Fitness Seller

Voedingsschema advies

BRVL

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Hey allemaal,

Binnenkort wil ik weer beginnen met sporten. De afgelopen maanden heb ik geprobeerd aan te komen, maar omdat ik erg dun/ecto ben (1:84 lang, 62 kilo en 20 jaartjes) ging het meeste van de nieuwe grammetjes naar m'n buik toe. Waardoor ik nu een klein buikje heb, maar de rest is nog graatmager. Dus het lijkt erop dat ik weer naar de sportschool mag gaan :)

Nu heb ik een voedingsschema opgesteld, en was benieuwd wat jullie ervan vinden

06:30: Weightgainer shake (300ML)
07:30: Bord Brinta (450ML) en glas drinken
10:00: 2 bruine broodjes met kaas en ham
12:15: 4 bruine broodjes met kaas en ham + glas drinken
15:30: Weightgainer shake (300ML)
16:00: Sporten + flesje drinken (150ML)
17:30: halfvolle Kwark (500ML)
18:30: Avondeten+ glas drinken
20:00: Weightgainer shake (300ML)
22:00: halfvolle Kwark (500ML)

Heeft een van jullie misschien nog een tip hiervoor?

Hey allemaal,

Binnenkort wil ik weer beginnen met sporten. De afgelopen maanden heb ik geprobeerd aan te komen, maar omdat ik erg dun/ecto ben (1:84 lang, 62 kilo en 20 jaartjes) ging het meeste van de nieuwe grammetjes naar m'n buik toe. Waardoor ik nu een klein buikje heb, maar de rest is nog graatmager. Dus het lijkt erop dat ik weer naar de sportschool mag gaan :)

Nu heb ik een voedingsschema opgesteld, en was benieuwd wat jullie ervan vinden

06:30: Weightgainer shake (300ML)
07:30: Bord Brinta (450ML) en glas drinken
10:00: 2 bruine broodjes met kaas en ham
12:15: 4 bruine broodjes met kaas en ham + glas drinken
15:30: Weightgainer shake (300ML)
16:00: Sporten + flesje drinken (150ML)
17:30: halfvolle Kwark (500ML)
18:30: Avondeten+ glas drinken
20:00: Weightgainer shake (300ML)
22:00: halfvolle Kwark (500ML)

Heeft een van jullie misschien nog een tip hiervoor?

Wel erg veel 'weightgainer shake's' !

Vraag me af of je dit vol gaat houden. De 6 broodjes smeer je met kaas en ham, de kaas en ham kun je beter vervangen voor tonijn of ei of kip/kalkoen.

Verder denk ik dat je zeker wel zult aankomen met dit schema maar vraag me af of die 3 shake's per dag je niet tegen gaan staan !!

Waarom zoveel shakes? waarom niet meer normaal eten?
Ik zou zeggen gooi er ook eens wat goede vetten in.
Pindakaas op brood en noten in je kwark. Denk ook dat je veel teveel eiwitten binnekrijgt met zoveel shakes en ook een kilo kwark.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

bereken je behoefte in de sheet

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken

pas wel de kcal en ekv van de producten in de calorie lijst aan naar jouw eigen producten.
Voeg producten toe op plekken van dingen die je niet eet.

en hou er rekening mee.. het berekende onderhoud is een indicatie! de echte waarde kom je achhter als je begint met je schema te gaan volgen.

maak eerst een schema zonder wieght gainers. je kan nl al een aardig eind komen zonder wieghtgainer. het zijn supplementen en geen maaltijd vervangers!

Helemaal eens met Marina ! :)

De voedingsstoffen uit gewoon eten zijn inderdaad vele malen waardevol dan die uit shakes. Ik ben niet zo thuis in de weightgainers, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n shake lekker op je maag ligt tijdens het sporten...

Terug
Naar boven