AndroidHealthClinic

Volledig uitstrekken of spanning houden

gewricht is er op gemaakt om de spanning door te geven naar de achterliggende lange botten. Streken is dus niet gevaarlijk voor de knieeen.

Volgens mij is er zels al een poaar keer aangetoond dat niet strekken het gewricht juist meer zou belasten.

Ja, je wilt de spier trainen en dat gaat imo beter als je gewoon voledig uitstrekt

Idd, cheat reps

Ik wel.

IRL zelfs. Alleen als ze rond de wedstrijd kwamen en over gesckaled werd op meer pompachtige trainig kwamen de kortere bewegingen.

Inderdaad. Heb ook nog nooit gehoord van, "ik lockte tijdens het -vulmaarin-, en toen begaf m'n gewricht het". Ik strek overigens ook altijd met iedere oefening.

ik uitstrek ze niet omdat ze knaaken

klopt , maar van dat gewicht omhoog houden heb ik toch nooit vermeld?
we willen gewoon duidelijk maken dat je niet mag overstrekken ^^
ja maar dat gewicht omhoog houden was maar een voorbeeld dat gwn spanning geen nut heeft opzich, maar de beweging die telt.

Sinds ik mijn oefeningen met lockouts doe maak ik de gains van mijn leven.

OT: Ik vind lockouts over het algemeen wel beter.
Als je echt een constante spanning wil houden bij bv een bench press, span gewoon je borst op in toppositie ipv te relaxen. Weet wel dat een opgespannen spier moeilijk bloed kan ontvangen en dat een korte relaxpauze dus wat bloed met voedingsstoffen kan binnenbrengen.

Gewrichten zijn toch het sterkst in gelockte positie? Dus dat is al geen reden om niet te locken lijkt mij. (niet overstrekken natuurlijk)

En het is toch niet dat als je je gewricht lockt dat je spier zich ontspant, ze zal wel onder minder spanning staan maar ze blijft wel onder spanning bij mij. Anders zakt alles ineen of verlies ik de correcte houding?

Locken gaat alleen fout als je het verkeerd doet, zoals met alles.

Locken doe je om een rustmoment te kunnen pakken, tenminste ik deed dat vaak. Dan lig je met 160 of meer te pressen, dan houd je dat ding even vast boven en als je weer op adem bent dan ga je verder.

Verder maakt het geen reet uit of je nu wel of niet locked.
Als je met 160 pompt zonder locken gelijk doorpompen is ook goed. Setje van 10 is setje van 10. Heeft ook verder weinig met het gewicht te maken, als het te zwaar wordt ga je toch wel meer MU inschakelen.
Als je in je 3e setje moe wordt ga je liever wat vaker locken... dussss.
En zolang je niet boven de 100kilo drukt, zoals de meesten, is het helemaal geen probleem dacht ik.
Ik lockte met legpress, squats, BP, met alles, jaaaarenlang, no problem.

biceps, diverse curl varianten...yep totaal uitstrekken. Dumbbell flyes,...ook geheel uitstrekken en zo nog een aantal oefeningen.

Laatst bewerkt:
biceps, diverse curl varianten...yep totaal uitstrekken. Dumbbell flyes,...ook geheel uitstrekken en zo nog een aantal oefeningen.

Nou vind ik flys en curls geen oefeningen die je zomaar kan vergelijken. Je biceps is fysisch gewoon niet gemaakt om 180 graden te strekken, dat wil je lichaam van nature niet (mavo biologie).

heeft iemand 1 of meerderen bronnen waar in staat dat alles uit je reps halen en dus niet gedurende hele set maximale spanning aanhouden, beter is voor spierkracht/groei ?

karma per goede bron!

Terug
Naar boven