Powerful
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 146
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 14%
Moeilijk. Als gezondheid per se een criterium is, dan hands down testosterone. Meeste massa, je levenskwaliteit verbeterd, goedkoop, het is identiek aan je eigen primaire androgeen, dus het vervult al dezelfde functies, en het is DE referentie waar je alles op ijkt.
Anders zou ik zeggen trenbolone. Als je tren aankan, dan is er niks als tren, ook al ga je mss met test, dbol of zelfs deca iets meer echte massa pakken, tren is het beste "droge" compound voor massa, en je voelt je als superman.
Omdat het hier zo danig gedemoniseerd is dat nagenoeg het enige wat medische professionals hier in hun opleiding meekrijgen is dat het illegaal is, misbruikt wordt, en dat je je licentie kan verliezen als je het onterecht voorschrijft. Ik verwijs nog maar eens naar die mongoloide demoustier reportage waar een universiteitsprofessor met een recht gezicht staat te verkondigen dat door AAS je ballen gaan ontploffen. I shit you not. Ik zie dat ook niet veranderen tot er conclusieve lange termijn data verschijnt die voor eens en voor altijd toont wat de meesten al weten, dat het voorkomen van het hormonaal tekort op latere leeftijd de oplossing is voor de crisis :
- je verlaagt de kosten van de gezonheidzorg door verminderde incidenties van sarcopenie, ouderdomsobesitas, Type II diabetes, osteoporose en algemene immobiliteit
-Enige gezondheidsrisico's die ermee geassocieerd zijn zijn niet van toepassing omdat die identiek zijn aan wat je zou krijgen als je gewoon geen verval van testosteroneniveau had
- De levenskwaliteit verhoogt (zie puntje 1) waardoor mensen langer actief blijven en ook effectief KUNNEN werken tot aan 65 of 67 ipv enkel in theorie
Kort samengevat mensen dragen langer bij tot de actieve bevolking en de schatkist, en kosten de staat veel minder, terwijl hun levenskwaliteit verhoogt.
Als die data er ooit komt, dan zal die zen weg wel vinden in de opleidingen. Of wij dat nog zullen meemaken lijkt me twijfelachtig.
Thx Grote Kat: welke trt dosering raad je aan dan? z

Maar die mening heerst al lang hoor in het powerliften. Hoorde dat al toen ik nog aan de unief zat. Kerels trainden nooit armen, omdat hij zei dat zen biceps al genoeg trainden door zen powerlifts. Maar kerel zag er dan ook uit als een aftandse bebaarde marginaal en niet bepaald het soort fysiek waar we naar streven.
), maar ook zo van die eigenaardige dingen die echt wel uniek zijn.

)