XXL Nutrition

Voedingsschema verhouding van eiwitten, koolhydraten en vetten

Wiesowi

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
69kg
Vetpercentage
7%
Beste forum leden,

Ik heb onlangs een bulkschema gemaakt (met wat hulp op het forum en van vrienden). Ik zit nog wat te klooien met de verhouding van eiwitten koolhydraten en vetten, dit zou moeten zijn: 30-35% eiwitten, 35-40% koolhydraten en 30% vetten. Zoals jullie ook in mijn voedingsschema in de bijlage kunnen zien, zit ik nu per dag op: 32% eiwit, 54% koolhydraten en 14% vetten. Hebben jullie nog wat advies over hoe ik deze percentages wat kan veranderen, qua verhouding. Graag zou ik ook willen horen wat jullie verder van het schema vinden.

Gegevens over mij met betrekking op voedingsschema:
18 jaar
69 kilogram
BMR: +/- 1808.9 kC
Train 5x per week

Alvast bedankt!:)

Afbeelding voedingsschema:
xcwziuvoib5.jpg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Verhouding boeit nul komma nul

Wat belangrijk is, is dat je voldoende eiwit en vet binnenkrijgt.
Makkelijke richtlijnen zijn minstens 2g/kg eiwit en 1g/kg vet. Verdeling van je verdere kcal behoeftes is eigen voorkeur. Je hoeft ook niet op exacte waarden te richten, zorg gewoon dat je bij het samenstellen van je schema minstens aan deze twee behoeftes voldoet. Op exacte waardes richting maakt het onnodig moeilijk en is nergens voor nodig.

Dus voor jou, binnen je kcal behoeftes:
2x69 = minstens 138g eiwit (552 kcal)
1x69 = minstens 69g vet (642 kcal)

Dat is samen 1200 kcal, de rest van je kcal kan je verdelen zoals je dat zelf fijn vindt/goed lijkt.

• Topic Starter Topic Starter
Verhouding boeit nul komma nul

Wat belangrijk is, is dat je voldoende eiwit en vet binnenkrijgt.
Makkelijke richtlijnen zijn minstens 2g/kg eiwit en 1g/kg vet. Verdeling van je verdere kcal behoeftes is eigen voorkeur. Je hoeft ook niet op exacte waarden te richten, zorg gewoon dat je bij het samenstellen van je schema minstens aan deze twee behoeftes voldoet. Op exacte waardes richting maakt het onnodig moeilijk en is nergens voor nodig.

Dus voor jou, binnen je kcal behoeftes:
2x69 = minstens 138g eiwit (552 kcal)
1x69 = minstens 69g vet (642 kcal)

Dat is samen 1200 kcal, de rest van je kcal kan je verdelen zoals je dat zelf fijn vindt/goed lijkt.
Dankjewel voor je reactie, met eiwitten en vetten zit het dan wel goed in mijn voedingsschema.:D

Terug
Naar boven