MuscleMeat

Voedingsschema beginneling

BIF

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
16%
Ik ben hier nieuw op DBB om wat meer info te krijgen aangezien ik nog een beginneling ben. Een aantal zaken weet ik uiteraard wel (dag rust tussen 2 KT's, goed eten en slapen etc.) Maar volgens mij doe ik toch nog wat verkeerd. En ik denk zelf dat het in het voedingspatroon zit. Kan iemand mij hierbij tips en advies geven wat beter kan hierin?

Mijn voedingsschema is meestal dit:

07.00:
brinta pap + beker melk + banaan

11.00:
boterham met kaas

13.00:
boterham met pindakaas

15.00:
boterham met kipfilet

18.00:
avondeten (meestal groente met aardappels en stukje vlees, soms vis) en erna een banaan of een kiwi

20.00:
500 gr kwark

21.30:
handje nootjes

Ik ben 1.83m, weeg ongeveer 78 kilo en heb een vetpercentage van rond de 17%. Wil graag spiermassa opbouwen, maar ook m'n vetpercentage richting de 11 a 12% brengen maar de focus ligt op opbouw van spiermassa. Probeer altijd 3 keer per week te trainen (ma, wo, vrij) met een full body schema.

Wat je heel erg mist is Proteine bij je ontbijt. Je lichaam is dan in spierafbraak fase, Whey + brinta + melk in blender mikken, en je hebt perfect ontbijt. Ik at ook nog 2 boterhammen met pindakaas bij t ontbijt. Daarnaast at ik nog 8 boterhammen met totaal 200 gr kipfilet en een whey havermout shake bij de lunch (verdeeld over 3 meals.), dan avondeten, en kwark voor t slapen.

Ik denk dat je grote probleem is dat je niet genoeg eet. Maar dit moet je zelf maar uit gaan rekenen! ;) Betwijfel dat je maar in de richting komt van wat je zou moeten eten voor bulking.

• Topic Starter Topic Starter
Oke. Kan je me misschien wat meer vertellen over whey? Lees dat het supplementen zijn, maar kan je dat bij bijvoorbeeld de tuinen halen? En hoe moet je whey innemen? Is poeder lijkt me?

Ben echt een noob zoals je ziet en op internet staat heel veel informatie maar het is lastig om uit te zoeken wat nu precies het beste is namelijk.

En hoe kan ik uitrekenen hoeveel ik moet eten?

Hoe je kan uitrekenen wat je moet eten staat hier in de sticky's. Dat is dan ook meteen je bijbel wat betreft voeding. Je moet uitgaan van deze site, en andere bodybuilding sites.

Whey is inderdaad poeder, te koop bij bv. www.bodyenfitshop.nl in verschillende smaakjes. Ik raad persoonlijk whey perfection aan, hun huismerk. Het is misschien ook te koop bij de tuinen oid, maar zou t gewoon bestellen.

Oke. Kan je me misschien wat meer vertellen over whey? Lees dat het supplementen zijn, maar kan je dat bij bijvoorbeeld de tuinen halen? En hoe moet je whey innemen? Is poeder lijkt me?

Ben echt een noob zoals je ziet en op internet staat heel veel informatie maar het is lastig om uit te zoeken wat nu precies het beste is namelijk.

En hoe kan ik uitrekenen hoeveel ik moet eten?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Ga ik zo doen, toevallig spreek ik nu met een vriend op msn die de laatste jaren flink gegroeid is en me alvast een en ander uitlegt. Dalijk ff zo pot Whey halen ergens in de stad.
Overigens zegt hij dat je whey alleen 1x na je training in moet nemen, klopt dat?

Edit: net berekend wat mijn energiebehoefte is, en dit is ongeveer 1932 kcal bij mij.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven