AndroidHealthClinic

Deeltjesversneller breekt energierecord

Bezoekers in dit topic

Die micro black holes zijn al in een fractie van een seconde verdwenen, jammer voor de doomdenkers. Om een blijvend black hole te verkrijgen heb je een ster nodig met een kernmassa die 5 keer zo zwaar is als onze zon. Wanneer zo'n ster dan explodeert volgt er een implosie door de enorme zwaartekracht en dan krijg je een zwart gat met een zwaartekracht waar niets aan ontsnapt.

Is inderdaad heel veel kracht voor nodig. Dacht zelfs dat het 10x de massa van onze zon is.
Is ook wel een leuke referentie.. als onze aarde een zwart gat zou moeten worden is het ongeveer de grootte van een kleine knikker.
 
ok tnx:), he T ik vraag me af.. hoe kan het nou dat jij naar mijn weten best veel verdiepd in de wetenschap(en ook leuk vind lijkt me) .. en toch z'n afgunst lijkt te hebben naar bijvoorbeeld de LHC.
 
misschien een domme vraag hoor, misschien ook al lang gesteld, maar wat gebeurd er eigenlijk met de massa in een black hole?
 
ok tnx:), he T ik vraag me af.. hoe kan het nou dat jij naar mijn weten best veel verdiepd in de wetenschap(en ook leuk vind lijkt me) .. en toch z'n afgunst lijkt te hebben naar bijvoorbeeld de LHC.
Afgunst???

Ben gewoon kritisch hoor, project zelf is goede zaak imo :)

misschien een domme vraag hoor, misschien ook al lang gesteld, maar wat gebeurd er eigenlijk met de massa in een black hole?
Volgens mij wordt daar nog over gespeculeerd maar de theorie is dat alles naar een singulariteit wordt getrokken (punt van oneindige zwaartekracht, volume en dichtheid).
 
Back
Naar boven