AndroidHealthClinic

Voedingsschema 2 [Cutten]

Gunz for Hire

Advanced Bodybuilder
Waardering
89
Beste DBB's,

Na een vorig topic heb ik mijn voedingsschema geupdate. Hoe staat ie er nu voor?

Het doel is cutten. Ik train daarnaast 3-5 keer per week kracht.

Alvast bedankt voor jullie feedback! :)

UPDATE:
Schrik niet :p het bestand bevat sommige uitgebreide Excel formules, zodat ik het heel erg gemakkelijk kan aanpassen als er iets wijzigt. :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik schrok toch eventjes hoor, poe poe.

Je hebt zelf ook eerst berekent dat je 81gr vet nodig hebt en vervolgens stop jer er maar 64 in je schema.
Liever wat vet meer dan teveel koolhydraten in de cut.

Je hebt een kwark met smaak zeker? In de cut neem ik savonds niet zoveel carbs en liever wat vet meer.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb er inderdaad wat minder vet in gedaan, omdat ik nog een hoog vetpercentage heb. Ik snap dat ik toch wat meer vet erbij moet doen, maar wil niet gelijk weer aankomen.

Ik heb de magere kwark van Albert Heijn, geen smaak i guess.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je lichaam heeft gewoon vet nodig om onder anderen hormonen aan te maken. Meer vet eten wil niet zeggen dat je aankomt in vet he, het gaat uiteindelijk toch om de calorieën die erin gaan.

Je kcal inname en verbranding is inderdaad meer bepalend om dik te worden.
Als je dan toch boos wilt worden op bepaalde voedingsstoffen, doe dat dan op transvetten (frituur rommel bijv) en niet op gezonde vetten uit bijv noten/olijfolie/vis
En veel suiker is ook niet aan te raden imo.

mooi schema, ziet er goed uit! Hoe heb je de verhouding bepaalt wat betreft de E,K,V?

• Topic Starter Topic Starter
Het klopt inderdaad over de kCal, ik zal er nog wat vetten instoppen. Uiteindelijk is het hele doel cutten en niet aankomen haha.. misschien iets vervangen door een blikje tonijn! Thanks!

@ Stefiant:
Op basis van de (BMR × 1,55) - 500 kCal (= 2.500 in mijn geval). Dan bekeken per kilo lichaamsgewicht (81 kg.), 2,25 gr. E, 1 gr. V en de rest K.

Berekening:
E: 81 × 2,25 = 182,25 gr.
V: 81 × 1 = 81 gr.
K: 2.500 -(182,25 × 4 + 81 × 9) = 1.042 kCal voor K. → 1.042 / 4 = 260,5 gr. K.

Terug
Naar boven