MuscleMeat

voorkant schouder

Glucosamine

glucosamine werkt in het gewricht en de pezen zitten om een gewricht. Glucosamine is bovendien ter bevordering van kraakbeen en pezen bevatten geen kraakbeen....

• Topic Starter Topic Starter
maar hoe weet je nou dat het een gescheurde pees is, en je andere schouder begon ook?
Dit was wat de huisarts zei, over kleine week zit ik bij orthopeed. Hoop echt dat die me verder kan helpen:( En ja mn andere schouder heb ik eigenlijk hetzelfde. Was eerst minder maar nu ongeveer hetzelfde(wat ik toch raar vind:dunno:)

glucosamine werkt in het gewricht en de pezen zitten om een gewricht. Glucosamine is bovendien ter bevordering van kraakbeen en pezen bevatten geen kraakbeen....

met andere woorden: nutteloos?

de post waar dat over ging is weg???

Dit was wat de huisarts zei, over kleine week zit ik bij orthopeed. Hoop echt dat die me verder kan helpen:( En ja mn andere schouder heb ik eigenlijk hetzelfde. Was eerst minder maar nu ongeveer hetzelfde(wat ik toch raar vind:dunno:)

lijkt me stug dat hij dat kan zien, geloof me maar is gewoon vette peesontsteking

de post waar dat over ging is weg???

had vast te maken met peesontsteking ofzoiets, vooral oude mensen en diabetici hebben er last van ofzo

zal nog een keer beschrijven wat er is gebeurt, want de begin post in deze topic is eigenlijk niet helemaal correct. Ik denk niet dat de pijn komt door overtraining. Ik was al een tijdje bang dat ik mijn voorkant schouder aan het over belasten was(vandaar de begin post) maar dat bleek later niet de plek te zijn die ik voelde.

wat er precies gebeurde:
Ik rekte me uit op een nogal scheve manier: ik pakte met mijn ene hand mn andere pols vast en "rekte", en voelde toen een behoorlijke pijnscheut aan allebei de kanten "in" m'n schouders. Dit trok wel weer weg. Toen gaan trainen en niet specifiek erg last gehad. Maar na de training begon de linker kant toch aardig te zeuren. De volgende dag was ik totaal naar de klote. Een glas thee optillen was te zwaar. Eerste 2 weken deed vooral links pijn en daarna eigenlijk allebei evenveel.(vrijwel nooit tegelijkertijd) Nu bijna ander halve maand later gaat het ietsje beter. Kan inmiddels redelijk een ontbijt maken:p Maar als ik aan een tafel zit moet ik heel erg opletten niet op mijn armen te leunen, Als ik loop zitten mn handen in mn zakken en fietsen met mn handen aan het stuur is not done.

mijn fysio had het ook al over een ontsteking maar toen ik vroeg of de diagnose van de huisart over een scheuring dan niet helemaal klopte zei ze dat dit redelijk hetzelfde was. Maar haar uitleg hierover kon ik niet helemaal volgen. Bullshit?

stel dat het toch een ontsteking is. Ik heb hier het een en ander over gelezen oa over de cortisol injectie. Mijn fysio heeft het ook over ene injectie gehad(cortisol niet genoemd) maar dat moest de orthopeed maar uitmaken. Nu heb ik bij die "research" reacties van mensen gezien die zeggen dat cortisol alleen de symptomen laat afnemen en niks verhelpt. Na 3 maanden zou je dus weer terug bij af zijn. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

maar voel je ook tintelingen, dood gevoel in je arm en hand, straalt de pijn uit?

ik heb ook een cortisoninjectie gehad, de pijn en onsteking zijn dan weg.
dan is het een kwestie van geen schouderverneukoefeningen doen, echt in de gaten houden met trainen.
het is een moeilijke injectie, de vloeistof moet de ontstoken pees besproeien, mag niet te diep of te kort.
ik heb het door een ervaren sportarts laten doen, niet mijn huisarts.
even een week of 2 niet trainen, het verzwakt de pees enorm, met kans op afscheuren, daarna weer licht beginnen met de helft van het gewicht wat je normaal gebruikt en hetzelfde aantal reps.

als je met uitstralen bedoelt verplaatsen dan ja. De pijn begon een maand geleden in mn schouder en zit nu echt in mn arm(bi/triceps). Dat "dode" gevoel beschrijf ik zelf vaak als vermoeid gevoel maar denk dat het aardig overeen komt.

Dat zal lachen worden dan met die injectie aangezien ik er dan waarschijnlijk twee nodig heb?(2 schouders) Als ik toch in het ziekenhuis ben neem ik aan dat ze hem daar kunnen zetten? Zie het inderdaad neit zitten om het door een husiarts te laten doen.

en beginnen met rotatorcuff oefeningen, schouder stabiel krijgen

en 2 schouders tegelijk... een maat van me, freefighter, had het ook tegelijk aan beide schouders, heeft zich laten opereren.
daar is hij niks mee opgeschoten, hij kan nog niks

waarom moet je het als je het aan twee schouders hebt laten opereren en als je het aan 1 hebt niet?

dat is je eigen keuze, ze maken de ruimte in je peesschede groter zodat de pees meer ruimte heeft, heb meer jongens gesproken die zich hebben laten opereren, niemand is er iets mee opgeschoten

Hadden die voor de operatie al een injectie gehad die niks uithaalde of kozen ze ervoor zich direct te laten opereren?

ze hadden al meerdere injecties gehad, je mag er geloof ik maar 2 of 3 per jaar, tis echt heftig spul.
maarja, eigewijze sportmensen, gewoon er weer volop tegenaan met schouderverneukoefeningen.

ooh oke:) Welke oefeningen zou je definiëren als schouderverneuk-oefening?:p

bankdrukken tot op de borst laten komen is verneuker nr.1, je moet kijken dat je armen paralel aan de vloer blijven, hoek van 90 graden dus, is toch zo'n 10 cm boven je borst blijven. blijft dit ook k*t gaan dan nog alleen maar dumbbells
nekdrukken is nr.2 is onnatuurlijke houding, probeer voor de borst te doen MP. maar beter is alle overheadpresses voor gezien te houden.
chinups ook voor de borst doen net zoals latpulldown, naar nek verneuk je de schouders er ook mee.

Als je met dumbbells drukt, moet je dan ook je armen 90 graden houden of kun je dan wel verder zakken? Chins en lat pulldowns spreken de borst toch niet echt aan?

Laatst bewerkt:
flyes? iets waar ik wel full ROM mee kan maken. Anders evt peckdeck? of betekent dit eigenlijk dat fatsoenlijk borst trainen er het komende jaar niet in zit.

edit: Is het verlies aan groei door kleinere ROM goed te maken door meer gewicht te gebruiken?

Laatst bewerkt:
mooie kans om je benen keihard ervan langs te geven en die schouder te laten rusten.

bedankt voor je bijdrage maar na bijna ander halve maand niks kunnen met mn boven lichaam zou ik daar toch ook graag weer mee aan de slag willen. Dit zal helaas nog wel ff duren.

je moet zelf even kijken wat wel en niet kan, probeer voledige bewegingen, krijg je weer last dan weet je dat je niet kan overstrekken.

Terug
Naar boven