Fitness Seller

Voorbereiding voor het leger

Zucht, als je dat niet weet moet je eens gaan inlezen.
Wat zelfstudie waarderen ze wel bij defensie.

Als ik jou was zou ik lekker een hbo opleiding doen, dan kijken wat je kansen zijn binnen defensie.

Defensie is momenteel niet zo'n leuke plek met alle bezuinigingen, die halen de lol er wel een beetje af.

Ok.. maar wat moet ik hiermee???? Ik krijg telkens te horen dat er geen mogelijkheden zijn om bij de mariniers te komen:(. Mijn tweede keus is marechaussee maar is dit een onderschikkende functie in vergelijking met de Luchtmobiele brigade / Korps Marinier / Korps Commando troepen??? ? tips pointers anyone?
Als jij bij het korps wil dan ga je er toch gewoon voor.
Maak je opleiding af en zorg voor een goed diploma voor na het korps leven.
En train je loopvermogen en je push ups. En alle andere verhalen van wie nu de grootste heeft is helemaal niet belangrijk.
Dat is een teveel aan testosteron dat eruit komt. :p

Jij wil naar het korps dus ga. Enne succes. Defensie is best nog wel een leuke werkgever hoor. Instroom is en blijft noodzakelijk. Er is gewoon plek voor jou.
En het materiaal wordt verbetert, vernieuwd en is straks gewoon weer state of art.

Ok.. maar wat moet ik hiermee???? Ik krijg telkens te horen dat er geen mogelijkheden zijn om bij de mariniers te komen:(. Mijn tweede keus is marechaussee maar is dit een onderschikkende functie in vergelijking met de Luchtmobiele brigade / Korps Marinier / Korps Commando troepen??? ? tips pointers anyone?

Ja man, de hele dag stilstaan op het vliegveld lijkt je leuk? ;p

Kmar is niet te vergelijken met landmacht/korps ;). Ga eens kijken voor een veiligheid en vakmanschap studie, doe ik op dit moment en het bevalt me goed. Ben 2.5 jaar bezig voor onderofficier, zou ik niet aanraden als je bij het korps wilt dan zou ik voor niv 2 gaan dat is 1.5 jaar en dan kun je instromen voor de functie marinier. Weet niet of iemand dit al heeft verteld maar zonder de v en v studie kom je defensie niet meer in. Ofja kans is heel heel minimaal.

Sport voorbereiding zou ik veel gaan hardlopen 3x per week. Wel rustig opbouwen, en probeer verharde ondergrond te vermeiden ivm dat hardlopen ook al heb je schoene ervoor slecht kan zijn vooral voor begin. Maar je moet dan goede schoenen hebben en rustig opbouwen.
Verder zou ik wat bodyweight en core workouts ect doen. Vooral om stabiliteit te trainen etc.
En evt KT.
Weet niet meer precies wat voor gewicht je wou maar ik zou ong 75kg als max aanhouden. Te zwaar is een groot nadeel maar te licht zeker ook, tussen de 70 en 80 is ideaal licht er aan waar je voordeel uit wilt halen, hoe lichter hoe beter je kunt hardlopen etc maar te licht mis je vaak kracht voor bepakking enzo.

Tbh, maar die gasten van v&v zijn echt een stel hersen dode.
Vind het een schanden dat dat soort mensen voorrang krijgen.
Door bezuinigingen slaan ze soms zelfs hun amo over en gaan gelijk door naar de tfo, terwijl als je de opendagen bezoekt, je meer uren in de schietsimulator maakt......

Dus een havo-er of zelfs hbo-er die een functie als onderofficier niet krijgt die naar een niveau 1-2 mbo-er gaat. Goh hoe verziek een krijgsmacht :p

Yeah me mad!

Door bezuinigingen slaan ze soms zelfs hun amo over en gaan gelijk door naar de tfo, terwijl als je de opendagen bezoekt, je meer uren in de schietsimulator maakt......

Dus een havo-er of zelfs hbo-er die een functie als onderofficier niet krijgt die naar een niveau 1-2 mbo-er gaat. Goh hoe verziek een krijgsmacht :p

Yeah me mad!

leukste vind ik nog dat ze prediken dat je weet hoe het er aan toe gaat bij defensie na de v&v en hoopjes naief volk trapt er nog in ook. zelfs tijdens de opleiding zie je niet hoe het er aan toe gaat, dat merk je pas nadat je even operationeel hebt meegedraaid.

heb je aan het einde een leuke papiertje waar je als burger bijna niks mee kan, maar je bent dan wel na een eeuw voorbereid op de opleiding die je gaat doen terwijl die maar een fractie van de tijd kost van de v&v.

Laatst bewerkt:

Yeah me mad!

Defensie is zowiezo diep gezakt als het gaat om het niveau, in mijn tijd werdt ik al lichtjes aangepakt, maar de lichtingen na mij al helemaal. Ik raad het ook niet zoveel mensen aan, als je goed kan leren of momenteel een goede baan moet je echt niet in dienst gaan, tenzij je het zelf wilt.

Dat v&v slaat helemaal nergens op, op horizontale instroom ben ik al flink op tegen.

Wat een onzin allemaal. De tijden zijn verandert en vroeger was natuurlijk alles beter.
Net zoals je vroeger honderde kilotjes wegdrukte en nu niet meer.

Het is anders. Het is meer in deze tijd gebracht en terecht. En oja ik weet waarover ik praat.
De instroom is nog steeds hetzelfde als vroeger. Enkel heeft V&V een bijzondere plek gekregen. Als je namelijk vroegtijdig mensen aan je bindt kan je op langere termijn voldoen aan instroom.
Een V&V'er wordt vroeg bekend gemaakt met defensie en op niveau gebracht die noodzakelijk is. Echter de eerste opleiding, van welke defensie onderdeel dan ook, is bepalend voor de hoogte van het niveau.
Zoals elk jaar wordt bepaalt hoeveel per onderdeel kunnen worden opgeleidt. Dit heeft te maken met beschikbaarheid instructeurs en beschikbare plaatsen voor jonge defensiemedewerkers.
En je kan nog steeds zonder V&V aanmelden. Geen enkel probleem zelfs.
Je moet het alleen wel even onderzoeken. En als je dan een half jaar moet wachten, dan is dat zo. En dan snap ik als je een normale baan gaat zoeken omdat je graag met nieuwe kleding in de sportschool wil verschijnen.
Maar als je echt wil wacht je toch een half jaar.
Het jammerlijke is dat er te weining aanmeldingen komen vanuit de reguliere scholen. En dus heeft defensie een 'eigen' scholing bedacht. Juist de V&V.

Je mag ervan vinden wat je wilt natuurlijk. Veranderen doe je het niet, zeker niet op korte termijn. Binnen het officierenkorps geldt hetzelfde. Je komt allemaal binnen via de NLDA.

Dus voor de wannabe, gewoon je school afmaken en aanmelden en je niet zomaar laten afpoeieren.
Voor nu dan alvast, welkom bij de club.;)

Je kan je gewoon aanmelden en een half jaartje wachten? Denk niet dat je er makkelijk inkomt, ik ben er uitgepleurd na 3 maanden kms, maatje in mijn klas zat al 2 jaar bij defensie en zat in amerika voor zijn vliegeniers opleiding.

Die gast zijn opleiding kost 2.1 miljoen tot het punt waar hij stopte, gooien ze hem weg, zie je 3 maanden later weer reclame voor de luchtmacht en piloten..... Super kansloos

Defensie heeft een jaar verziekt! :(

Yeah me mad!

ben ik niet met je eens, amo overslaan waar baseer je dat op?
Ben niet voor niks 2.5 jaar bezig! en krijg een verkorting van 4 maanden als ik al zo veel krijg wss niet. Dus voor ik militair kan worden ben ik 2.5 jaar+reguliere opleiding=fkking lange opleiding
zeg niks over een opleiding waar je niks van weet ;)

Je kan je gewoon aanmelden en een half jaartje wachten? Denk niet dat je er makkelijk inkomt, ik ben er uitgepleurd na 3 maanden kms, maatje in mijn klas zat al 2 jaar bij defensie en zat in amerika voor zijn vliegeniers opleiding.

Die gast zijn opleiding kost 2.1 miljoen tot het punt waar hij stopte, gooien ze hem weg, zie je 3 maanden later weer reclame voor de luchtmacht en piloten..... Super kansloos

Kan niet oordelen over jou situatie. Maar kan me niet voorstellen dat je "zomaar" aan de kant gegooit wordt. Zeker niet na zo'n investering.
Aan de andere kant wil het natuurlijk niet zeggen dat het niet waar is. In zo'n grote organisatie gebeuren ook dit soort dingen.
Ik denk dan dat er meer aan de hand is dan je zo weer geeft. Daarmee bedoel ik niet dat het je eigen schuld is overigens. ;)

Ik ken ook een helikopter piloot, kosten opleiding ongeveer gelijk, die eruit is gegooit. En vliegt als de beste.
Alleen zijn houding past niet in de organisatie met operatie aan boord van schepen. Tja dan is het dus doei.
Zonde, nee hoor. Gewoon geen goed gevoel bij en teamwerk is belangrijker dan het individu.

Ik presteerde gewoon naar behoeve, net als de andere gasten die weg moesten.
Maar hoe en waarom maakt niet uit, de manier waarop heeft me me erg teleurgesteld.

Maar hoe en waarom maakt niet uit, de manier waarop heeft me me erg teleurgesteld.

Killy dat bedoelde ik dus met ik ken desituatie niet. Dus vooral geen aanstoot aan nemen. Zo is dat natuurlijk helemaal niet bedoelt.
Soms gebeuren er dingen die niet netjes worden afgewikkeld. Het blijft immers mensen werk. En daarmee wil ik het niet goed praten hoor.
Ik leer hiervan en gebruik dit ook. ;)

Ik ben ook niet blij dat ik v en v doe :P. Maar heb veel verhalen gehoord dat mensen die worden weggestuurd omdat ze slecht waren/testen niet haalden/bezuingigingen etc etc. Defensie bestaat op dit moment uit een hoop teleurstellingen xD. Geef mij maar het normale systeem terug ipv het v en v. Ben 2.5 jaar bezig en de kans dat ik word afgewezen is aanzienlijk groot omdat ik nu een blessure heb dan etc etc naja hopelijk is het over paar jaar anders.
mag ik vrage welke rede ze hebbe gegeven van wegsturen en wrm je niet amo bent gaan doen ofzo?

Amo krijgt iedereen die defensie in gaat, van marinier tot kok.
Reden was dat mijn functie 'verviel/weg bezuinigd' was.

Amo krijgt iedereen die defensie in gaat, van marinier tot kok.
Reden was dat mijn functie 'verviel/weg bezuinigd' was.
ik bedoel dat als je van de kms word gestuurd, waarom je niet de amo gaat doen als soldaat. maar de rede van afwijzing snap ik dat het niet veel nut heeft. Wrm geen andere functie gekozen

ik bedoel dat als je van de kms word gestuurd, waarom je niet de amo gaat doen als soldaat. maar de rede van afwijzing snap ik dat het niet veel nut heeft. Wrm geen andere functie gekozen

Heb rond gekeken, was op het moment geen functie als inf. Beschikbaar.
Was op het moment dat er nog een hoop onzeker was en alles werd bevroren.

Terug
Naar boven