AndroidHealthClinic

voorkant schouder

steven4

Advanced Bodybuilder
Waardering
8
heb deze week de voorkant van mn schouder iets teveel belast en dat voelde ik tijdens de training vandaag. Niet heel ernstig maar toch niet prettig. Nu zit ik er over te denken om hem ff te koelen. Is dit het proberen waard of kan koelen soms dingen ook verergeren.(Ik weet dat ik ooit iets in mn onderrug heb gehad toen ik nog niet sportte en de dokter zei toen dat ik het juist vooral warm moest houden)

en ik snap dat rust geven verder natuurlijk het belangrijkste is:)

• Topic Starter Topic Starter
nuttig!:cool:
je moet een rug juist altijd warm houden ipv koelen?

wel je onderrug, als je een kleine spierscheur ofzo in je lats hebt kan je beter koelen

Ik rekte me vanochtend nog half slapend(dus niet nadenkend) uit in bed en toen schoot er weer pijn door mn schouder=S(duidt dit op een klein scheurtje?) Het doet nu geen pijn maar het is gewoon voortdurend "aanwezig" zeg maar...
dus heb besloten mn schouder gewoon een week rust te geven. Ik doe 3x pw fullbody dus er blijven genoeg lichaamsdelen over om wel te trainen. Helaas betekent dit dat ik ook mn borst niet zal kunnen trainen=S

Laatst bewerkt:
de andere schouder begon vandaag ook een beetje te zeuren dus rust is blijkbaar echt hoognodig!
is het verstandig om oefeningen met hele lichten gewichten te doen om de doorbloedig op gang te houden ofzo? Of wil je dit juist vermijden?

(vaak patiënten ouder dan 60)

Laat ik dit nou hebben, aan ALLEBEI DE KANTEN (>.<)

Echografie

Laat dan heel gauw een echo maken om te kijken waar de winst te halen valt, zou ik zeggen....

ik loop momenteel bij cesar therapeut en wordt behandelt met geluidsgolven

durf ik niet te zeggen, de gedachte erachter is om de bloedsomloop opgang te helpen omdat die bij pezen vrij gering is.

Kijk eens de volgende keer.....

....op het apparaat wat er op staat. Masterpuls? Of Sonopuls van Enraf Nonius
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
sonopuls_692.jpg

sonopuls01_filtered_126.jpg

weet niet wat er op staat maar lijkt heel erg op het apparaat op de onderste foto

Ultrageluid

Gelijk mee stoppen, zonde van je tijd. Wetenschappenlijk compleet achterhaald. Kun je beter kijken op www.shockwavenet.nl Dat is namelijk wel aangetoond.

en waar zou ik zo'n therapie kunnen volgen?

op de site staat dat shockwave therapie is voor verkalking van de spieren, de aanhechting in mijn schouder is gescheurd, dit is toch iets totaal anders?

echodiagnostiek

Als je naar een therapeut in de buurt gaat die echografie heeft naast shockwave, zit je goed. Shockwave helpt ook bij tendinopatische pezen.

Het grote effect van ESWT is de aanmaak van microvascularisatie wat het herstel bevordert. Bovendien, gezien je leeftijd, moet je in geval van een gescheurde pees naar een orthopedisch chirurg. Ik vraag mij dus af in hoeverre de pees gescheurd is. In dat geval had de therapeut je gelijk door moeten sturen (de diagnose is dan zelfs zonder echo te stellen).

Zorg nu maar eerst dat je een juiste diagnose krijgt voor je schouderklacht. Dan kun je daarna de juiste behandeling inzetten. En aangezien echodiagnostiek bij de fysiotherapeut veel sneller is dan door de molen van het ziekenhuis, raad ik je aan dat eerst te doen.

Laatst bewerkt:
loop hier nog steeds mee rond:( heb woensdag een afspraak in het ziekenhuis om foto's te laten maken en bij een orthopeet langs te gaan. Nu heb ik ook wat gelezen hier op het forum over glucosamine, er was iemand die zei dat mij dit eventueel kon helpen. Maar na wat research heb ik gevonden dat dit vooral is voor de gewrichten. Zou het voor mij(met een gescheurde pees) eventueel ook wat kunnen doen?

maar hoe weet je nou dat het een gescheurde pees is, en je andere schouder begon ook?

Terug
Naar boven