XXL Nutrition

Voorbeeld van hoe *niet* te prikken / zetten?

Bouwpakketje

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m91
http://www.youtube.com/watch?v=BYyCoTScK1U

Lijkt mij dat ie het heel erg fout doet, in de zin van inbrengen. Of vergis ik me daarin? Waarom doet hij er zo lang over voordat de naald uberhaupt in de spier zit?
Het terugtrekken, eruit halen doet ie dan wel weer perfect, correct?

En deze: http://www.youtube.com/watch?v=azF1FoepHuo legt het mooi uit, pakt ook die 2e naald waar we het vanmiddag over hadden in een ander topic (maar hij vergeet de top van de vial te desinfecteren en drukt zo dus mogelijk bacteriën mee de vial in), brengt goed in in zijn been vergeleken met bovenstaande filmpje, maar trekt hem weer net ff te vroeg/snel uit naar ik begrepen heb. Je moet namelijk 30 seconden de naald na de injectie laten zitten alvorens de naald terug te trekken. Tenminste, dat schijnt het advies te zijn tegenwoordig.

Zijn mijn op/aanmerkingen correct? Zo ja... dan voel ik me een stuk zekerder als ik over een tijdje zal gaan injecteren namelijk :)

die eerste doet het wel redelijk goed. Alleen had ik het iets meer in de richting van de schouders gedaan aangezien het daar voller is. En hij maakt met zijn hand een bergje in begin en na het insteken van de naald laat die weer los. Dat is ook niet heel slim, aangezien de weefsel daaronder dus weer verplaats en de naald ook dieper in kan gaan.
In zijn geval zou ik ook een kleinere naald gebruiken. Dat die er zo lang over doet is niet erg, je kan gerust de naald langzaam erin drukken of in een keer zetten. Ligt er net aan wat jij makkelijker vindt.

Ik druk de naald ook altijd rustig erin.
Laat hem zijn weg zoeken.

Ik doe et eerste stukje wel snel. Zodat de naald door de huid heen is. Dan doe ik et wel vrij langzaam naar binnen. Zo voel je et wanneer je richting een zenuw gaat en kan je daar omheen sturen. Geloof me je wilt niet door een zenuw gaan. Ooit 1x in mn been gehad. Sinds dien altijd langzaam de naald door de spier heen geduwd.

Alleen in mn bil gaat ie er wel sneller in.

Zoals Kukishu ook zegt, je moet geen bergje maken maar juist de huid strak trekken. Daarnaast is alcohol niet nuttig als je het twee keer schoonmaakt en vervolgens met je vieze vingers aan de huid komt en dan juist op die plek gaat prikken. Kijk maar dat hij na het schoonmaken met zijn vingers aan de huid komt en dan precies die plek kiest even later. (niet dat ik schoonmaken met alcohol een must vind maar als je het doet doe het dan effectief)

Even over het tweede filmpje, hij zet zijn injectie wel ver boven in het been niet? Ik dacht dat de injectie 15-20 cm boven de knie moet zitten?

• Topic Starter Topic Starter
Dat dus ja.
Waar ik ook achter gekomen ben is dat er op youtube vrij veel video's staan van vrouwen die bezig zijn met hun transformatie tot man. En die gebruiken ook testosteron injecties. Daar laten ze zien hoe ze hebben geleerd te injecteren van de begeleidende arts. Ook wel goed om even te bekijken.

Het "bergje" maken, een plooi pakken met spier ertussen, lijkt me juist wel goed om meerdere redenen. Dat is ook de reden waarom je je handen moet desinfecteren, net als de injectieplek zelf. Net als het topje van het potje, en dat is ook waarom je met steriele naalden/spuiten werkt. En dan kan je het je best veroorloven om je grip wat te veranderen etc.
En het langzaam inbrengen ivm het niet door een zenuw drukken (hoewel je dan misschien sowieso al op een verkeerde plek aan het spuiten bent?) klinkt ook erg logisch idd.

Terug
Naar boven