en minder wegen dan ik) bizar veel eten, wel 4500-5000kcal/dag. Overdrijven deze mensen dan gewoon zwaar in de hoop meer te gainen? of zit er een logica achter?

Waarschijnlijk heb jij t over dirty bulken wat is je vet % dan ?

Gaat je alleen vet opleveren. Anders was ik dagelijks 20k kcals gaan eten en zo 1.5kg spier per week aan zetten;)

Ik pak 2 doelgroepen per trainingsessie, dan ben ik wel 2,5 uur wel mee bezig. Minimaal! Dus bv. borst/rug of schouders/benen.

Waarschijnlijk heb jij t over dirty bulken wat is je vet % dan ?

Momenteel zit ik rond de 15%, maar ik wil tot de 11-12% gaan cutten voordat ik begin met kuren.

---------- Toegevoegd om 12:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

Ik pak 2 doelgroepen per trainingsessie, dan ben ik wel 2,5 uur wel mee bezig. Minimaal! Dus bv. borst/rug of schouders/benen.

Ja ik zit ook op 2 spier groepen per dag ongeveer. biceps/rug triceps/borst schouders/traps(soms buik erbij een beetje aangezien dit mijn kortste dag is) en benen. Ook train ik vaak tussen 19:30-23:00 (in de piek uren). Dus kom er niet onderuit dat ik weleens moet wachten op bijv. de benchpress of een bankje enz. De tijd loopt dan al snel op.

---------- Toegevoegd om 12:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Gaat je alleen vet opleveren. Anders was ik dagelijks 20k kcals gaan eten en zo 1.5kg spier per week aan zetten;)

Zit er dan uberhaupt verschil tussen bulken tijdens een (AAS) kuur en bulken zonder een kuur qua aantal kcal boven onderhoud? en zit er een verschil in de macro-nutrienten inname? Of kan ik me gewoon aan een normaal (non-AAS) bulk dieet houden tijdens het kuren en krijg ik dan de optimale hoeveelheid voedingsstoffen binnen? Het lijkt me toch dat er een verschil is in energie behoefte on en off AAS aangezien je lichaam zich in een veel anabolere staat verkeerd?

Ik zou gewoon je normale bulk diëet aanhouden maar dan met een verhoogde eiwit inname. Oftewel, probeer die kCals die je hoger gaat zitten uit eiwitten te halen. Als je ON bent is je lichaam veel optimaler bezig met eiwit-synthese.

Kan iemand mij verder helpen met specifieke macro-nutrienten percentages in een bulk dieet als je ON AAS bent?

Terug
Naar boven