Fitness Seller

Deeltjesversneller weer kapot

het gaat hier niet over investeringen in een sociaal systeem, maar aankopen bij europese bedrijven.
Ik probeer enkel aan te tonen dat dit een project is dat voorlopig geen winstoogmerk heeft. Als er op korte termijn geen technologische vooruitgang is in praktische toepassingen dan kan je het vergelijken met het in dienst nemen van een hele boel dure ambtenaars en waar alleen die ambtenaars beter van worden en de meerderheid van de bevolking in de kou blijft staan , terwijl dit geld gebruikt had kunnen worden om alle mensen in Europa te helpen, die lijden onder de economische recessie .

Ik probeer enkel aan te tonen dat dit een project is dat voorlopig geen winstoogmerk heeft. Als er op korte termijn geen technologische vooruitgang is in praktische toepassingen dan kan je het vergelijken met het in dienst nemen van een hele boel dure ambtenaars en waar alleen die ambtenaars beter van worden en de meerderheid van de bevolking in de kou blijft staan , terwijl dit geld gebruikt had kunnen worden om alle mensen in Europa te helpen, die leiden onder de economische recessie .
ik geef aan dat een investering/aankoop bij europese bedrijven toch een stimulans voor de economie is.

haha, brute vergelijking ook, om erop verder te gaan; als die ambtenaren nu weer hun te hoge salaris bij piet de groenteboer op de hoek besteden zal piet ook geld verdienen, vervolgens gaat piet naar klaas de bakker en koopt brood, nu heeft klaas ook geld.
bovendien gaat het hier niet alleen om personeelskosten maar ook kosten voor dat apparaat zelf, om dus verder te vergelijken, ook jan de techneut verkoopt wat producten en ontvangt ook weer geld.

ik geef aan dat een investering/aankoop bij europese bedrijven toch een stimulans voor de economie is.
6 miljard geven aan enkele bedrijven die al dat geld pompen in een "interessante" machine zal bitterweinig veranderen aan de gehele Europese economische toestand. Dat heb ik al gezegd en nogmaals dat zeggen profs in economische wetenschappen in KU Leuven ook.

haha, brute vergelijking ook, om erop verder te gaan; als die ambtenaren nu weer hun te hoge salaris bij piet de groenteboer op de hoek besteden zal piet ook geld verdienen, vervolgens gaat piet naar klaas de bakker en koopt brood, nu heeft klaas ook geld.
Die ambtenaren kunnen overal werken met dat diploma en dus verandert er wellicht niets voor de kleine zelfstandige. Je denkt toch niet dat een ambtenaars werkloos blijft en enkel naar de kleinhandel gaat als hij/zij aan dat apparaat werkt? Jongens toch logisch nadenken bij sommigen...

Ik houd het hier maar bij want alles is gezegd.

(over 4: dat keynesiaans effect staat bekend om effecten op korte termijn, waar je hierover niet kan praten aangezien er geld blijft ingepompt worden)

En wat ik denk is dat minstens 75% van die wetenschappers terecht zouden kunnen bij privé bedrijven. Waarschijnlijk meer of zelfs allemaal. En dan zouden ze het geld ook spenderen en werd boer jan er ook beter van maar had de overheid een pak geld meer om mensen in de sectoren die vandaag wel achterop blijven kwa loon en terwerkstelling aan te pakken.

Want door de veranderende economische situatie kunnen de rijkeren(=in de meeste gevallen hooggeschoolden(de wetenschappers) of zelfstandigen) vooral minder sparen, wat misschien wel een negatief effect heeft op de investeringen maar dat effect is kleiner dan het effect van de mensen met lager loon die nu nog meer achterblijven.

Ik vind dit wel een goed project though. Het zal wss de economie een heel pak vooruithelpen als de gewenste resultaten behaald worden, maar er zijn al veel te veel wetenschappelijke investeringen geweest door de overheid int verleden die geen kloot uithaalden.

6 miljard geven aan enkele bedrijven die al dat geld pompen in een "interessante" machine zal bitterweinig veranderen aan de gehele Europese economische toestand. Dat heb ik al gezegd en nogmaals dat zeggen profs in economische wetenschappen in KU Leuven ook.

Doe jij economie aan de KUL :D?

dit apparaat heeft de afgelopen 10 jaar ! tijdens de bouw voor werkgelegenheid gezorgd ( en zorgd daar nog steeds voor ),..... welk ander wergelegenheidsproject vd overheid heeft dat ooit voor elkaar gekregen ?? ?? ??

Als je als overheden een keuze moet maken tussen ;
- 6 miljard investeren in werkgelegenheid e.d.
- hetzelfde, maar dan ook nog eens met een wetenschappelijke toevoeging,.....

1+1=2 lijkt me :rolleyes:

Die ambtenaren kunnen overal werken met dat diploma en dus verandert er wellicht niets voor de kleine zelfstandige. Je denkt toch niet dat een ambtenaars werkloos blijft en enkel naar de kleinhandel gaat als hij/zij aan dat apparaat werkt? Jongens toch logisch nadenken bij sommigen...

Ik houd het hier maar bij want alles is gezegd.
huh, die bedrijven pompen helemaal geen geld in die machine, die bedrijven ontvangen een order wat voor hen werkgelegenheid betekent.

kun je eens laten zien waar die professoren dat zeggen, of iig een paar citaten weergeven?

huh? het gaat er niet om dat die ambtenaren werk hebben maar dat er geld in de economie wordt gepompt, die andere functies worden dan welweer vervuld door andere ambtenaren. er wordt dus gewoon meer werkgelegenheid gecreerd wat tot extra geld in omloop zorgt.

Haha. :orly: Wat bedoelde je der dan mee? Of was het ''goed'' bedoeld? :eyes:

Jammer dat je niet wilt pmen, zag het wel zitten met jou namelijk.
wat ik ermee bedoelde is dat het bijzonder hypocriet is om iemand dom te noemen vanwege een geloof (niet elke gelovige gelooft op dezelfde manier, net zo min als hij kan bewijzen dat god bestaat kan jij het tegendeel niet bewijzen) terwijl die persoon 2 wo opleidingen heeft afgerond en jij mbo doet. dom zijn is relatief en ik vermoed toch dat balkenende slimmer is dan jou...

nu blijd?

wat ik ermee bedoelde is dat het bijzonder hypocriet is om iemand dom te noemen vanwege een geloof (niet elke gelovige gelooft op dezelfde manier, net zo min als hij kan bewijzen dat god bestaat kan jij het tegendeel niet bewijzen) terwijl die persoon 2 wo opleidingen heeft afgerond en jij mbo doet. dom zijn is relatief en ik vermoed toch dat balkenende slimmer is dan jou...

nu blijd?

Oh brother, wil je die discussie weer opstarten? Je kan niet bewijzen dat god niet bestaat. :roflol: No shit, Sherlock. Ik kan namelijk ook niet bewijzen dat er geen gorilla van 3cm groot met 23 penissen, 20 neuzen en 20 armen bestaat. Maar toch ben ik er zeker van dat die niet bestaat, net als god, lijkt me vrij duidelijk.

Verder is Balkenende op schoolgebied helemaal niet dom. Ik heb namelijk ook nooit gezegd dat Balkenende op schoolgebied wel dom is, dus begrijp je punt sowieso niet. Ik doe trouwens geen mbo opleiding, dus als je toch onzin derbij pakt, zorg dan dat je goed geinformeerd bent. :)

riggard is gewoon frustrated because puberty skipped him over

Oh brother, wil je die discussie weer opstarten? Je kan niet bewijzen dat god niet bestaat. :roflol: No shit, Sherlock. Ik kan namelijk ook niet bewijzen dat er geen gorilla van 3cm groot met 23 penissen, 20 neuzen en 20 armen bestaat. Maar toch ben ik er zeker van dat die niet bestaat, net als god, lijkt me vrij duidelijk.

Verder is Balkenende op schoolgebied helemaal niet dom. Ik heb namelijk ook nooit gezegd dat Balkenende op schoolgebied wel dom is, dus begrijp je punt sowieso niet. Ik doe trouwens geen mbo opleiding, dus als je toch onzin derbij pakt, zorg dan dat je goed geinformeerd bent. :)
nee ik wil geen discussie starten, ik had m'n punt vrij duidelijk gemaakt, getuige de lading karma die ik kreeg. daarom koos ik ook om je vorige post te negeren, tot jij dit als karma stuurde
"hoezo ga je niet meer in op mijn post, riggardje? omdat ik weer gelijk heb? k*t he, maar denk er volgende keer aan, als je me weer wil ''ownen''."
dus draai de rollen niet om en ik zou zeggen, een betere wereld begint bij jezelf.
jij personificeert god en gebruikt dat als argument, daarmee impliceer je dat anderen dat ook doen, dat hoeft niet zo te zijn.

je hebt zeker wel gezegd dat balkenende dom is, mijn opmerking over vmbo was sarcastisch en het kan dus best dat dat niet klopte. uit je argumenten en manier van argumenteren meen ik wel op te kunnen maken dat je geen wo doet zoals balkenende.

nee ik wil geen discussie starten, ik had m'n punt vrij duidelijk gemaakt, getuige de lading karma die ik kreeg. daarom koos ik ook om je vorige post te negeren, tot jij dit als karma stuurde
"hoezo ga je niet meer in op mijn post, riggardje? omdat ik weer gelijk heb? k*t he, maar denk er volgende keer aan, als je me weer wil ''ownen''."
dus draai de rollen niet om en ik zou zeggen, een betere wereld begint bij jezelf.
jij personificeert god en gebruikt dat als argument, daarmee impliceer je dat anderen dat ook doen, dat hoeft niet zo te zijn.

je hebt zeker wel gezegd dat balkenende dom is, mijn opmerking over vmbo was sarcastisch en het kan dus best dat dat niet klopte.
Je punt sloeg alleen nergens op, daarom dat ik even wilde horen wat je nog meer te vertellen had. Vrij weinig zie ik nu dus.

Verder bedoel ik de discussie ''je kan niet bewijzen dat god niet bestaat'' en niet de discussie zelf, maar dat leek me vrij duidelijk. Jij doorzag dit echter weer niet. Dus je mooie quote ''een betere wereld begint bij jezelf'' mag je bij je houden.

Ik heb gezegd dat Balkenende dom is, ja, maar niet op schoolgebied, zoja wil ik dat graag even zien. :)

riggard waar heb je het toch over man, je slaat wartaal. Als je toch zo claimed geen discussie te willen starten, speel dan ook niet altijd zo op de man als je er zelf geen bent

nu blijd?

Ik heb de bewuste reply's gevonden, toch niet helemaal waar wat je zegt, riggard.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/haatbaard-vs-rita-verdonk-179464/index5.html#post3121825

Deze post komt behoorlijk arrogant over. Het was niet zo als jij zei.

je hebt zeker wel gezegd dat balkenende dom is, mijn opmerking over vmbo was sarcastisch en het kan dus best dat dat niet klopte. uit je argumenten en manier van argumenteren meen ik wel op te kunnen maken dat je geen wo doet zoals balkenende.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/haatbaard-vs-rita-verdonk-179464/index5.html#post3121949

Kijk eens riggard, de tweede alinea. ''Op schoolgebied is Balkenende misschien wel heel slim''.

Dus wederom heb je ongelijk. Brutal geheugen.

Je punt sloeg alleen nergens op, daarom dat ik even wilde horen wat je nog meer te vertellen had. Vrij weinig zie ik nu dus.

Verder bedoel ik de discussie ''je kan niet bewijzen dat god niet bestaat'' en niet de discussie zelf, maar dat leek me vrij duidelijk. Jij doorzag dit echter weer niet. Dus je mooie quote ''een betere wereld begint bij jezelf'' mag je bij je houden.

Ik heb gezegd dat Balkenende dom is, ja, maar niet op schoolgebied, zoja wil ik dat graag even zien. :)
more or less

Origineel gepost door riggard Bekijk Post
waarom is hij een slapjanus? omdat hij geen charisma heeft? inhoudelijk wint hij het constant van wilders...
Dus? Blijft een kneus.

Ik wou Wilders ook niet vergelijken met hem, alleen even aangeven dat J.P, die ons land ''vertegenwoordigt'', een kneus is. Toch stemmen er mensen op hem.
monsterlijke argumentatie, waarom is hij een kneus?

waarin faalt hij het land te besturen?
Hij is gelovig

ja, dus? als je kijkt naar de standpunten van het cda zie je duidelijk dat ze politiek en religie als twee aparte zaken zien.
Iemand die gelooft, is niet serieus te nemen.

Iemand die in ****ing sprookjes gelooft, die duizenden jaar geleden zijn bedacht, is gewoon een debiel. Hij mist gezond verstand, dus kan geen land besturen.

een "debiel" met meerdere universitaire opleidingen, geloof je het zelf? en dan nog, in de politiek hoef je niet slim te zijn, het gaat om bepaling van het algemeen belang, uitvoering van het beleid heb je ambtenaren voor.
Who cares welke opleidingen hij heeft afgerond? Hij gelooft, dus is op een bepaalde manier niet helemaal helder.

hoezo irritant doen? jij doet allerlei uitspraken en geeft geen argumenten, ik vraag naar je argumenten en dan ben ik irritant? lol.
Hij is een mong**l, omdat hij gelooft. Heb ik nou al 10x gezegd. Get it?

Of begrijp je het nog steeds niet?

Ik heb GEEEEEEEEN vertrouwen in mensen die in sprookjes geloven. Hoe kan ik het nog duidelijker uitleggen, zodat je het wel begrijpt?

je hebt het inderdaad niet direct gezegd, maar het lijkt me toch wel vrij duidelijk dat je more or less hebt gezegd dat hij niet zo slim is.

@akira, ik wil de discussie niet uit de weg gaan, bascross zegt dat.

en nog wat andere topics
Balkenende doet denken aan het onzekere jongetje uit de eerste klas, die voor het eerst op school komt. Ik vraag me serieus af, of die man voor zichzelf kan zorgen, laat staan voor een heel land.

Hehe, die reactie van Balkenende, hilarisch.

Ik heb het al eerder gezegd, wat een mong**l

mong*len zijn meestal dom, ben tenminste nog nooit een slimme mong**l tegengekomen.

Kijk mijn twee links even, ''riggard''. En hou dan op met de discussie, want je geheugen laat je in de steek.

En je gedraagt je de laatste tijd als een arrogant stuk vreten, terwijl je nog geen reet bereikt hebt.

Kijk mijn twee links even, ''riggard''. En hou dan op met de discussie, want je geheugen laat je in de steek.

En je gedraagt je de laatste tijd als een arrogant stuk vreten, terwijl je nog geen reet bereikt hebt.
kijk die link zelf eens terug en reageer dan alsnog op mijn vraag waaruit je op denkt te maken dat ik arrogant ben. ik ga gewoon een normale discussie aan en jij begint vervolgens te schreeuwen dat ik arrogant ben, volgens mij heb ik nooit gezegd hoe geweldig ik mezelf dan zou vinden in dat topic en niet eens geimpliceerd. ik maakte slechts een vergelijking tussen jou en balkenende, als ik dezelfde vergelijking zou maken tussen mijzelf en hem zou ik het er ook slecht afbrengen.

Terug
Naar boven