XXL Nutrition

Nieuws Vogel met stukje brood maakt deeltjesversneller weer stuk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hadden ze dat ding niet lekker in Amerika kunnen bouwen trouwens :(
 
lekker ding... misschien nog 6 miljard investeren om hem aan de praat te krijgen
 
Zelfs in het beste geval, als ze echt te zien krijgen wat ze willen te zien krijgen, dan nog ga je hier niet de wereld mee verbeteren... Dan heb je wat meer info over het ontstaan van het heelal, de vraag is wat dit op termijn echt aan waarde gaat bieden... volgens sommigen niet zo veel. Je zou het dus bijna sadistisch kunnen noemen om dit te doen op een moment dat 1) de economie in de problemen zit 2) het milieu naar de knoppen gaat en 3) er nog veel teveel oorlog en honger is in de wereld om andere prioriteiten te stellen.
Als ze hetgene hier mee vinden wat ze willen vinden vind ik het zijn geld wel waard. Mss niets praktisch mee te doen momenteel maar in principe een grote stap voor de wetenschap. Overigens zijn er volgens mij wel andere dingen waar enorm veel geld ingepompt word die echt niet voorgesteld moeten worden op onderandere de economie en hongersnood.
 
Ze vinden het internet uit?
Zie niet in waarom je dit erbij haalt. Het ontstaan van het internet is meer een gevolg van een doelgerichte opdracht komende van het Amerikaanse ministerie van defensie. Niet zomaar een experimentje om na te gaan wat er eventueel uit komt aan data dus.

Als ze hetgene hier mee vinden wat ze willen vinden vind ik het zijn geld wel waard. Mss niets praktisch mee te doen momenteel maar in principe een grote stap voor de wetenschap. Overigens zijn er volgens mij wel andere dingen waar enorm veel geld ingepompt word die echt niet voorgesteld moeten worden op onderandere de economie en hongersnood.
Op dit moment is economie en milieu prioriteit, investeer dan in dingen die dat milieu en die economie helpen. Het is toch niet zo dat we met een overschot aan belastinggeld zitten.

Maar goed de meningen verschillen over dit experiment, dit is mijn mening erover.
 
Sinds wanneer gaat het zo slecht met het milieu? Als iedereen zijn tyfus rommel eens niet uit het raam gooit van de auto gooit is het probleem opgelost. Was het niet zo dat met dit experiment de kans bestaat een onuitputtelijke energiebron te creëren, mits de theorieën daadwerkelijk kloppen?
 
Big-T ik vind het echt jammer dat jij je ook laat beïnvloeden door die hele milieu hype over opwarming. Had van jou wat beters verwacht - het is gewoon een cyclus en al die uitgestoten gassen hebben daar niet veel mee te maken. :(
 
Big-T ik vind het echt jammer dat jij je ook laat beïnvloeden door die hele milieu hype over opwarming. Had van jou wat beters verwacht - het is gewoon een cyclus en al die uitgestoten gassen hebben daar niet veel mee te maken. :(
De opwarming van de aarde door de mens is zwart op wit bewezen. Jij bent degene die zich laat beïnvloeden, door figuren die dat blijven ontkennen terwijl wetenschappers het er gewoon over eens zijn. Maar goed dat is een ander onderwerp dat buiten het bereik van deze discussie gaat.
 
De opwarming van de aarde door de mens is zwart op wit bewezen. Jij bent degene die zich laat beïnvloeden, door figuren die dat blijven ontkennen terwijl wetenschappers het er gewoon over eens zijn. Maar goed dat is een ander onderwerp dat buiten het bereik van deze discussie gaat.

Wetenschappers aan het woord.
 
Dit keer omdat een vogel een stukje brood in het apparaat liet vallen. Door het ongelukje raakte de LHC oververhit en moest het onderzoek weer worden stilgelegd.

:roflol:

Dat zo'n duur iets plat kan worden gelegd door een stukje brood. :D
 
Hier een paar leuke pics;).
13lhc-600.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
inv_hadron_collider.jpg

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Hadron_Collider_View_Inside.jpg

lhc1.jpg

lhc12.jpg

lhc19.jpg

lhc22.jpg


En hier nog meer:
http://www.boston.com/bigpicture/2008/08/the_large_hadron_collider.html

Ik zal wel de enige zijn, maar altijd als ik dat ding zie krijg ik het idee dat er elk moment een enorme laserstraal uit kan schieten zo raar ziet dat ding eruit.:roflol:

Ik zou daar dus ook geen enkel moment rustig voor gaan staan ofzo.:o
 
De opwarming van de aarde door de mens is zwart op wit bewezen. Jij bent degene die zich laat beïnvloeden, door figuren die dat blijven ontkennen terwijl wetenschappers het er gewoon over eens zijn. Maar goed dat is een ander onderwerp dat buiten het bereik van deze discussie gaat.

Nee? De aarde warmt weliswaar op, maar niet alleen door de mens.

En wij - de mens - zijn toch egoïstische klootzakken; dus wat maakt ons het nou uit als het over 500jaar 5 graden warmer is? Wil jij daar nu 100eu per jaar meer voor betalen? Ik niet. Momenteel is er overproductie aan voedsel; check Afrika waar iedereen aan de honger sterft. Je moet dingen in verhouding zien T... die milieu toestand is lang zo erg niet!
 
Een 16-jarig meisje uit India pleegde woensdag nog zelfmoord uit angst voor de ondergang van de wereld door de proeven. (mvl)

wtf, dat is al meer dan een half jaar geleden
 
Ik zal wel de enige zijn, maar altijd als ik dat ding zie krijg ik het idee dat er elk moment een enorme laserstraal uit kan schieten zo raar ziet dat ding eruit.:roflol:

Ik zou daar dus ook geen enkel moment rustig voor gaan staan ofzo.:o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D
 
Zie niet in waarom je dit erbij haalt. Het ontstaan van het internet is meer een gevolg van een doelgerichte opdracht komende van het Amerikaanse ministerie van defensie. Niet zomaar een experimentje om na te gaan wat er eventueel uit komt aan data dus.

Het ontwikkelen van het html protocol heeft niets met de US te maken. Dat is ontwikkeld vanuit CERN om op een handige manier informatie uit te kunnen wisselen.

Punt is dat als je een boel slimme mensen een hoop geld en een verschrikkelijk lastige uitdaging geeft, er vaak naast het primary resultaat ook nog veel secundaire positieve bijkomstigheden zijn, die overigens vaak niet van te voren te voorspellen zijn. Kijk bijvoorbeeld naar alle uitvindingen vanuit NASA.
 
Die staatssecretaris komt daar niet met de beste argumenten en ik ben het eens dat hij onvoldoende geïnformeerd is. Maar dit stukje is op zich natuurlijk net zo fout. Ze laten gewoon één zijde van de wetenschappers zien, terwijl er een véél grotere zijde is die net wel het standpunt van de staatssecretaris volgt. Die opwarming ten gevolge van het verbruik van fossiele brandstoffen is voldoende onderzocht en wel degelijk aangetoond.

Nee? De aarde warmt weliswaar op, maar niet alleen door de mens.
Als je goed leest heb ik dat ook niet beweerd.

En wij - de mens - zijn toch egoïstische klootzakken; dus wat maakt ons het nou uit als het over 500jaar 5 graden warmer is?
Spreek voor jezelf.

Wil jij daar nu 100eu per jaar meer voor betalen? Ik niet. Momenteel is er overproductie aan voedsel; check Afrika waar iedereen aan de honger sterft. Je moet dingen in verhouding zien T... die milieu toestand is lang zo erg niet!
Die klimaatsveranderingen zouden wel eens sneller merkbaar kunnen worden dan jij vanuit je egoïstische houding denkt.

Het ontwikkelen van het html protocol heeft niets met de US te maken. Dat is ontwikkeld vanuit CERN om op een handige manier informatie uit te kunnen wisselen.

Punt is dat als je een boel slimme mensen een hoop geld en een verschrikkelijk lastige uitdaging geeft, er vaak naast het primary resultaat ook nog veel secundaire positieve bijkomstigheden zijn, die overigens vaak niet van te voren te voorspellen zijn. Kijk bijvoorbeeld naar alle uitvindingen vanuit NASA.
Nu heb je het plots over html? Ik dacht dat je het eerder over het ontstaan van het internet had. Internet = netwerk. HTML = gewoon een opmaaktaal.
 
Nog een wetenschapper aan het woord.

Bekijk dit eens en vertel mij dan eens of deze hele zaak niet ongelofelijk wordt opgeblazen. Ik kan er niet over oordelen want ik ben geen wetenschapper, maar daarmee kan ik dus ook niet zeggen of er wel een klimaatcrisis is/ komt.

Als ik te ver off topic ga open ik wel even een nieuwe. :)
 
Nog een wetenschapper aan het woord.

Bekijk dit eens en vertel mij dan eens of deze hele zaak niet ongelofelijk wordt opgeblazen. Ik kan er niet over oordelen want ik ben geen wetenschapper, maar daarmee kan ik dus ook niet zeggen of er wel een klimaatcrisis is/ komt.

Als ik te ver off topic ga open ik wel even een nieuwe. :)

Doe maar, vind het zeer interessant.
 
Maar ze hoeven hem deze keer toch niet af te koelen?? Dan is dat ding in no time weer operationeel en gaat het niet zo achterlijk lang duren als de vorige keer...
 
Back
Naar boven