Fitness Seller

Voor beleggers: wat vind jij de beste (online) broker?

Peiling Peiling Wat vind jij de beste (online) broker?

• ABN AMRO (NL)

Stemmen: 0 0,0%
  • Capital Intervest (NL)

• Fortis Bank (NL)

• Keytrade Bank (NL)

• Mijnbroker (NL)

• Rabobank (NL)

• Saxo Bank (NL)

• SNS (NL)

• Today's Brokers (NL)

• TradersOnly (NL)

• BinckBank (BE)

• BNP Paribas Fortis (BE)

• Deutsche Bank (BE)

• Dexia (BE)

• Fortuneo (BE)

• ING Bank (BE)

• Keytrade Bank (BE)

• Today's Brokers (BE)

• TradersOnly (BE)

• Totaal stemmers
    23
Als je geen 3000 euro hebt, waarom beleg je dan uberhaupt :roflol:

Daarnaast is het geld alleen nodig om de rekening te openen. Na het openen kun je het terugstorten als je wilt en zoals isnogood zegt is het gewoon mogelijk een volledig account aan te maken als student.

Met minder kan je wel beleggen hoor, in trackers. Sowieso interessanter dan aandelen als je geen 50k+ hebt.

Oke, dan is het inderdaad geen probleem, maar waarom zetten ze die onzin over de cashrekening dan op de site? Niemand gaat 3 dagen op zijn geld wachten. :roflol: Misschien willen ze liever geen studenten, omdat die vaak geen geld hebben.

• Topic Starter Topic Starter
https://www.binck.nl/_clients/binck_nl/data/pdf/tarieven_binck.pdf
Conditieoverzicht Binck
Bewaarloon
Waarde effectenportefeuille Bewaarloon op jaarbasis
<_ € 50.000 0,2%
<_ € 250.000 0,1% over het meerdere
<_ € 5.000.000 0,05% over het meerdere
> € 5.000.000 0,01% over het meerdere
Opties en futures gratis
Het bewaarloon is een all-in bewaartarief, exclusief BTW. BinckBank berekent geen aparte kosten voor dividenden, coupons en lossingen. De
percentages gelden op jaarbasis. De verrekening vindt aan het einde van ieder kwartaal plaats. BinckBank gaat hierbij uit van de portefeuillewaarde
aan het einde van ieder kwartaal. Er wordt geen bewaarloon berekend voor opties en futures.

---------- Post toegevoegd Thu 16 Aug 2012 om 13:16 ----------

Ik raad je echt aan een lynx informatiepakket aan te vragen. Ze zijn goedkoper dan Binck en ze rekenen geen bewaarloon. Binck wordt vaak aangeraden door idioten die een reclame op internet/tv zien, maar is zeker niet de goedkoopste.

Ik heb een informatiemap van de Belgische Binck he. Ga dit toch eens navragen bij hun dan.

Ik weet dat het niet de goedkoopste is, maar ze komen er wel altijd goed uit in vergelijkingen. Ik wil niet alleen de laagste prijs maar ook de beste kwaliteit namelijk.

https://www.binck.be/lage_tarieven/beurs/geen_verborgen_kosten :dunno:

Edit: het lijkt er dus idd op dat de Belgische en Nederlandse Binck hierin verschillen. Mijn enige zorg is of dit in de toekomst ook niet zal veranderen in België...

Heb hierover mail gestuurd, kreeg dit terug:

Geachte heer ,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Via deze e-mail bevestigen wij dat u inderdaad geen verborgen kosten hoeft te betalen bij BinckBank België. U betaalt enkel een tarief wanneer u aan- of verkoopt.

Het klopt dat BinckBank Nederland wel bewaarloon aanrekent. BinckBank België heeft hieromtrent betere voorwaarden voor haar klanten wegens een meer concurrentiële markt in België. Sinds het bestaan van BinckBank België hebben wij nooit bewaarloon aangerekend en zijn onze tarieven al een aantal keer naar beneden aangepast. Onze tarieven duurder maken of ineens wel bewaarloon aanrekenen zou nadelig werken voor het behouden van onze klanten en dus ook voor onze omzet.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Voor eventuele vragen kunt u ons bereiken op werkdagen van 08.00 tot 22.00 en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 via telefoonnummer 0800 50 320. U kunt ook een e-mail sturen naar info@binck.be

Met vriendelijke groeten,

Zie je ook niet vaak dat er meer concurrentie is in België dan in Nederland.

Conclusie is dus lynx voor nederlanders en de belgen hebben de keuze tussen lynx/binck (zit niet veel verschil tussen als je bij beiden geen bewaarloon hebt.) Ik zou overigens bij beiden gewoon een account openen, heb ik ook.

Ik keek net op beide websites maar ik moet toch zeggen dat Binck een stuk professioneler oogt dan Lynx, al hoeft dat niet noodzakelijk iets te zeggen over de service/verdere kwaliteit.

Als je professionaliteit belangrijk vindt en je maakt tevens veel transacties dan kun je ook interactive brokers overwegen

online broker plus500 verdwenen

Hoezo staat plus500 niet bij de online brokers. Via deze online broker pagina kwam ik uit bij hun uit en ben ik verder gaan informeren. Ook op internet zeiden ze ook dat dit een van de grootste online brokers waren, apart dit.

Ik heb bij Alex belegd, de reden hiervoor was omdat zij toen 1 van enigen waren met een mobiele website waardoor ik ook vanaf mijn telefoon kon handelen. Maar neem aan dat dat nu bij elke broker tegenwoordig wel kan?

Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo is maar bij Alex kreeg je op ten duur korting op de provisie die je betaald bij de koop/verkoop van een order, des te vaker je een order plaatste kwam je in bepaalde schijven mbt provisie. Maar volgens mij is dit onlangs afgeschaft, misschien dat de andere 2 Alex voters dit nog kunnen toelichten.

Ondertussen gebruik ik BinckBank België enkele weken en het is tot nu toe een erg positieve ervaring. De klantenservice is eigenlijk wel de beste die ik tot nu toe ergens meegemaakt hebt. Bijvoorbeeld antwoord via e-mail binnen 5-10 minuten zelfs laat in de avond op zaterdag, ook elke vraag duidelijk en vriendelijk beantwoord. Website werkt ook erg intuïtief. Zeker een aanrader.

Minpuntje zijn de kosten voor orders op TSX (€19,75) maar die zal wel overal duurder zijn.

Terug
Naar boven