AndroidHealthClinic

voedingsschema vragen

ajaxdegrote

Novice
Waardering
0
voor het aanmaken van mijn voedingsschema heb ik enkele vragen;

1)20 procent KCAL boven onderhoud => is dat mijn BMR berekent met mijn vet-vrije massa of met mijn gewone massa?
2)Wat is het nut van dextrose dicht bij de training (moet ik dit voor of na innemen?)
3) Als beginner neem ik aan dat supplementen totaal nog niet nodig zijn?
4)Ik ben vandaag het product 'Whey Protein' gekocht.Zo'n soort poeder dat moet worden opgelost in melk of water.Is dit gunstig in mijn dieet. Zo ja, rond welke tijdstip van de dag verkiezen jullie dit?Na training?
5)Mijn kwark voor het slapengaan=> is fromage Frais van het merk DANONE goed (zitten blijkbaar ook wat KH in) of wat zijn betere merken voor kwark?
6)Ik neem aan dat mijn havermout (voor het ontbijt) van het merk Quaker dik in orde is?Hoelang moet ik dit koken?
7)Nu moet ik met mijn voeding rekening houden hoeveel ik met mijn KT verbruik.Hoe kan ik dat in godsnaam te weten komen hoeveel dat is?
8)Wat denken jullie over fruit? 2 of 3 stuks? 1 sochtends, 1 voor het trainen, klopt dit?=> vr de glycogeen
9)Hoe zit het met voedingsrichtlijnen Voor/'juist'voor/'juist' na/ na mijn training?
Ik neem aan gewoon 2 maaltijden ervoor en erna. Maar hoe zit het met "juist" ervoor en "juist" erna

voor het aanmaken van mijn voedingsschema heb ik enkele vragen;

Ik wil je wel enkele antwoorden verschaffen maar ben hier ook net komen kijken dus ik doe mijn best. Ik ga er vanuit dat de "echte" BB mannen mij anders wel even corrigeren :D:D
1)20 procent KCAL boven onderhoud => is dat mijn BMR berekent met mijn vet-vrije massa of met mijn gewone massa?
als je wilt bulken 20 % boven je BMR incl sport toeslag (je onderhoud)
2)Wat is het nut van dextrose dicht bij de training (moet ik dit voor of na innemen?)
Dextrose(druivensuiker) maken de spieren klaar voor de eiwitten opname direct na de dextrose
3) Als beginner neem ik aan dat supplementen totaal nog niet nodig zijn?
een suplement is een aanvulling op je voeding, een simpele multivitamine pil is al een suplement, als jij vind dat je dat nodig heb zou ik het doen.(te denken aan visolie pillen of vitamine)
4)Ik ben vandaag het product 'Whey Protein' gekocht.Zo'n soort poeder dat moet worden opgelost in melk of water.Is dit gunstig in mijn dieet. Zo ja, rond welke tijdstip van de dag verkiezen jullie dit?Na training?
Ik zou dit sochtends nemen en binnen een uur na het sporten. Je kunt het met melk doen, maar met water schijnt het sneller opgenomen te worden.
5)Mijn kwark voor het slapengaan=> is fromage Frais van het merk DANONE goed (zitten blijkbaar ook wat KH in) of wat zijn betere merken voor kwark?
Gewoon magere kwark nemen waar zo rond de 12 Gr eiwitten per 100gr kwark in zit. Liefst geen vruchten kwark en dat soort spul ivm suikers
6)Ik neem aan dat mijn havermout (voor het ontbijt) van het merk Quaker dik in orde is?Hoelang moet ik dit koken?
Ik zou een bordje met 220ml magere melk in de magnetron opwarmen, het uit de magnetron halen, hier je brinta en havermout bij doen en smikkelen
7)Nu moet ik met mijn voeding rekening houden hoeveel ik met mijn KT verbruik.Hoe kan ik dat in godsnaam te weten komen hoeveel dat is?
je kunt toch een globale schatting geven, 1,5 uur serieuze kracht training zal toch minimaal wel overeen komen met 300-400 Kcal?
8)Wat denken jullie over fruit? 2 of 3 stuks? 1 sochtends, 1 voor het trainen, klopt dit?=> vr de glycogeen
rond 10:00 een stuk fruit en na het sporten een stuk fruit voor de suikers
9)Hoe zit het met voedingsrichtlijnen Voor/'juist'voor/'juist' na/ na mijn training?
Ik neem aan gewoon 2 maaltijden ervoor en erna. Maar hoe zit het met "juist" ervoor en "juist" erna
voedings richt lijnen, 6 maaltijden verdeelt over de dag, waarbij je sochtends de belangrijkste heb ivm koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, maar moet je je dagelijks onderhoud nu berekenen met je gewone massa of met je VetVrijemasse?

heb je al een schema opgesteld en uitgerekend hoevel kkcal het is?

Terug
Naar boven