AndroidHealthClinic

Voedingswaarden melk

hjxm

Cool Novice
Waardering
1
hallo,

ik heb een vraag over de voedingswaarden van melk, zit er verschil in de kwaliteit van de halfvolle/volle melk van de a merken en van de halfvolle/volle melk van het merk milbona van de lidl? de voedingswaarden lijken gelijk aan elkaar, maar zit er echt geen verschil in?

Prijs scheelt

Oke dan maar even zonder letmegooglethatforyou:

Schijnbaar is de houdsbaarheid van betreffende melk langer houdbaar dan andere melken. Interessante video (ben em nu aan het kijken)

Melk bewaar je in de koelkast, dat is een waarheid als een koe. Maar de KvW kreeg een mail van een verbaasde kijker. Hij had een pak verse melk buiten zijn koeling laten staan, en zelfs na enkele weken leek deze niet bedorven.

http://www.keuringsdienst.nl/page/17294?forum_start=n17346#comment-17346

/edit

Kleine samenvatting van de video.
Het schijnt dat de betreffende melk 9 dagen na de houdsbaarheidsdatum nog gewoon "drinkbaar" was, of er beter uitzag/geurde dan de andere melken die men in de video heeft getest. Na onderzoek blijkt er het melk niet van melkpoeder gemaakt te zijn, maar wel gewoon van 'ruwe melk' waarbij het aantal graden van pasteuratie (sp?) iets hoger ligt dan de algemene norm. Dit doet de smaak iets lekkerder maken. Een volgend onderzoek en techniek wat zou kunnen is dat men microfilters gebruikt om de meeste bacterien eruit te filteren echter volgens een 'wijze man', 'filter' je dan ook (deels) 'belangrijke voedingstoffen' uit de melk wat de melk een 'arme melk' maakt.
Volgens een onderzoekster in het video is er geen 'kwaliteits verlies' van de melk na microfiltratie. Echter vraag ik mij af of deze mevrouw 'betrouwbaar' is aangezien ze wat raar gedrag vertoond. maarja check de video en beslis zelf ehehe

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
het levende element, kleine micro organismen die in melk zitten voor smaak, rijpings- en het rottingsproces, worden gefilterd waardoor ook een waardevol deel van de melk wordt gefilterd. je hebt een soort bijvangst, je haalt ook de allerkleinste eiwitten er uit je haalt er een aantal spoorelementen uit, je verarmt de melk.

Laatst bewerkt:
dingen weggooien als ze over de houdbaarheidsdatum zijn is sowieso echt dom... alsof ze zo ver van te voren op de dag nauwkeurig kunnen bepalen dat hij dan gaat rotten...
is gewoon een gemiddelde van dat product dat hij iig nog goed is tot dan.

hallo,

ik heb een vraag over de voedingswaarden van melk, zit er verschil in de kwaliteit van de halfvolle/volle melk van de a merken en van de halfvolle/volle melk van het merk milbona van de lidl? de voedingswaarden lijken gelijk aan elkaar, maar zit er echt geen verschil in?

niet noemenswaardig.

Terug
Naar boven