MuscleMeat

Voedingsschema cutten

popeye123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
93kg
Dag allen,

Ik ben bezig met een cut alleen heb ik het idee dat ik op een plateau terecht ben gekomen. Mijn doel is om rond de 9% vet uit te komen waarna ik een cleanbulk wil starten.

Ik denk dat mijn voedingsshema niet optimaal is.

Ik ben ongeveer 1.95 m en rond de 90 kg rond de 12/13 % vet. Op het internet berekend dat mn BMR 2025 was.

Ik doe drie keer in de week krachttraining en meestal 4 x in de week cardio waarvan 3x(20 min) na mn training en de 4e keer een hiit training.

Advies/ verbeteringen aan mijn voedingsschema worden zeer op prijs gesteld.

Groeten

---------- Toegevoegd om 13:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:19 ----------

Het knippen plakken uit excel is niet zo best gelukt zie ik.
Ga het nu aanpassen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
niemand?

Ik volg ongeveer hetzelfde als jij, alleen merk ik duidelijk dat ik mijn koolhydraten mis tijdens het fitnessen, ik vind dat jou cut schema er goed uit ziet.

Ik volg ongeveer hetzelfde als jij, alleen merk ik duidelijk dat ik mijn koolhydraten mis tijdens het fitnessen, ik vind dat jou cut schema er goed uit ziet.

Hoe lang ben je al bezig met cutten? En heb je ook last/ last gehad van een plateau?

BUMP!

Ik heb het idee dat ik op een plateau zit.
Iemand tips?

's ochtends geen beleg op je brood?
Zijn je boterhammen bruin of volkoren?
Waarom staan je vetten niet in je lijst? Zijn net zo belangrijk om in de gaten te houden.
Ga eens naar www.calorielijst.nl voor de voedingswaarden van kipfilet.

Verder vind ik dat je erg veel brood eet. Veel te eentonig en veel koolhydraten. Minder dit eens en eet eens wat meer groenten, bijv. om 12 en 16 uur iets van broccoli ipv brood bij de vis.
Ik zou zelf ook niet 2x per dag vis eten, vis is en blijft vet. Wel prima vet, maar toch vet. Vervang een van die 2 visjes eens door mager rundvlees (biefstuk, mager gehakt, tartaar, bieflappen) of gewoon een stuk kipfilet.

Verder is je whey shake vlak voor het slapen gaan doelloos. Whey is snelle eiwitten die meteen moeten worden opgenomen. Dit wil je 's ochtends bij het opstaan en net voor/tijdens/na de training (meningen hierover verschillen, maar in ieder geval wel rondom training)
's avonds voor het slapen gaan wil je juist langzame eiwitten zodat je de nacht doorkomt. Kwark is perfect hiervoor.

veel te veel brood

probeer dat 2 keer te vervangen door rijst of pasta.
en s'morgens is brood afwisselen met havermout of brinta.
neem ook volkorenbrood ipv bruin.

Dus ik zou beter mijn kwark en whey shake om kunnen wisselen aangezien ik meestal na het avondeten train?

Dan vervang ik in mijn ontbijt het brood denk ik door havermout en in de middag dus rond een uur of 3/4 rijst met vis ipv brood. Vooral bij het avondeten eet ik veel groenten.

Nog meer dingen die ik beter kan aanpassen?

Ja, nog steeds teveel koolhydraten.
Ik durf te wedden dat je verhouding E/K/V iets is van 30/50/20 ofzo, wat absoluut geen cut verhouding is.
Zoals ik al zei, zet het eens in een excel schema (zijn er zat te vinden op het forum) en probeer op 50/30/20 uit te komen

Ja, nog steeds teveel koolhydraten.
Ik durf te wedden dat je verhouding E/K/V iets is van 30/50/20 ofzo, wat absoluut geen cut verhouding is.
Zoals ik al zei, zet het eens in een excel schema (zijn er zat te vinden op het forum) en probeer op 50/30/20 uit te komen

Oke, ik ga het vanavond verder uitwerken.
Bedankt voor je reactie!

Terug
Naar boven