XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

Soms wel, al zijn Arjen Robben, Rico Verhoeven, Overeem en vele anderen toch behoorlijk open boeken. Van hun zou ik nooit snel een boekje kopen, te voorspelbaar.
Die zijn niet de allerbeste. Vind ik dan. Ze winnen veel en zijn binnen hun generatie goed te noemen of misschien zelfs buitengewoon goed maar niet tot het allerhoogste van het hoogste. Daar komen alleen namen als Van Basten, Messi, Federer enzovoorts naar voren.
Overeem had helemaal niet zoveel talent, Verhoeven hetzelfde. Hari, die heeft veel meer talent. Alleen sommige jongens schoppen het ver door een enorme vecht- en werklust.

Die zijn niet de allerbeste. Vind ik dan. Ze winnen veel en zijn binnen hun generatie goed te noemen of misschien zelfs buitengewoon goed maar niet tot het allerhoogste van het hoogste. Daar komen alleen namen als Van Basten, Messi, Federer enzovoorts naar voren.
Overeem had helemaal niet zoveel talent, Verhoeven hetzelfde. Hari, die heeft veel meer talent. Alleen sommige jongens schoppen het ver door een enorme vecht- en werklust.

Talent is leuk, maar heb meer bewondering voor iets minder talent wat gecompenseerd wordt door andere factoren. De carriere van Overeem is veel, veel groter dan Hari.
Laatste dankt vooral veel aan zijn grote mond, past in het rijtje mcGregor, Tyson (na zijn prime) en Roussey. Veel meer geld verdienen maar minder presteren dan hun rivalen, te danken omdat Henk en Ingrid hun wel eens in actie willen zien omdat ze in de privé stonden. Robben was qua talent én mentaliteit juist net wel iemand die bij de aller grootsten hoorden maar had het lichaam niet.

Betere definitie is buitencategorie. Dat was Van Basten. Arjen uit Bedum was vedette maar niet buitencategorie

Laatste dankt vooral veel aan zijn grote mond
Misschien in de tweede helft van zijn carriere. Maar die man, wat je verder ook van hem vindt, heeft ontiegelijk veel talent gehad. Eigenlijk vocht hij het best toen hij nog geen 100kg woog.
Betere definitie is buitencategorie. Dat was Van Basten. Arjen uit Bedum was vedette maar niet buitencategorie
Ja idd. Bij buitencat. hoort trouwens ook dat je lichaam meewerkt. Dat is nou net een groot verschil met de mindere goden, het lijkt allemaal zo vloeiend en als vanzelf te gaan bij de buitencat. Dat kunnen ze zelf ook maar moeilijk uitleggen daarom mislukken er zoveel als coach. Ze staan er niet bij stil dat normale stervelingen dat niet even kunnen doen.

Bergkamp was de laatste Nederlandse speler die echt buitencategorie was.

Vedette. Net als Van Nistelrooy, Sneijder en Kluivert
giphy.gif

Het kan verkeren. Ik werd nog weleens uitgelachen als ik het over Bergkamp had (gebrek aan prijzen). :p
Ja, maar nooit ontkend dat hij buitencategorie is volgens mij. Zat vroeger altijd aan te hikken tegen palmaressen. Is natuurlijk mooi. Maar niet het enige

Misschien in de tweede helft van zijn carriere. Maar die man, wat je verder ook van hem vindt, heeft ontiegelijk veel talent gehad. Eigenlijk vocht hij het best toen hij nog geen 100kg woog.

Ja idd. Bij buitencat. hoort trouwens ook dat je lichaam meewerkt. Dat is nou net een groot verschil met de mindere goden, het lijkt allemaal zo vloeiend en als vanzelf te gaan bij de buitencat. Dat kunnen ze zelf ook maar moeilijk uitleggen daarom mislukken er zoveel als coach. Ze staan er niet bij stil dat normale stervelingen dat niet even kunnen doen.

Rond de 100kg waren altijd wel de beste vechters, zie Hari toch niet boven Cikatic, Hoost, Aerts, Bonjasky uitsteken maar net er onder (rijtje Banner, CroCop, Overeem, Schilt). Verhoeven schaar ik daar pas weer onder. Talent is moeilijk te meten, blijft speculeren hoe goed iemand had kunnen zijn. Hari heeft voor mij toch gefaald op sommige momenten tijdens de K-1 (Schilt, Bonajsky) om hem boven deze legendes te scharen.

Rond de 100kg waren altijd wel de beste vechters, zie Hari toch niet boven Cikatic, Hoost, Aerts, Bonjasky uitsteken maar net er onder (rijtje Banner, CroCop, Overeem, Schilt). Verhoeven schaar ik daar pas weer onder. Talent is moeilijk te meten, blijft speculeren hoe goed iemand had kunnen zijn. Hari heeft voor mij toch gefaald op sommige momenten tijdens de K-1 (Schilt, Bonajsky) om hem boven deze legendes te scharen.
Oh zeker, Hari is niet iemand die ik als legende beschouw. Hij had het kunnen zijn. Maar zijn gedrag heeft hem parten gespeeld. En had op beslissende momenten meer moeten winnen. Nog steeds wel een indrukwekkende winst/ verlies statistiek.

Ja, maar nooit ontkend dat hij buitencategorie is volgens mij. Zat vroeger altijd aan te hikken tegen palmaressen. Is natuurlijk mooi. Maar niet het enige

Was een prachtvoetballer met legendarische momenten, maar ook zo vaak afwezig.
Kon dan weer lang teren op een geniaal moment, zoals hij één keer deed op het WK'98. Iedereen onthoud dat en koppelt het succes van dit WK dan automatisch aan dat ene moment. imo iets te veel van het goede.

Ja, zoals tijdens het hele WK 2014 als beste speler en vele andere wedstrijden in CL en Oranje. Die man heeft het vaak genoeg vertoond, het is niet zo dat hij af en toe een leuk wedstrijdje speelde hij was echt de angel van het team. Veel meer dan een Bergkamp was.

Was een prachtvoetballer met legendarische momenten, maar ook zo vaak afwezig.
Kon dan weer lang teren op een geniaal moment, zoals hij één keer deed op het WK'98. Iedereen onthoud dat en koppelt het succes van dit WK dan automatisch aan dat ene moment. imo iets te veel van het goede.
1998 was ik al zowat vergeten dat Jack van Gelder momentje. ik nam ook in ogenschouw hoe hij het deed bij Arsenal. Toen was Arsenal ook regelmatig kampioen en paar keer cl finale. (invincibles)

Terug
Naar boven