XXL Nutrition

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen idee welke dat in Nederland zijn, in Belgie zijn ze er wel toch dacht ik? Maakt opzich ook niet uit, ik zou niet aan een natty wedstrijd mee gaan doen als user maar ik ben nieuwsgierig :P

Ik heb geen idee welke dat in Nederland zijn, in Belgie zijn ze er wel toch dacht ik? Maakt opzich ook niet uit, ik zou niet aan een natty wedstrijd mee gaan doen als user maar ik ben nieuwsgierig :P

hahaha in belgie durven ze niet meer te gebruiken op iedere hoek van de straat bij een gym staan ze te wachten of ze weer een inval kunnen doen ben je binnen ben je de lul .. zelfs je home gym is niet meer veilig lol ;)

He BigCat, vraagje nog. Zit nu op 100 Ace, 50 MastP en 90 Var ED + 300 mg TestE EW voor nog 4 weken zo ongeveer. Daarna 4 weken cruisen en daarna was het plan om op 1000 Test en 400 Deca te gaan voor een week of 10/12. Nu is dit in principe minder AAS dan waar ik nu op zit, is dit van invloed op m'n gains? Of is een langere cruise aan te raden? Of de deca verkopen en nu al op test, mast, tren en bold gaan :P

Maandje is moeilijk te schatten gezien ik niet weet waar je ALAT was voor je eerste 8 weken, maar kunt inderdaad stellen dat je zonder teveel risico nog even verder kan, weliswaar op de voorwaarde dat je daarna voldoende break van orals neemt en je niet te pletter zuipt met nieuwjaar ;)

---------- Toegevoegd om 09:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

Thx voor de info ivm letrozole. Heb wat verharding achter de tepel en gaat niet weg. Ook niet na arimidex. Daarom dat ik aan letrozole dacht.

Aromasin al geprobeerd ?

---------- Toegevoegd om 09:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:17 ----------

Dat is dan ook totaal niet realistisch. Zo is water ook schadelijk, drink er 10 liter van achter elkaar en je valt dood neer.

Hij bedoelt dat je van anavar minder sides hebt omdat het ook minder anabool is, en daar heeft hij gelijk in.

---------- Toegevoegd om 09:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:18 ----------

Als je in een cutkuur test en tren a gebruikt kun je dan na een bridge opnieuw test en tren e gebruiken of beter een ander middel gebruiken voor een cleanbulk?

Kan perfect, zoals Mikie al aangaf. AAS werken principieel allemaal op dezelfde manier, via de AR. Als er eentje niet meer zou werken, zouden de anderen ook niet meer werken ;)

---------- Toegevoegd om 09:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:20 ----------

Chime in over recente bevindingen van ACE-blokkers icm AS BC.

Make nandi proud.

[Link niet meer beschikbaar]

Een piek in AngII lijkt nodig te zijn voor hypertrofische adaptatie, dus continue gebruik van ACE blokkers of ATR1 blokker is niet aangeraden, zeker tijdens een bulk. Daartegenover staat wel dat ze spiermassa beschermen, dus ideaal tijdens een cut, waar ze dan ook bloeddruk en waterretentie gaan verlagen.

---------- Toegevoegd om 09:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:23 ----------

beste big t

heb nog een vraag miss beetje off topic maar graag jou mening aub.

ik heb vroeger altijd geleerd om om de 3 uur te eten dit om je stofwisseling- metabolisme draaiende te houden en nooit te grootte hoeveel heden voedsel in je maag te hebben ..

nu is alles aan verandering onderhevig en andere tijden en inzichten etc kijk maar naar het aas protocol dat veranderd ook qua stacken en qua doseringen ..

zo ook met voeding lees nu ook veel dat als je je kcal en macro.s maar binnen krijgt je helemaal niet om de 3 uur etc hoeft te eten ik ben eigenlijk een beetje erg gewend aan de oude manier van eten en ga er nog steeds goed op ..

mijn vraag aan jou is eigenlijk.. maakt het niet uit hoe je eet of als je maar aan je KCAL komt ??????

gr. hardcore opa

Voor je metabolisme hoef je het niet te doen. De dietary energy expenditure, de hoeveelheid calorien die je verbrand door te eten, is in verhouding tot het aantal calorien dat je eet, niet tot hoe je ze spreid of het aantal maaltijden. Wel is het zo dat er een maximale hoeveelheid spier-eiwitsynthese is per tijdseenheid, en dat de beste manier om groei te maximaliseren dus wel degelijk het spreiden van je eiwit tijdens de dag is (Burk et al.,2009). Of dat dan om de drie uur is hangt wat af van je eten. Als jij alleen wheyshakes drinkt mss best om de 2 uur, als je de hele dag kwark eet zal eens om de 5-6 uur wel genoeg zijn, maar met meeste volwaardige maaltijden komt dat al snel op een 4tal uur denk ik. Dat gezegd zijnde is er helemaal geen bezwaar tegen om de 3 uur eten als dat gewoon makkelijker is voor jou.

Weinig acurate info over, maar als ik moest gokken op basis van ervaring, meer dan 1 dag, minder dan 2. Of om het praktischer te stellen, het is beter ED te injecteren voor stabielere levels.

---------- Toegevoegd om 09:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:33 ----------

Hey Black cat ,
Ik heb een stukje tekst gevonden betreft test vs deca voor het massa opbouwen hier quote ik even het onderzoek:

In the late eighties the American army did experiments with anabolic steroids on soldiers. One of the experiments that the army doctors carried out was a comparative study on the effect of deca-and testosterone. Which works best? This is what the doctors wanted to know.

Nandrolone is almost identical to testosterone. The difference between the two molecules is that the C19 methyl group is present in testosterone and is absent in nandrolone. As a result, nandrolone does not convert easily into estradiol and it has fewer feminizing side effects. The absence of the C19 methyl group also means that nandrolone interacts more strongly with the androgen receptor. In animal studies the anabolic effect of nandrolone is higher than that of testosterone.

The doctors used thirty healthy and physically active soldiers for their study. One of them was a cyclist, nine did weight training and twenty were runners. The doctors divided the soldiers into four groups.

Those in group 1 were given a weekly injection containing 100 mg of testosterone enanthate for a period of six weeks. The preparation used was Delatestryl, made by Squibb. Those in group 2 were given an injection each week containing 300 mg of the same substance.

Those in group 3 were given an injection each week containing 100 mg of nandrolone decanoate. The preparation used was Organon Deca-Durabolin. Those in group 4 were given 300 mg of deca each week.

The effects of the testosterone injections are shown below. The second table below shows the effect of the course of deca injections.

Of the light dosage injections (100 mg per week, by todays standards regarded as a homeopathic quantity by the average chemical athlete), deca works better. One hundred milligrams of deca builds more bulk than one hundred milligrams of testosterone, and breaks down more fatty tissue as well. And the increase in body strength also seems to be bigger.

The three-hundred-milligram per week doses worked better than the hundred-milligram doses. If you compare the results of the two heavier dosages, then testosterone comes out best. The weight increase is approximately the same for both substances over three kilograms but the testosterone users lose fat and the deca users do not. What is more, the effect of testosterone on body strength is greater.

Some of the blood analysis results are shown below. If you want to base your verdict on the side effects of the two cures on these blood counts, then the only thing you can really say is that there is not much to choose between them.

B = values at the beginning, D = measurements after six weeks.

The men in the testosterone group had higher concentrations of testosterone and estradiol. It is pretty clear why that is. The chance of the testosterone users developing gyno is therefore somewhat higher. But on the other hand, we now know that nandrolone is not only an androgen, but also an oestrogen. Because it has no C19 methyl group, nandrolone also fits in the estradiol receptor.

What is clear is that, certainly at the lower dosage, deca has fewer negative effects on the testes. There is less volume decrease and sperm cell production stays nearer to the normal level. The difference between deca and testosterone is smaller at the 300 mg per week dose.

Based on this study, you can conclude that at non-homeopathic dosages you can expect more effect from testosterone than from deca. You could also conclude that deca is perhaps safer. But recent studies cast doubt on this assertion. In animal studies high doses of nandrolone proved slightly more dangerous for the blood vessels than high doses of testosterone.

Anabolic steroids are made for use in small quantities. If you go for higher dosages, many of the positive characteristics no longer apply. In that case old-fashioned testosterone turns out to be more effective, and less risky.

Sources: J Steroid Biochem Mol Biol. 1991;40(4-6):607-12.

---

Enige mening erover?

EDIT: Helaas kan ik het plaatje met de resultaten niet kopiëren als je lid bent van GH15 is het iig dit topic: http://gh15.org/forum/index.php?topic=4354.30 2de post.

Wat GetXXL zei. Ik kon het niet beter zeggen. Het is letterlijk doorspekt van de stommiteiten van iemand die eens een studie gevonden heeft maar er niet veel van begrijpt.

---------- Toegevoegd om 09:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:34 ----------

Hier heb ik toch een vraag over. Stel je begint met zware cardio en je verbrandt daarmee 500 kcal in een sessie van één uur. Als je dan elke keer dat uur blijft trainen en zorgt dat je hartslag op hetzelfde niveau zit als gedurende alle voorgaande trainingen, verbrandt je dan niet telkens hetzelfde aantal kcal, dus 500?
Of is deze redenering fout?

Correct. Het lichaam past zich aan. net zoals wanneer jij sets doet van 10 herhalingen met 50 kg je na een tijd gewoon meer dan 50 kg kan heffen, omdat je lichaam efficienter wordt (toename van neuromusculaire activatie en spierdiameter), gebeurt hetzelfde wanneer je cardio doet (door toename van mitochondriale densiteit, energietransport, etc). Je gaat telkens veel minder calorien nodig hebben voor dezelfde inspanning.

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

Ik ga het hier maar vragen, aangezien ik wisselende verhalen hoor, ben ik benieuwd naar jou standpunt.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/pct-na-androgel-355099/

Raad je het aan om een PCT te gebruiken na Androgel 50 ml per dag te smeren, rekening houdend met een opname van 10%... ?

Mss best toch even stellen dat wat vaak voor PCT doorgaat nooit het belangrijkste is, dat is in de eerste plaats onderhoud of herstel van testiculaire grootte door middel van HCG. Als je begint te krimpen heb je zeker HCG nodig (en uit voorzorg kan het nooit geen kwaad) en dat is duizend keer belangrijker dan wat je dan nog na je kuur doet, wat uiteindelijk enkel het licht versnellen van de LH/FSH secretie is door onderdrukken van residueel estrogeen. Dat gezegd zijnde, wat opgaat voor het ene gaat op voor het andere. Als duur en dosis genoeg zijn om duidelijk anabole verschillen te merken, dan zijn de nodige voorzorgen ook aangewezen.

En mss nog even meegeven dat de gigantische fluctuaties in dosis van androgel een abonimabel product maken dat je best niet gebruikt zolang je injecties ter beschikking hebt.

---------- Toegevoegd om 09:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

He BigCat, vraagje nog. Zit nu op 100 Ace, 50 MastP en 90 Var ED + 300 mg TestE EW voor nog 4 weken zo ongeveer. Daarna 4 weken cruisen en daarna was het plan om op 1000 Test en 400 Deca te gaan voor een week of 10/12. Nu is dit in principe minder AAS dan waar ik nu op zit, is dit van invloed op m'n gains? Of is een langere cruise aan te raden? Of de deca verkopen en nu al op test, mast, tren en bold gaan :P

Als ik dat laatste zeg dan zou ik me toch mss iets teveel laten leiden door persoonlijk gevoel :p Denk dat de hogere test toch veel goedmaakt. Beste wat je kan doen is doorgaans vergelijken met gelijkaardige kuren uit het verleden, het verschil in eigen gewicht indachtig, en dan zo nodig de dosis aanpassen.

Hehe snap ik, denk dat ik die test/mast/bold/tren voor de kuur erna bewaar, maar zit er wel flink over in dubio. Heb nog nooit eerder op zulke doses gezeten, hoogste was 1 gram test hiervoor. Mss dat ik de deca nog naar 600 doe, zal wel aardig moeten gainen dan met goede voeding.

Correct. Het lichaam past zich aan. net zoals wanneer jij sets doet van 10 herhalingen met 50 kg je na een tijd gewoon meer dan 50 kg kan heffen, omdat je lichaam efficienter wordt (toename van neuromusculaire activatie en spierdiameter), gebeurt hetzelfde wanneer je cardio doet (door toename van mitochondriale densiteit, energietransport, etc). Je gaat telkens veel minder calorien nodig hebben voor dezelfde inspanning.

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

Dat begrijp ik, maar ik bedoelde met mijn vraag of je evenveel kcal blijft verbranden zolang je maar je hartslag gelijk houdt in je trainingen (dmv tempo/weerstand verhogen)? Of valt dit niet enkel af te lezen van je hartslag?

BC: Stel je hebt lage T waardes. zijn er andere manieren buiten trt om, om deze waarden weer omhoog te krijgen?
Test boosters die eigen test aanmaak bevorderen? hebben deze zin? zie producten als daa / extreme test (van xxl) en alle andere test boosters. Ik zou het namelijk zonde vinden om op zon jonge leeftijd (25) al aan de trt te moeten. ook heb ik nog een kinderwens dus dan is trt al helemaal ongewenst.

BC: Stel je hebt lage T waardes. zijn er andere manieren buiten trt om, om deze waarden weer omhoog te krijgen?
Test boosters die eigen test aanmaak bevorderen? hebben deze zin? zie producten als daa / extreme test (van xxl) en alle andere test boosters. Ik zou het namelijk zonde vinden om op zon jonge leeftijd (25) al aan de trt te moeten. ook heb ik nog een kinderwens dus dan is trt al helemaal ongewenst.

is het proberen waard, het zal afhangen van waaraan je test tekort ligt. Test boosters verhogen wel degelijk test binnen de natuurlijke limiet (een beetje). Zult er geen gram massa mee winnen of iets van merken, maar kan eventueel wel voldoende zijn in jou geval.

Yo big cat wou ffe vragen :

Heb 3x mn bloed laten checken zonder te kuren en had altijd een test waarde van 12 tot 14 mnol. Is dat niet te weinig voor een 21 jarige?

Had ook enorm last van vermoeidheid toen

is het proberen waard, het zal afhangen van waaraan je test tekort ligt. Test boosters verhogen wel degelijk test binnen de natuurlijke limiet (een beetje). Zult er geen gram massa mee winnen of iets van merken, maar kan eventueel wel voldoende zijn in jou geval.

Geen idee wat de reden is. maar ik zal eens kijken naar een dergelijk product. goede verhalen gehoord over xtreme test. en het test-boost topic van cools kan daar ook een hoop mee helpen denk ik.

Is het met deze testboosters ook een zaak van levenslang gebruiken al ze werken? of kan dit na een tijdje langzaam afgebouwd worden?

verder had ik ook ooit ergens gelezen dat langdurig lage dosissen tamofixen ook test verhogen kunnen zijn.
Ik had hier eerder al eens iets over gevraagd. maar zou het wel van pas komen bij iemand met een chronisch tekort aan test?

Maandje is moeilijk te schatten gezien ik niet weet waar je ALAT was voor je eerste 8 weken, maar kunt inderdaad stellen dat je zonder teveel risico nog even verder kan, weliswaar op de voorwaarde dat je daarna voldoende break van orals neemt en je niet te pletter zuipt met nieuwjaar ;)

Normaal zijn ze allemaal rond de 25-30 ofzo en nu:
asat = 38
alat = 51

Ik ga dus nog ff een paar weekjes door zodat ik zeker weet dat ik mijn huidige PR's vasthoud.

Ik heb alleen wel zin om weer test en anavar te nemen tijdens de volgende kuur, maar hoelang is voldoende break? 4 weken? 6? 8 ?
Rekening houdend met dat ik nooit drink of drugs gebruik.

terugkomend op de vraag van wesley

als je lichaam zich aanpast en uiteindelijk minder kcal gaat verbranden, zou je dit weer kunnen resetten op dezelfde manier als met gewichtheffen?
ander soort cardio doen? heb zelf hiit geprobeerd en merkte er niks van tegenover steady state cardio, heb altijd puur en alleen steady state gedaan omdat dat voor mij werkte maar dat lijkt nu best counterproductive

Big Cat,

Ik heb zojuist een kuur afgerond van 10 weken test-e met een kickstart van winstrol. Men adviseert om minimaal de lengte van de kuur + nakuur off te blijven alvorens weer on te gaan. Dit om het lichaam voldoende tijd te geven om volledig te herstellen. Maar wat zijn de risico's om meteen weer te starten met een nieuwe kuur? (Een kinderwens heb ik in elk geval niet meer)

Big Cat,

Ik heb zojuist een kuur afgerond van 10 weken test-e met een kickstart van winstrol. Men adviseert om minimaal de lengte van de kuur + nakuur off te blijven alvorens weer on te gaan. Dit om het lichaam voldoende tijd te geven om volledig te herstellen. Maar wat zijn de risico's om meteen weer te starten met een nieuwe kuur? (Een kinderwens heb ik in elk geval niet meer)

Kun je beter gewoon niet off gaan man. Eerst nolva erin knallen om vervolgens toch niet te herstellen lijkt me een beetje zonde van je lichaam/nolva.

Normaal zijn ze allemaal rond de 25-30 ofzo en nu:
asat = 38
alat = 51

Ik ga dus nog ff een paar weekjes door zodat ik zeker weet dat ik mijn huidige PR's vasthoud.

Ik heb alleen wel zin om weer test en anavar te nemen tijdens de volgende kuur, maar hoelang is voldoende break? 4 weken? 6? 8 ?
Rekening houdend met dat ik nooit drink of drugs gebruik.

Doorgaans zal een week of 6 wel goed genoeg zijn. Natuurlijk hoe langer je doordoet, hoe voorzichtiger je (althans zonder bloedtesten) beter te werk gaat. In elk geval goed opletten voor eerste tekenen van problemen, voor lethargie, verlies van eetlust etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven