MuscleMeat

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moeilijk. Als gezondheid per se een criterium is, dan hands down testosterone. Meeste massa, je levenskwaliteit verbeterd, goedkoop, het is identiek aan je eigen primaire androgeen, dus het vervult al dezelfde functies, en het is DE referentie waar je alles op ijkt.

Anders zou ik zeggen trenbolone. Als je tren aankan, dan is er niks als tren, ook al ga je mss met test, dbol of zelfs deca iets meer echte massa pakken, tren is het beste "droge" compound voor massa, en je voelt je als superman.

Omdat het hier zo danig gedemoniseerd is dat nagenoeg het enige wat medische professionals hier in hun opleiding meekrijgen is dat het illegaal is, misbruikt wordt, en dat je je licentie kan verliezen als je het onterecht voorschrijft. Ik verwijs nog maar eens naar die mongoloide demoustier reportage waar een universiteitsprofessor met een recht gezicht staat te verkondigen dat door AAS je ballen gaan ontploffen. I shit you not. Ik zie dat ook niet veranderen tot er conclusieve lange termijn data verschijnt die voor eens en voor altijd toont wat de meesten al weten, dat het voorkomen van het hormonaal tekort op latere leeftijd de oplossing is voor de crisis :

- je verlaagt de kosten van de gezonheidzorg door verminderde incidenties van sarcopenie, ouderdomsobesitas, Type II diabetes, osteoporose en algemene immobiliteit

-Enige gezondheidsrisico's die ermee geassocieerd zijn zijn niet van toepassing omdat die identiek zijn aan wat je zou krijgen als je gewoon geen verval van testosteroneniveau had

- De levenskwaliteit verhoogt (zie puntje 1) waardoor mensen langer actief blijven en ook effectief KUNNEN werken tot aan 65 of 67 ipv enkel in theorie

Kort samengevat mensen dragen langer bij tot de actieve bevolking en de schatkist, en kosten de staat veel minder, terwijl hun levenskwaliteit verhoogt.

Als die data er ooit komt, dan zal die zen weg wel vinden in de opleidingen. Of wij dat nog zullen meemaken lijkt me twijfelachtig.

Thx Grote Kat: welke trt dosering raad je aan dan? z

beste Big Cat een interessante vraag

GH15 heeft het over een limiet wat je kan zetten aan test dosis als je geen hgh zet
waarop berust dit feit? wat is de wetenschappelijke verklaring hiervoor?

Ik zou het niet weten, tenzij hGH een invloed heeft op SHBG. test is wel een van de weinige hormonen die diminished returns heeft boven 1 a 1.5 gram, ongeacht wat je erbij neemt.

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Stel je gaat een jaartje cruise en blast toepassen. Je laat hCG het hele jaar meelopen, tijdens cruise (125mg test pw) op 2x250iu en tijdens blast 2x500iu pw. Hoe zou je pct er dan best uitzien, combinatie nolva en clomid en high dose hCG?

Hcg dosis is niet afhankelijk van wat of hoeveel je neemt en 2x250 is gewoon te laag. Je moet de hele tijd 2x500-750 nodig zetten al naargelang wat je nodig hebt om size te behouden. Daarna inderdaad, standaard anti-estrogeen therapie zoals je altijd zou doen. 20 mg Nolva na laatste voor 2-3 weken, dan 40 mg voor een 3tal weken en dan 20 mg aanhouden voor zolang nodig.

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:45 ----------

Thx Grote Kat: welke trt dosering raad je aan dan? z

250 eenmaal om de twee weken is een goede TRT. Voor cruise zou ik toch 250-500 ew gaan.

Dat ik nog de eerste powerlifter moet tegenkomen die eruit ziet als een bodybuilder :p Maar die mening heerst al lang hoor in het powerliften. Hoorde dat al toen ik nog aan de unief zat. Kerels trainden nooit armen, omdat hij zei dat zen biceps al genoeg trainden door zen powerlifts. Maar kerel zag er dan ook uit als een aftandse bebaarde marginaal en niet bepaald het soort fysiek waar we naar streven.

Maar goed, voor massa zit je echt beter met Time Under Tension, waardoor je een ondergrens van een 6-tal reps en meestal meer (8-12) gaat aanhouden. Terwijl je voor kracht toch regelmatig die lagere reps en hogere gewichten, en de 1RMs wil en moet gaan opzoeken. Dat is zoals een oude vraag die ik kreeg "wat vind je de beste vechtsport om te leren vechten". Antwoorde ik altijd op, als je wil leren lopen, ga dan lopen. Als je wil leren vechten, ga dan vechten. Theorie kan je veel leren, maar het is maar de praktijk die de resultaten oplevert op het niveau dat telt. Als de mooie roundhouse kicks en grepen gaan je niet helpen als je in een chokehold onder een vetz*k van 160 kg ligt. Zo ook met krachtsport. De hogere reps, de build-up en zo, die helpen, want je onderhoud techniek, je zet ook beetje massa aan, wat kracht verhoogt natuurlijk, maar uiteindelijk draait het om die 1RMs, en als je ze nooit doet gaat dat toch altijd wat haperen.

---------- Toegevoegd om 13:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

De agressie specifiek met tren is toch iets unieks vind ik. Ik ben de hele dag door immens kalm, maar dan kan een stomme opmerking, voor ik er erg in heb, me volledig door de rooie doen gaan. Het vergt wat zelfbeheersing om het zo op de seconde in toom te houden omdat het sporadisch is, het is niet constant.

Ivm relaties heeft tren zen eigen voor en nadelen. Tren lijkt de refractaire periode na coïtus te verminderen (na het klaarkomen, wat voorspel ertussen en ben al klaar voor de tweede keer), en ook de duur te verlengen (vroeger nog sessies van 8-9 uur gehad zo, met heel wat zweten :p) maar kan je dan plots in het midden van alles in de steek laten en wordt je halfzacht :p Goed, los je meestal op door je tong en vingers wat meer te leren gebruiken tot je weer zover bent (of haar tong ;) ), maar ook zo van die eigenaardige dingen die echt wel uniek zijn.

Ja heb wel van die momenten maar vallen mee.

Dat wat je zegt over 'herstel' tijd na coïtus klopt hier ook haha, normaal ben ik na 1e keer er wel klaar mee en nu zo 3x achter elkaar:p wist niet dat daar aan lag.

test is wel een van de weinige hormonen die diminished returns heeft boven 1 a 1.5 gram, ongeacht wat je erbij neemt.

Dit is wel interessant, zou je dat eens kunnen toelichten? Je wilt in feite dus zeggen dat ca. 1gr test je meer oplevert dan bijv. 3gr test? Ik was altijd in de veronderstelling dat (veel) pro's op grammen test zouden zitten in het offseason....maar als jij zegt dat er daadwerkelijk een dosering is die diminished returns oplevert zal dat dus wel meevallen.

omdat pro's t jaar door blasten en dan upregulatie receptoren

Dit is wel interessant, zou je dat eens kunnen toelichten? Je wilt in feite dus zeggen dat ca. 1gr test je meer oplevert dan bijv. 3gr test? Ik was altijd in de veronderstelling dat (veel) pro's op grammen test zouden zitten in het offseason....maar als jij zegt dat er daadwerkelijk een dosering is die diminished returns oplevert zal dat dus wel meevallen.

+1 iets meer uitleg BC

Dat ik nog de eerste powerlifter moet tegenkomen die eruit ziet als een bodybuilder :p

tateripped.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wCsNnIC.jpg

lijkt me toch eerder een kwestie van vetpercentage/voeding en juice dan van trainingsregime. ;)

Inn

Hallo Big Cat,

Ik ben van beroep huisarts en ben huiverig met het voorschrijven van trt. Kun je mij voorbeelden geven wanneer jij het nodig zou achten, maar een doorsnee huisarts niet?

B.v.d.

Begin me een beetje bezwaard te voelen dat ik big cat deze thread aangesmeerd heb.:o

Zie de meest simpele basis kuurtjes en vragen voorbijkomen en die een ieder via de search tientallen topics over had kunnen vinden.

Aub dit topic voor de wat meer geavanceerdere vragen gebruiken, anders ga ik 'm naar die sectie verplaatsen.

Inderdaad. Ik sta ook verstomd van al die stomme, eenvoudige vragen die al 100 keer gesteld zijn en waar genoeg info over te vinden is. Ik vind het bewonderenswaardig dat Big Cat er zelfs zijn tijd insteekt om op de meest simpele vragen te antwoorden.

Nee, diminished returns wil gewoon zeggen minder gains, niet je gains terug geven :p

Het wil zeggen dat 3g je niet de 3x de resultaten zal geven van 1g, maar mss amper wat je zou krijgen van 2g. Er is dus geen bezwaar om meer dan 1.5g test te nemen, het is gewoon minder efficient dan iets anders erbij nemen.

---------- Toegevoegd om 09:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:09 ----------

lijkt me toch eerder een kwestie van vetpercentage/voeding en juice dan van trainingsregime. ;)

je wil me dus zeggen dat drie mannen nooit hun biceps bv., apart trainen ?

---------- Toegevoegd om 09:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Hallo Big Cat,

Ik ben van beroep huisarts en ben huiverig met het voorschrijven van trt. Kun je mij voorbeelden geven wanneer jij het nodig zou achten, maar een doorsnee huisarts niet?

B.v.d.

Alles onder de ondergrens voor test is TRT mij dunkt, daarom is het ook een ondergrens. En alles net daarboven is ook het overwegen waard, afhankelijk van of er al dan niet problemen zijn die er aan te wijten kunnen zijn (coïtusuele dysfunctie, asthenie, lage botmassa, etc). Voor meeste dokters mag het al niet eens in de buurt van de ondergrens meer liggen.

Alles onder de ondergrens voor test is TRT mij dunkt, daarom is het ook een ondergrens. En alles net daarboven is ook het overwegen waard, afhankelijk van of er al dan niet problemen zijn die er aan te wijten kunnen zijn (coïtusuele dysfunctie, asthenie, lage botmassa, etc). Voor meeste dokters mag het al niet eens in de buurt van de ondergrens meer liggen.

Dat laatste klopt volgens mij niet. Vrijwel elke (huis)arts hanteert nog zo'n beetje die kromme referentiewaarde en die is hetzelfde voor mannen tussen de 20 en 50 jaar(?!?!). Als je wat verhalen doorleest in de HRT sectie zijn er een aantal ervaringen waar men tegen de onderste grens aanzit en nog steeds geen TRT krijgt want tja, 'je valt nog binnen de waarde'. Ongeacht welke klacht, ga eerst maar is afvallen want je bent zwaar obese (aan de hand van je BMI.... nog zo'n kromme).

Nederland is er echt schraal mee inderdaad. Doe het wel op eigen houtje. Val al jaren net binnen de ref waarden, verlies in de off perioden te veel massa en wordt altijd ziek.

Hallo Big Cat,

B.v.d.

Hallo Huargh,

Interessant dat je reageert als huisarts zijnde.
Hoe denk je persoonlijk over het gebruik van AAS? schadelijk of niet?
Zou je AAS voorschrijven aan bodybuilders?

Dat laatste klopt volgens mij niet. Vrijwel elke (huis)arts hanteert nog zo'n beetje die kromme referentiewaarde en die is hetzelfde voor mannen tussen de 20 en 50 jaar(?!?!). Als je wat verhalen doorleest in de HRT sectie zijn er een aantal ervaringen waar men tegen de onderste grens aanzit en nog steeds geen TRT krijgt want tja, 'je valt nog binnen de waarde'. Ongeacht welke klacht, ga eerst maar is afvallen want je bent zwaar obese (aan de hand van je BMI.... nog zo'n kromme).

De vraag was "wanneer zou je het moeten voorschrijven". Niet wanneer ze het effectief doen ;)

---------- Toegevoegd om 11:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

Hallo Huargh,

Interessant dat je reageert als huisarts zijnde.
Hoe denk je persoonlijk over het gebruik van AAS? schadelijk of niet?
Zou je AAS voorschrijven aan bodybuilders?

Als hij slim is niet, en buiten TRT om vind ik het ook onverantwoord als bodybuilder om zoiets aan je huisarts te vragen, gezien de legale situatie waarin je hem plaatst. Ik ben al heel blij dat er nog huisartsen bestaan die zich de moeite getroosten om zich te verdiepen in de toenemende nood aan TRT voor mensen die het echt nodig hebben. Dit is momenteel een gigantisch probleem. Eentje die wij niet erger moeten maken, want eens de 45-50 gepasseerd behoren wij gegarandeerd tot die groep.

Hallo Big Cat,

Ik zit nu in week 12 van mijn test e kuur (600 mg) en 1-4 dbol @ 40 mg.
Toen ik dbol gebruikte eerste 4 weken was ik zo geil en niet te houden en had contiune een harde plasser.

Sinds ik ben gestopt met dbol heb ik totaal geen coïtuslust en krijg me plasser nauwelijks omhoog terwijl ik wekelijks 600 mg test e spuit. Mijn gear is 100 procent echt want heb bloedtest laten doen en mijn kracht is enorm gestegen.

Waar ligt dit aan? Had ook paar weken terug dagelijks aromasin 20 mg genomen misschien dat dit mijn estrogens heeft gecrashed.

Hallo Big Cat,

Nog een mythe dat ik graag het fijne van wil weten:
Als je op een fietsje wilt vet verbranden, moet je dan ofwel echt cardio doen, 85%, of trager, zodat je nog kan spreken, rond de 65% van je max?
En na hoe lang begin je echt vet te verbranden?
(ik weet het, heeft niet veel met AAS te maken, vergeef me :) )

Groeten

Hallo Big Cat,

Ik zit nu in week 12 van mijn test e kuur (600 mg) en 1-4 dbol @ 40 mg.
Toen ik dbol gebruikte eerste 4 weken was ik zo geil en niet te houden en had contiune een harde plasser.

Sinds ik ben gestopt met dbol heb ik totaal geen coïtuslust en krijg me plasser nauwelijks omhoog terwijl ik wekelijks 600 mg test e spuit. Mijn gear is 100 procent echt want heb bloedtest laten doen en mijn kracht is enorm gestegen.

Waar ligt dit aan? Had ook paar weken terug dagelijks aromasin 20 mg genomen misschien dat dit mijn estrogens heeft gecrashed.

Dat zou inderdaad de meeste logische verklaring zijn, een terugval van estrogeen door combinatie aromasin en stoppen met dbol.

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

Hallo Big Cat,

Nog een mythe dat ik graag het fijne van wil weten:
Als je op een fietsje wilt vet verbranden, moet je dan ofwel echt cardio doen, 85%, of trager, zodat je nog kan spreken, rond de 65% van je max?
En na hoe lang begin je echt vet te verbranden?
(ik weet het, heeft niet veel met AAS te maken, vergeef me :) )

Groeten

Doorgaans wordt HIIT als beter aanschouwd dan steady state omdat bij steady state de adaptatie sneller optreed. Die adaptatie zorgt ervoor dat je efficienter wordt en eigenlijk meer werk moet doen om telkens dezelfde hoeveelheid calorien te verbranden. Maar het begint nu eigenlijk wel stilaan door te sijpelen dat cardio op zich al geen echt goede manier is om vet te verbranden. Als je een maaltijd minder eet spaar je al een 3uur durende cardio sessie uit. of meer.

De vraag was "wanneer zou je het moeten voorschrijven". Niet wanneer ze het effectief doen ;)

Maar wel mee eens of heb je anders meegemaakt? ;)

Heb je trouwens wel eens gehoord van een non-responder op oxy? Lees er een hoop over, veelal wordt weggeschoven als 'fake oxy' etc. maar sommige hebben veel verschillende merken (UG en HG) gebruikt en er gebeurt helemaal niks. Ben benieuwd wat daar de oorzaak van is..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven