Wat een onzin allemaal. De tijden zijn verandert en vroeger was natuurlijk alles beter.
Net zoals je vroeger honderde kilotjes wegdrukte en nu niet meer.
Het is anders. Het is meer in deze tijd gebracht en terecht. En oja ik weet waarover ik praat.
De instroom is nog steeds hetzelfde als vroeger. Enkel heeft V&V een bijzondere plek gekregen. Als je namelijk vroegtijdig mensen aan je bindt kan je op langere termijn voldoen aan instroom.
Een V&V'er wordt vroeg bekend gemaakt met defensie en op niveau gebracht die noodzakelijk is. Echter de eerste opleiding, van welke defensie onderdeel dan ook, is bepalend voor de hoogte van het niveau.
Zoals elk jaar wordt bepaalt hoeveel per onderdeel kunnen worden opgeleidt. Dit heeft te maken met beschikbaarheid instructeurs en beschikbare plaatsen voor jonge defensiemedewerkers.
En je kan nog steeds zonder V&V aanmelden. Geen enkel probleem zelfs.
Je moet het alleen wel even onderzoeken. En als je dan een half jaar moet wachten, dan is dat zo. En dan snap ik als je een normale baan gaat zoeken omdat je graag met nieuwe kleding in de sportschool wil verschijnen.
Maar als je echt wil wacht je toch een half jaar.
Het jammerlijke is dat er te weining aanmeldingen komen vanuit de reguliere scholen. En dus heeft defensie een 'eigen' scholing bedacht. Juist de V&V.
Je mag ervan vinden wat je wilt natuurlijk. Veranderen doe je het niet, zeker niet op korte termijn. Binnen het officierenkorps geldt hetzelfde. Je komt allemaal binnen via de NLDA.
Dus voor de wannabe, gewoon je school afmaken en aanmelden en je niet zomaar laten afpoeieren.
Voor nu dan alvast, welkom bij de club.