AndroidHealthClinic

Voedingsschema graag feedback!!

Ano_88_5

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
15
Lengte
1m68
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hierbij post ik mijn schema. Alle kritiek en feedback zijn meer dan welkom. Mijn avondeten is niet in het schema meegerekend, ook drink ik gedurende de dag wat chocomelk weg wat niet is meegeteld. Mijn verhoudingen zijn 50%25%25% Mijn Stats: 1,70 m 75 kg BF ?? volgens mij 14% ofzo. Doel: Meer massa (naar 82KG) met amper verhoging van BF, vervolgens cutten naar 80 KG met behoud spiermassa. Mijn bmr is 1794 en mijn onderhoud is 2781 volgens de Harris-Benedict formule.
Ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!!

brinta 7 eetlepels(50gr)
volle melk (300ml)
whey (28gr)
banaan (150gr)
visolie (2caps)

3 snee volkoren (105gr)
2 plakjes kipfilet (30gr)
1 ei (50gr)
appelstroop (15gr)
plakje kaas (25gr)

3 snee volkoren (105gr)
1 ei (50gr)
appelstroop (15gr)
appel (125gr)
visolie (2caps)

2 snee volkoren (70gr)
appelstroop (15gr)
plakje kaas

avondeten
training

2 snee volkoren (70gr)
banaan (150gr)
appel (125gr)
whey (28gr)
volle melk (300ml)
visolie (2caps)

caseine (25gr)
volle melk (300ml)
brinta 4 eetlepels (25gr)

Totaal
Kcal 2890
KH 353
E 190
V 79

Laatst bewerkt:
Hierbij post ik mijn schema. Alle kritiek en feedback zijn meer dan welkom. Mijn avondeten is niet in het schema meegerekend, ook drink ik gedurende de dag wat chocomelk weg wat niet is meegeteld. Mijn verhoudingen zijn 50%25%25% Mijn Stats: 1,70 m 75 kg BF ?? volgens mij 14% ofzo. Doel: Meer massa ( naar 82KG ) met amper verhoging van BF, vervolgens cutten naar 80 KG met behoud spiermassa. Mijn bmr is 1794 en mijn onderhoud is 2781 volgens de Harris-Benedict formule.
Ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!!

<snip irrelevant deel :)>

Totaal
Kcal 2890
KH 353
E 190
V 79
[/FONT]

Ik denk dat 2900 Cal wat te weinig is om goed op te groeien of je moet heel erg veel geduld hebben ?

• Topic Starter Topic Starter
klopt, daarom zit ik er ook flink boven. Ik heb mijn avondeten en chocomelk niet meegerekend.. staat er ook vermeld ;)

helaas niet veel reacties meer mogen ontvangen :P maar ik ga hem toch aanpassen. Ik ga mijn training niet meer na het avondeten doen maar juist ervoor. de maaltijd na mijn training verplaats ik naar voor mijn training. Na mijn training neem ik dextrose en na 20 min whey en vervolgens mijn avondmaal. Aangezien het toch belangrijk is om een flinke maaltijd na training te nuttigen is het voor mij aantrekkelijker om eerder te gaan trainen omdat ik ook weer geen grote maaltijd voor het slapen wil nuttigen. Verder heb ik mijn doel ook aangepast, ipv Bulken tot 82 wil ik gewoon door blijven gaan tot mijn BF het niet meer toelaat. Maar back on topic, mijn nieuwe schema is dus als volgt:

brinta 7 eetlepels(50gr)
volle melk (300ml)
whey (28gr)
banaan (150gr)
visolie (2caps)

3 snee volkoren (105gr)
1 ei (50gr)
appelstroop (15gr)
plakje kaas (25gr)

3 snee volkoren (105gr)
1 ei (50gr)
appelstroop (15gr)
appel (125gr)
visolie (2caps)

2 snee volkoren (70gr)
appelstroop (15gr)
plakje kaas

2 snee volkoren (70gr)
banaan (150gr)
appel (125gr)
whey (28gr)
volle melk (300ml)
visolie (2caps)

training

dextrose (55gram)
Whey (28gr)

avondeten

caseine (25gr)
volle melk (300ml)
brinta 4 eetlepels (25gr)

jammer,... geen reacties meer gekregen! Neem aan dat ik verder wel goed zit dan.

Erg veel brood etc, geen ruimte voor wat afwisseling? Rijst en dergelijken.

heb ik in het verleden wel gedaan, mijn 3e maaltijd bestond uit doperwtjes,worteltjes,koolvis en rijst, dit allemaal geprakt. Heb het een weekje volgehouden maar heel mijn eetlust ging ervan weg. het was gewoon niet te vreten, ik zoek idd een goedkope en redelijk smakelijk vervanger hiervoor, suggestie?

Wat pakken jullie verder eigenlijk na KT, eiwit of carbs?

Allebei

Ik train om 18:00 en ben dan rond 19:15 thuis, dan neem ik eerst een shake en om 21:00 ga ik aan de pasta/kwark/banaan/noten

Ja, 30 gram whey met 20 gram dextrose
En om 21:00 banaan, 250 gram kwark, 40 gram amandelen & 75 gram volkorenpasta (ongekookt)

Laatst bewerkt:
Oh jij combineert ze..

hoezo doe je die 4 eetlepels brinta niet bij je shake na training bij de dextrose.

nou zou er echt een dikke multivitamine in knallen

nou zou gewoon een normale van de drogist pakken. Als je een multivit van de body&fit shop voor bb neemt zitten zoveel vitamines in dat je pis gewoon donker bruin wordt. Teveel vitamines zijn namelijk echt slecht.. Maar dat zal je zelf wel ondervinden aan de kleur van je urine.. dus zou gewoon een normale a tm z ter toevoeging. Misschien nog een sinasappel toevoegen. maar denk dan aan fructose .

Ik ga meestal rond 22:30-23:00 slapen, maar in principe houdt ik geen rekening met de vertering, want ik kom toch haast niet aan.

Ik weet dat er een formule is om het te berekenen, maar heb ergens op het forum een discussie gevolgd en daar gaf één van de mods aan dat voor een bepaald gewicht 15 a 20 gram voldoende was.
En gevoelsmatig denk ik dat dit betekent dat ik waarschijnlijk dan net genoeg binnen krijg om afbraak te vermijden i.p.v.me helemaal te verzadigen met dextrose.
Ik kies dan liever voor een gedeeltelijk bijtanken en de rest aan te vullen
met mijn laatste maaltijd.
Maar dit is meer een theorie dan een wetenschappelijke onderbouwing :p

ja volgens mij is het 0,8 gram per kg vvm. Meestal gooi ik 50 gram achterover, maar dit is ook op de gok. Ik weet mijn VP niet dus is dit ook moeilijk exact in te schatten

Terug
Naar boven