Hmm,
Ik heb 10 maanden rondgelopen met een schouderblessure. Volgens de dokter was het een schouderimpingement. Volgens de fysio was het een schouderimpingement en overbelaste schouderkapsels.
Gevolg van te zwakke rotator cuff spieren.
Ik ben die keihard gaan trainen, dat ging goed, maar op een gegeven moment kon ik niet eens een lege stang bankdrukken. Dat werd alleen erger.
Toen ik 10 maanden geleden stopte, drukte ik 3x 110 rechte bank.
Ik ben toen eens naar een ART (active release techniques) practitioner geweest. Die heb ik het verhaal verteld en die zei: "als er een truck over je heen rijdt, dat is overbelasting".
Hij voelde en zei, "dit zit muurvast. Het kan wel wat pijnlijk zijn". Hij heeft me behandeld en het was, op zijn zachtst gezegd niet prettig.
De dag erop kon ik alweer 60 bank voordat ik pijn kreeg.
Week erop ben ik weer gegaan, toen dacht ik echt dat ie het vel van mijn botten afscheurde. De dag erop kon ik al weer 8* 80 kg. Ik heb ook helemaal geen spierpijn dat snap ik ook niet.
na twee weken ben ik weer gegaan. Toen was het heel wat minder pijnlijk (dat was afgelopen woensdag). Ik drukte voor ik ging 2*50 kg schuin, de dag erop 5* 90 kg!
sterker nog, ik heb nu in die periode 6x gebankdrukt en ik zit alweer op de 3* 110 kg rechte bank.
Echt, het slaat helemaal nergens op, maar ik heb nauwelijks meer last. Nu alles weer los is kunnen mijn zenuwen weer optimaal prikkels naar de spieren vuren.
Zij gaan er dan ook vanuit dat bijna alle blessures oorzaak zijn van verklevingen in de spieren, zenuwen en pezen, niet overbelasting.
Rust staat dan ook niet in zijn woordenboek.
Mijn fysio heeft me vorige week woensdag behandeld en die stond bijna met zijn kin op de grond te kijken, aangezien alle symptomen weg zijn.
Beetje lullig dat je 4 jaar aan het studeren bent en eigenlijk weinig bereikt. Hij zei: "misschien moet ik ook maar eens een cursusje gaan volgen".
Ik had verder dus en geen overbelaste kapsels en geen impingement.
Godzijdank heb ik altijd die injecties geweigerd. En ik geloof nooit, maar dan ook nooit meer een dokter of een fysio!!!
Het is een heel verhaal, maar ik wilde je mijn ervaring goed duidelijk maken en echt, bezoek deze man een keer, hij voelt binnen een minuut of ie je kan helpen.
ik heb hem gevonden via
www.activerelease.nl (coen Luiken) onder contact.
Man man, ik ben zo blij dat ik weer volle bak kan trainen en zelfs sterker ben dan 10 maanden geleden. Dit is echt een wondermethode!
Succes en laat even weten wat je besloten hebt!
Groetjes,
Jeroen