Fitness Seller

Sticky Voetbal Topic

Kan me er wel wat bij voorstellen. Je doet iets als kind. Vervolgens sta je een paar jaar later in een vol stadium met druk op de ketel. Logisch dat sommigen, ondanks het geld (etc.), daar moeite mee hebben.

Buffon is wel niet iemand van wie ik het had verwacht.

Dan is voetbal nog teamsport waarbij je je kan verschuilen. De druk van een vechtsporter zal nog groter zijn. Mensen die je persoonlijk haten en het risico k.o. te gaan. Een grotere vernedering voor het ook van de wereld bestaat er niet.

Eenzaam bestaan

1604757615499.png

Haha herkenbaar. Soms als het afgelast was dacht ik lekker dagje vrij. Tot mijn 17e volgehouden en toen lekker met de gewichten begonnen.
Vond tennis vele malen leuker om te doen maar geen zin in lessen en zonder maten die je kent op zo'n vereniging te gaan.
Schoolvoetbal vond ik wel leuk. Kon je indruk maken op je klasgenoten met je skills. Jammer genoeg zat je dan weer in een loserselftal en voor je t wist was het weer afgelopen en won een of ander kampersschool de titel. Mn pa zat me ook altijd af te kafferen langs de lijn als een bezetene zal ook wel reden zijn dat ik het niet leuk vond.

Dan is voetbal nog teamsport waarbij je je kan verschuilen. De druk van een vechtsporter zal nog groter zijn. Mensen die je persoonlijk haten en het risico k.o. te gaan. Een grotere vernedering voor het ook van de wereld bestaat er niet.
Non televised voetbal kan je je verschuilen. Deed dat ook vaak maar op tv wordt alles gezien en alles besproken. Als je denkt dat t hier erg is in Italië en Spanje heb je ook clownen, met of zonder snorren, die je de grond in boren op tv.

Robert zit op Der Bomber record te jagen qua goals in een seizoen

Non televised voetbal kan je je verschuilen. Deed dat ook vaak maar op tv wordt alles gezien en alles besproken. Als je denkt dat t hier erg is in Italië en Spanje heb je ook clownen, met of zonder snorren, die je de grond in boren op tv.

Als spits of middenvelder een keer een paar doelpunten in een wedstrijd hebt gemaakt kan je daar vaak dusdanig op teren dat je de eerste 3 wedstrijden niks meer verkeerd kan doen. (op pingel missen etc. na dan).

En het verleden bij een grote club kan je helemaal lang op teren, hoeveel jaar is Strootman al niet meer de voetballer die hij was. Of de carriere van Drenthe, clubs blijven er lange tijd eindeloos intrappen als je ooit als groot talent werd gezien. Laatste jaren is dat wel minder geworden geloof ik, maar tot 2010 was je carriere voor 10 jaar verzekerd als je in de selectie bij een topclub had gezeten.

Schoolvoetbal vond ik wel leuk. Kon je indruk maken op je klasgenoten met je skills. Jammer genoeg zat je dan weer in een loserselftal en voor je t wist was het weer afgelopen en won een of ander kampersschool de titel. Mn pa zat me ook altijd af te kafferen langs de lijn als een bezetene zal ook wel reden zijn dat ik het niet leuk vond.
Was jij vroeger ook koning van de speelplaats? :treuren:

Nee, voetbalde altijd met oudere gasten

Ik kon er he-le-maal niks van. Technische spelertjes altijd klagen dat je te hard deed. Gasten van hoger niveau (voetbalschool) mochten zogenaamd niet tegen je spelen want stel je voor ze krijgen een trap tegen de enkel. Waren altijd aparte types, bang om vlekken op hun kleertjes te krijgen.
Op amateurniveau is een goede fysiek het halve werk.

• Like
Waarderingen: mat
Zat in het begin in goede elftallen wonnen telkens met dubbele cijfers. Speelde een gozer in mee die ècht heel goed was. Zelfs mn vader mirde hem. Bleek dat die met gasten van 14 of 15 vaak meevoetbalde. Waren zelf jaar of 10 ofzo of nog jonger. Dacht die wordt wel profvoetballer. Ook nooit meer wat van gehoord.

Later nog een tijd linksvoor gespeeld vond ik mooie plek want wou altijd scoren en de man zijn maar de trainer vond me 'een god op een onbewoond eiland'. Altijd blijven hangen. :(

Toen later terug gezakt naar rechtsback. Ik was degene die altijd de buitenspel ophefde. Stond liever rechtshalf hoefde je je daar niet druk om te maken.
Was wel goed in tackles en bal afpakken enzo. Had ook mn goede momenten. Speelde altijd in de 2de teams je had ook volgens mij zesde teams ofzo dus echt slecht was ik niet. Kan me ook wel wedstrijden herinneren met veel zelfvertrouwen dat alles lukte maar de klote wedstrijden en gekut bleef meer hangen. Zat de laatste jaren ook op waterpolo. Vond ik leuker was daar ook beter in dus ben toen daar verder in gegaan. Als ik toen wist wat je er tegenwoordig mee had verdiend had ik misschien wel doorgevoetbald en me ontwikkeld tot keeper ofzo heb daar wel de bouw voor en vond dat op zich ook wel leuk. Heel af en toe stond ik ook op goal als de keeper er niet was.

Wat mij altijd irriteerde waren die pingelaars. Zoontje van de coach zat alleen maar beetje te pingelen stonden we daar beetje te kijken hoe die aan de flanken zn 'skills' showde. Altijd beetje verstoppen achter zn vader, kutkneus. Ook nooit prof geworden :emo:

En trainingen vond ik altijd kut dat stomme rondjes rennen om het veld. Was nooit zo een runner vroeger.

De trainer toen was zo een ajax freak hij praatte in cijfers met opstellingen

2 rechtsback 3 rechtsbinnenachter 4 linksbinnenachter 5 linksachter
6 rechtshalf 7 mid 8 linkshalf
9 rechtsvoor 10 spits en 11 linksvoor

Had wel een leuk jaar gehad toen ik 13 of 14 was met een trainer die op de counter speelde, was eigenlijk not done maar was wel leuk. Opbouwen hoefde ook niet, de Engelse lange bal is veel effectiever op die leeftijd.
Ze tot de middellijn laten rond spelen en vanaf dan opjagen als de minste verdediger de bal kreeg. Best een smerige anti voetbal tactiek maar leuk om uit te voeren.

Had in de jeugd 1 speler meegemaakt die prof is geworden bij NEC, later nog een contract bij Feyenoord had gekregen in de tijd van Gullit
.Hij was wel goed, maar niet onbetwist de beste van het team. Mijn beste maat deed niks voor hem onder. Eenmaal binnen zo'n voetbalschool worden de kaarten opnieuw geschut en is inzet en fysiek net zo belangrijk dan hoe op dat moment je techniek is.

• Like
Waarderingen: mat
Ik kon niet doen tijdens wedstrijden wat ik op training deed. Ik kan me nog twee uitspraken voor de geest halen van een voormalige trainer die ons nu en dan een standje gaf tijdens de rust.

1. "Op training schiet je de netten kapot!"
2. "Met jouw traptechiek zou ik zelfs de hoekschoppen binnenschieten!"

Sowieso te laat begonnen (door moeders), en te vroeg gestopt. (jaar of 16) In het amateurvoetbal had ik best nog een leuk handje contantje zakcentje kunnen verdien

Bij stamnummer 2997? :emo:

Door moeders mocht ik nooit op boksen. Was het enige waar ik op wilde vroeger. Allemaal door Cassius Clay met zn getril in de media natuurlijk :(

Paar keer per jaar even deja vuwen naar de zomer 2010. Finale, eerste huis, veel geld, beste vakantie ooit, no stress.....ok en weer terug naar 2020.

Vind t allemaal een stuk makkelijker als vroeger.

Terug
Naar boven