MuscleMeat

Voedingschema na eerste bezoek diëtist : spier behouden , vet afvallen ': ontgoogcheldhey

ik ben nog me nog altijd aan het informeren voor een schema te maken maar heb een vraag. Mijn onderhoud voor 179cm, 86 kg zou rond de 2800 kcal zitten, om af te vallen zou ik dan rond de 2300 zitten ( -500kcal ) om per week 0.5kg -1kg af te vallen. Is die 2300 dan wat ik moet eten en is daarin al rekening gehouden met mijn 4 x per week krachttraining, of moet ik 2800 kcal eten en gaan die 500 kcal er af door te trainen. Dat snap ik niet goed. Want als ik aan 2300 kcal zit en dan nog eens 4 x ga trainen zit ik aan 1800 kcal en dan gaat mijn spiermassa er ook aan denk ik. Als mijn 2300 kcal klopt zouden mijn macro's zijn: E : 172 gr ( 2 gr / kg lichaamsgewicht ) V: 86 gr ( 1 gr /kg lichaamsgewicht) KH: 209 gr ( rest) lijkt deze verhouding jullie juist, want ik lees bijvoorbeeld in het cutten sticky een verhouding van E 35 - KH40 - V 25 % en dan krijg ik weer andere cijfers. ( zie eigenlijk overal andere cijfers).

Die 2800 is inclusief rekening te houden met je krachttraining en andere activiteiten (kantoorbaan vs actief werken etc). Dus inderdaad, je zou (gemiddeld gesproken) op 2300 moeten gaan zitten om effectief af te vallen. Zoals hierboven echter gezegd is dit een gemiddelde voor een mens met jouw stats + activiteitschema. Het zou zomaar kunnen dat jij van jezelf een enorm langzame stofwisseling hebt waardoor je onderhoud niet zoals de formule aangeeft rond 2800 zit maar op 2300. Wat je dus moet doen is gewoon een tijdje op 2300~ gaan zitten met je schema en dan kijken of je gestaag gewicht verliest (niet te snel, ook niet te langzaam, 0,5 kilo per week is een goede richtlijn). Aan de hand van die vooruitgang pas je vervolgens je schema aan.

• Topic Starter Topic Starter
Die 2800 is inclusief rekening te houden met je krachttraining en andere activiteiten (kantoorbaan vs actief werken etc). Dus inderdaad, je zou (gemiddeld gesproken) op 2300 moeten gaan zitten om effectief af te vallen. Zoals hierboven echter gezegd is dit een gemiddelde voor een mens met jouw stats + activiteitschema. Het zou zomaar kunnen dat jij van jezelf een enorm langzame stofwisseling hebt waardoor je onderhoud niet zoals de formule aangeeft rond 2800 zit maar op 2300. Wat je dus moet doen is gewoon een tijdje op 2300~ gaan zitten met je schema en dan kijken of je gestaag gewicht verliest (niet te snel, ook niet te langzaam, 0,5 kilo per week is een goede richtlijn). Aan de hand van die vooruitgang pas je vervolgens je schema aan.

hey bedankt voor je antwoord.

heb nog een vraag zou 3 grote maaltijden eten en 3 tussendoors

rond de hoeveel calorieën moet een maaltijd zitten is dit allemaal evenredig verdeeld ( 2300/6 ) of moet ik meer smorgens eten en minder savonds ?

Terug
Naar boven