Fitness Seller

Voedingsschema cut

zapzap93

Novice
Waardering
3
Hoi,

Ik ben zo'n 5 maandjes bezig nu en heb de afgelopen 3 maanden op +/- 3500 kcal gezeten. Ik zit nu op ong. 12% vet en wil graag naar 8/9%. Ik had bij de sportschool een meting gedaan en hierbij kwam uit dan mijn behoefte op 2300 kcal per dag zit. Is dit haalbaar in 2 maanden of zou ik ook nog cardio moeten toevoegen?

Ik train 6x in de week waarbij ik elke spiergroep 2x in de week train. Grote spiergroepen 4/5 oefeningen met 4x12 en kleine spiergroepen 3 oefeningen 4x 12. Trainingssessies zijn ongeveer 1 uurtje.

stats:

22 jaar
194 cm
86 kilo (+/- 12 % bf)

cut.jpg

Graag jullie mening en tips! :)

cut.jpg

Ik vermoed dat die 2300 kcal je BMR zal zijn.. lijkt me stug dat je met 6x per week trainen zo weinig nodig hebt..
Plaatje is niet goed leesbaar..

Hoe ben je op die 3500 kcal gegaan? Kwam je daarmee hard aan of viel dat wel mee?
Denk inderdaad dat die 2300kcal je BMR is en dus te laag.

• Topic Starter Topic Starter
2300 kcal is idd mijn BMR. Toen ik op 3500 kcal zat kwam ik niet echt heel hard aan. In die 3 maanden ben ik maar 3 kilo aangekomen.
Mijn schema zit nu dus op ong. 2200 kcal per dag. Ik zou dus beter nog iets omhoog kunnen gaan ?

2300 kcal is idd mijn BMR. Toen ik op 3500 kcal zat kwam ik niet echt heel hard aan. In die 3 maanden ben ik maar 3 kilo aangekomen.
Mijn schema zit nu dus op ong. 2200 kcal per dag. Ik zou dus beter nog iets omhoog kunnen gaan ?
Dan is je onderhoud waarschijnlijk rond de 3000-3200 gok ik en denk dat je op ~2600 prima kan cutten dan. Je wil ook geen spiermassa verliezen neem ik aan?

Ik heb ook ff opnieuw een foto gemaakt van mijn schema. Als het goed is, is het nu beter te lezen.

Naamloos.png

Naamloos.png

Dan is je onderhoud waarschijnlijk rond de 3000-3200 gok ik en denk dat je op ~2600 prima kan cutten dan. Je wil ook geen spiermassa verliezen neem ik aan?

Dat is inderdaad wel de bedoeling. Ik zal mijn schema dan eens aanpassen naar ong. 2600 en kijken wat dan de resultaten zijn. Thx :)

Als ik het goed zie heb je 247 gr eiwitten en 62 gram vetten?

eiwitten kunnen wel wat lager. Je hebt aan 200 zat (2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht)
vetten wat hoger. ca 1 gr per kg lichaamsgewicht.

Verder is het niet echt goed leesbaar nog.
Maak er 2 screenshots van zodat de tekst ook leesbaar is.

Als ik het goed zie heb je 247 gr eiwitten en 62 gram vetten?

eiwitten kunnen wel wat lager. Je hebt aan 200 zat (2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht)
vetten wat hoger. ca 1 gr per kg lichaamsgewicht.

Verder is het niet echt goed leesbaar nog.
Maak er 2 screenshots van zodat de tekst ook leesbaar is.

Ik zit op 216 gram eiwitten. Ik had met dit schema macro percentages aangehouden: 40/35/25 vandaar de lage vetten. Ik zou 's middags nog 2 sneden volkoren brood met pindakaas erbij kunnen nemen dan zit ik op 2500 kcal met 82g vetten. Zou dit al een betere optie zijn?

cut1.jpg
cut2.jpg

Ps: let niet op de doelen die staan bij de screenshots, er staan andere stats dan die van mij.

cut1.jpg

cut2.jpg

Niet werken met percentages.
Vetten op 82 gram is netjes.
Dan gewoon je schema een paar weken aanhouden en kijken wat het voor je doet.

Gaan we doen! Zijn er richtlijnen die ik aan zou moeten houden om te weten dat ik goed zit? Bijv. 0.3-0.5 kg per week er af?

Ik zou richten op max 0,5 kg per week.
Beter wat te langzaam dan te snel. Anders heb je kans dat je teveel massa inlevert.

Terug
Naar boven