Fitness Seller

Voorstellen en vragen

Bezoekers in dit topic

Kita815

Novice
Lid geworden
26 jan 2014
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m64
Hey, ik lees hier al een tijd mee en durf nu eindelijk toch maar is een topic aan te maken omdat ik wat vragen heb

Ik zal proberen mijn verhaal kort te houden :)

Ik ben 20jaar en heb een tijd lang een eetprobleem gehad, ik at nog wel vrij normaal (ik leefde niet op een appel en yoghurtje per dag) maar ik at veel te weinig voor wat ik deed. Toen deed ik 3x per week beetje krachttraining in de fitness en ik ging 3-4 keer per week hardlopen en ik fietste bijna dagelijks soms wel 24km per dag. Vorig jaar in augustus had ik me diepte punt bereikt ik woog nog amper 41 kg en ben 1.64m ik had toen de keuze of ik zou zelf gaan aankomen of ik zou uiteindelijk in het ziekenhuis belanden. Omdat ik mezelf zolang allemaal lekkere dingen had ontzegt en ik toch moest aankomen ben ik heel veel gaan eten en snoepen. Ik kwam heeeel snel aan en ik kreeg eetbuien. In december woog ik al rond de 56kg. Hierdoor heb ik natuurlijk veel vet gekregen vooral op me bovenbenen/kont en jammer genoeg ook cellulitis op die plekken.

Ik weeg nu rond 58kg wat ik ok vind, ik hoef niet aftevallen in gewicht maar ik zou graag een lager vetpercentage hebben en de cellulitis verminderen. Ik eet nu gewoon goed, maar heb jammer genoeg nog steeds regelmatig eetbuien die ik onder controle probeer te krijgen. Ik weet dat dit mijn progressie in de weg staat en alles valt of staat met voeding. Ik ben veel serieuzer krachttraining gaan doen, dat doe ik nu 5x per week en doe daarna cardio + vaak nog een 6de dag alleen cardio. Het hardlopen ben ik nu langzaam weer aan het oppakken na een blessure (slijmbeursonsteking aan de heup).

Mijn vraag is nu, zijn er bepaalde oefeningen die cellulitis verminderen en zijn er misschien nog mensen die last hebben gehad van eetbuien en mij tips willen geven? :)

Alvast bedankt om alles te lezen
 
Je kan je eetbuien op simpele manieren vullen met eiwitten of groente met vis
Bv als je zon eetbui krijg grote bak magere kwark banaan erin druiven rozijnen theelepel honing
Of saladebak maken sla tomaat komkommer en tonijn dit vult goed
 
Leg jezelf beperkingen op
Start met een goed voedingsschema
Neem 1x pw een cheatmeal en houd zo je eet buien onder controle (ieder mens heeft eet buien maar het ligt eraan of je hier aan toe geeft) en zo stop je met jojo-en
Door gewichtstraining wordt je vel strakker
Benen trainen is een must!
Stop met hardlopen zeker als je blessure gevoelig ben en ga fietsen cross trainen of lopen
Lees ook eens andere topics door er zijn vrouwen met soortgelijke problemen
 
Bedankt voor jullie reacties,
Een eetbui opvullen met een bak kwark en fruit lijkt me wel een goede manier dit eet ik namelijk graag en het is beter dan chocolade fzo
En ik zal 1x per week een cheatmeal gaan toevoegen, te streng zijn voor mezelf lijkt idd echt niet te werken ;)
 
Eetbuien opvullen met komkommer en tonijn ;)
 
Hoi Kita,

Een herkenbaar verhaal. Heb je hulp voor je eetbuien? En hoe frequent zijn ze/in welke hoeveelheid?
Ik heb nog wel wat (veel) tips voor je, maar weet niet in hoeverre je er last van hebt, dus misschien gelden niet alle tips voor jou. Als je wat meer informatie wilt geven, help ik je graag.
 
Hey, ik lees hier al een tijd mee en durf nu eindelijk toch maar is een topic aan te maken omdat ik wat vragen heb

Ik zal proberen mijn verhaal kort te houden :)

Ik ben 20jaar en heb een tijd lang een eetprobleem gehad, ik at nog wel vrij normaal (ik leefde niet op een appel en yoghurtje per dag) maar ik at veel te weinig voor wat ik deed. Toen deed ik 3x per week beetje krachttraining in de fitness en ik ging 3-4 keer per week hardlopen en ik fietste bijna dagelijks soms wel 24km per dag. Vorig jaar in augustus had ik me diepte punt bereikt ik woog nog amper 41 kg en ben 1.64m ik had toen de keuze of ik zou zelf gaan aankomen of ik zou uiteindelijk in het ziekenhuis belanden. Omdat ik mezelf zolang allemaal lekkere dingen had ontzegt en ik toch moest aankomen ben ik heel veel gaan eten en snoepen. Ik kwam heeeel snel aan en ik kreeg eetbuien. In december woog ik al rond de 56kg. Hierdoor heb ik natuurlijk veel vet gekregen vooral op me bovenbenen/kont en jammer genoeg ook cellulitis op die plekken.

Ik weeg nu rond 58kg wat ik ok vind, ik hoef niet aftevallen in gewicht maar ik zou graag een lager vetpercentage hebben en de cellulitis verminderen. Ik eet nu gewoon goed, maar heb jammer genoeg nog steeds regelmatig eetbuien die ik onder controle probeer te krijgen. Ik weet dat dit mijn progressie in de weg staat en alles valt of staat met voeding. Ik ben veel serieuzer krachttraining gaan doen, dat doe ik nu 5x per week en doe daarna cardio + vaak nog een 6de dag alleen cardio. Het hardlopen ben ik nu langzaam weer aan het oppakken na een blessure (slijmbeursonsteking aan de heup).

Mijn vraag is nu, zijn er bepaalde oefeningen die cellulitis verminderen en zijn er misschien nog mensen die last hebben gehad van eetbuien en mij tips willen geven? :)

Alvast bedankt om alles te lezen

Je kan je eetbuien op simpele manieren vullen met eiwitten of groente met vis
Bv als je zon eetbui krijg grote bak magere kwark banaan erin druiven rozijnen theelepel honing
Of saladebak maken sla tomaat komkommer en tonijn dit vult goed

Leg jezelf beperkingen op
Start met een goed voedingsschema
Neem 1x pw een cheatmeal en houd zo je eet buien onder controle (ieder mens heeft eet buien maar het ligt eraan of je hier aan toe geeft) en zo stop je met jojo-en
Door gewichtstraining wordt je vel strakker
Benen trainen is een must!
Stop met hardlopen zeker als je blessure gevoelig ben en ga fietsen cross trainen of lopen
Lees ook eens andere topics door er zijn vrouwen met soortgelijke problemen

Bedankt voor jullie reacties,
Een eetbui opvullen met een bak kwark en fruit lijkt me wel een goede manier dit eet ik namelijk graag en het is beter dan chocolade fzo
En ik zal 1x per week een cheatmeal gaan toevoegen, te streng zijn voor mezelf lijkt idd echt niet te werken ;)

Eetbuien opvullen met komkommer en tonijn ;)

Hoi Kita,

Een herkenbaar verhaal. Heb je hulp voor je eetbuien? En hoe frequent zijn ze/in welke hoeveelheid?
Ik heb nog wel wat (veel) tips voor je, maar weet niet in hoeverre je er last van hebt, dus misschien gelden niet alle tips voor jou. Als je wat meer informatie wilt geven, help ik je graag.

Ik dacht dat jullie in België last hadden van Hagelbuien...
 
Ik weet dat het goed bedoelde tips zijn, maar als iemand last heeft van emotionele eetbuien dan vul je dat niet op met kwark en tonijn :)

Dus belangrijk is om te weten waarom je eetbuien hebt!

Heb je gewoon honger of krijg je ook eetbuien als je vol zit? Krijg je eetbuien bij stress, verdriet etc? Krijg je eetbuien omdat je bepaalde voedingsmiddelen niet wil eten? Heb je veel last van snoeplust?
 
Ik weet dat het goed bedoelde tips zijn, maar als iemand last heeft van emotionele eetbuien dan vul je dat niet op met kwark en tonijn :)

Dus belangrijk is om te weten waarom je eetbuien hebt!

Heb je gewoon honger of krijg je ook eetbuien als je vol zit? Krijg je eetbuien bij stress, verdriet etc? Krijg je eetbuien omdat je bepaalde voedingsmiddelen niet wil eten? Heb je veel last van snoeplust?

Inderdaad, dat is essentieel om te weten. Als het zo makkelijk was om eetbuien met kwark en tonijn op te vullen, dan was het een stuk easier om ervan af te komen. Dus ik heb inderdaad dezelfde vragen.
 
Hey kristel23 en sp1988,

Nee ik heb hier geen hulp bij, heb ook nooit hulp gekregen voor mijn eetprobleem heb alles in mn eentje gedaan.
Hoevaak ze voorkomen is verschillend op dit moment gaat het beter en is het 1-2keer per week daarvoor was het 4-6 keer per week. De hoeveelheden die ik dan eet zijn veel fruit, brood met pindakaas, chocolade, nootjes, rozijnen.. Ik zou dan liever nog meer zoets eten zoals koekjes bv maar dat hebben we thuis nooit.

Het is dus vooral trek in zoete dinge en dit is dan meestal savonds dus nadat ik al mn eten al op heb en eigenlijk geen honger heb. Of als ik dan iets 'fouts' eet overdag of teveel denk ik al van kheb het nu toch verpest kan net zo goed de hele dag veel eten ( niet perse ongezond dan maar gewoon veel) Ik compenseer ze trouwens ook nooit dat is ook wel belangrijk om te weten denk ik.

De reden dat ik ze heb is denk ik soms wel emotioneel als ik me niet lekker in me vel voel en omdat ik te streng ben voor mezelf met eten. Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft.
 
Hoi Kita815,

Wat vervelend zeg! Ik herken het helaas maar al te goed.. Toen ik in behandeling was, heb ik wel wat tips gekregen. In eerste instantie kreeg ik als opdracht om een nummer af te spreken met hoe vaak ik eetbuien ging houden, per week. Dus toen ik bv. nog op 6x per week zat (soms meer, soms minder), was het dus de bedoeling om 6x een eetbui te hebben. Ongeacht of ik wilde of niet. Het idee hierachter is dat je het nu 'moet', waardoor het willen er steeds meer vanaf gaat en je steeds minder voldoening voelt na het hebben van een eetbui. De week erna probeerde ik dat dus met 5. Daarna met 4 etc. Soms probeerde ik 2/3 weken af te bouwen met nummer 4, soms minder. Dit zou jij misschien met het nummer 1 of 2 kunnen doen? Als tweede opdracht moest ik één soort eten uitkiezen. Zoals jij aangeeft heb je meestal ook een bepaald soort eten waarmee je eetbuien hebt. Ik moest dan hetgeen uitkiezen waarmee ik meestal mijn eetbuien had. Alleen met dát soort eten mocht ik toen nog eetbuien hebben. Dus zeg dat jij bijvoorbeeld brood met pindakaas kiest, mag je tijdens je eetbuien, alleen nog maar brood met pindakaas eten en dus geen fruit, nootjes of chocolade. Het idee hierachter is dat je je eetbuien somberder maakt, waardoor ze dus ook minder 'leuk' zijn.
Verder is het lastig om tips te geven tegen het 'mijn dag is toch al verpest' gevoel, dat herken ik namelijk maar al te erg. Want dat is puur een gevoelskwestie. Het enige wat ik hierover kan zeggen, is dat je dag na een eetbui alleen maar meer 'verpest' wordt, maar dat vertel je jezelf vast vaak genoeg. En als het zo makkelijk was en over ging door alleen dit jezelf te vertellen, dan was het een stuk makkelijker om er vanaf te komen.
Het aller belangrijkste blijft gewoon regelmaat, dus zorgen dat je niet te streng voor jezelf bent. Als je het gevoel hebt dat je er klaar voor bent, zou je dus misschien wat kleine lekkere dingen in je eetpatroon kunnen aanbrengen, die je op een vaste tijd eet. Zodra je dit inplant, wordt het namelijk lastiger om door te slaan, omdat je weet dat dit dan bij je vaste eetpatroon hoort. Dit kan natuurlijk nog een paar keer misgaan op het begin (want het is niet makkelijk om 'verboden eten' in te plannen), maar misstappen horen natuurlijk bij vooruitgang.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je nog vragen/tips hebben/willen, laat het hier vooral weten!
 
Bedankt voor je reactie! Wat jammer dat je het herkent, maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem en zo te horen ben je er wel vanaf gekomen?

Verplicht een eetbui houden ga ik is proberen en dan 1x per week, als iets moet zal de zin erin wel sterk verminderen. Zeker als je dan ook nog maar 1 ding mag kiezen om te eten.
Dat gevoel is inderdaad nog wel het meest lastige, ik weet hoe slecht ik me na de eetbui voel en toch blijf ik het doen en elke keer denk ik dan van "nooit meer". Maar als het zo makkelijk was zou ik er wel al vanaf zijn ja.

Bepaald eten inplannen doe ik al, ik eet bv bijna elke dag wel 1 boterham of rijstwafel met pindakaas ik merk dat hierdoor mn drang al heel erg vermindert is ik sla er ook niet meer indoor (in het begin ging de pot leeg in minder dan een week). Ook eet ik elke dag een klein stukje pure chocolade enz. Dit lukt nog niet met alles maar er komt wel iets vooruitgang ging.
Ik ga je tips gebruiken en moest ik nog vragen hebben zal ik ze zeker stellen
 
Graag gedaan.
Ik ben er, helaas, nog niet 100% vanaf. Ik heb het 'label' chronisch gekeken, dus ik ben nu aan het proberen om het leefbaar te maken voor zover mogelijk. En dat gaat op zich wel, met ups en downs natuurlijk. Dus dat gevoel naderhand is verschrikkelijk ja, en dan denk je toch echt: 'nooit meer!!', maar zo makkelijk is het inderdaad niet..

Ik hoop dat het bij jou in ieder geval werkt en inderdaad, proberen kan geen kwaad natuurlijk.
Goed dat je zulke dingen al wel probeert en niet meer altijd door slaat. Dat zijn al stappen in de goede richting!

Heel veel succes ermee!
 
Back
Naar boven