XXL Nutrition

Volledige eiwitten?

Inza

Cool Novice
Waardering
3
Hallo,

Ik lees overal dat pindakaas geen 'volledige' eitwitten bevat.
Echter zijn deze eiwitten in combinatie met brood wel volledig te maken.
Als ik pindakaas op een rijstwafel smeer, worden dit dan ook volledige eiwitten? Of heb ik vrij weinig aan deze 'incomplete' eiwitten?

En wat zijn andere makkelijke eiwit bronnen om op het werk te nuttigen, naast: repen, kwark, tonijn, kip/rijst? Het liefst iets wat makkelijk mee te nemen is en meteen op te eten, zonder teveel bereidings werk..

Bedankt!

whey is makkelijk

2x de helft is ook heel

Whey shake en een noten "cashew en noem maar op"

Hallo,

Ik lees overal dat pindakaas geen 'volledige' eitwitten bevat.
Echter zijn deze eiwitten in combinatie met brood wel volledig te maken.

Als ik pindakaas op een rijstwafel smeer, worden dit dan ook volledige eiwitten? Of heb ik vrij weinig aan deze 'incomplete' eiwitten?

En wat zijn andere makkelijke eiwit bronnen om op het werk te nuttigen, naast: repen, kwark, tonijn, kip/rijst? Het liefst iets wat makkelijk mee te nemen is en meteen op te eten, zonder teveel bereidings werk..

Bedankt!

onzin

Wat een enorme onzin. Welke bro scientist heeft dat verzonnen?

"Volledige Eiwitten" duid op het aminozuur-profiel.
In feite betekend het dat pindakaas bijvoorbeeld niet alle 'niet-essentiële' aminozuren bevat (dat zijn degene die je lichaam niet zelf kan samenstellen).
Gelukkig eet je op een dag niet alleen maar pindakaas, en zul je (mits je genoeg eiwitten en gevarieerd eet) de benodigde aminozuren toch gewoon binnenkrijgen.
Lees de volgende webpagina anders eens door:
www.scoobysworkshop.com/protein-calculator/

Ik wist niet dat ''volledige eiwitten'' daadwerkelijk een term was, aangezien het geen fl**ker uitmaakt (tenzij je alleen maar pindakaas eet misschien).
My bad.

"Volledige Eiwitten" duid op het aminozuur-profiel.
In feite betekend het dat pindakaas bijvoorbeeld niet alle 'niet-essentiële' aminozuren bevat (dat zijn degene die je lichaam niet zelf kan samenstellen).
Gelukkig eet je op een dag niet alleen maar pindakaas, en zul je (mits je genoeg eiwitten en gevarieerd eet) de benodigde aminozuren toch gewoon binnenkrijgen.
Lees de volgende webpagina anders eens door:
www.scoobysworkshop.com/protein-calculator/

sinds ik pindas over mn buik smeer ,maak ik de gains van mn leven.

Terug
Naar boven