XXL Nutrition

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg je daardoor ook een soort druk in je hoofd? Alsof je in een vliegtuig zit, of in een diep zwembad duikt.

Dit heb ik wel vaker (meestal bij een rug training), maar heb nooit geweten hoe dit komt

Die druk komt eerder door een (te) hoge bloeddruk volgens mij.

En idd hoe groter de spier hoe meer zuurstof ie verbruikt.

Hmm.. Denk dat dat komt omdat je veel kracht achter je adem zet waardoor je lucht in je holtes blaast..

In een vliegtuig ontstaat er ook overdruk in o.a. buis van austagius ofzo (geen idee hoe je het schrijft) en als je dan slikt gaat dat weg. Mogelijk dat je daar dus druk in creëert omdat je snel uitademt..

Althans, ik denk dat je dat bedoelt? Dat je druk op je oren hebt wat weg gaat als je slikt? :P
Als ik dan slik dan hoor ik wel die 'klik' maar het gevoel blijft vaak hetzelfde

Hmm.. Denk dat dat komt omdat je veel kracht achter je adem zet waardoor je lucht in je holtes blaast..

In een vliegtuig ontstaat er ook overdruk in o.a. buis van austagius ofzo (geen idee hoe je het schrijft) en als je dan slikt gaat dat weg. Mogelijk dat je daar dus druk in creëert omdat je snel uitademt..

Althans, ik denk dat je dat bedoelt? Dat je druk op je oren hebt wat weg gaat als je slikt? :P
Het is een ander soort gevoel dan druk op je oren van een vliegtuig.

Heeft volgens mij te maken met zuurstoftekorten en ademen. In ieder geval heb ik het wel eens, en meestal alleen maar als ik een te korte rust neem tijdens mijn sets.

Als ik dan slik dan hoor ik wel die 'klik' maar het gevoel blijft vaak hetzelfde

Als je in het vliegtuig de hele landing/het opstijgen niet slikt en daarna pas slikt hou je ook nog ff gevoelige oren omdat je gewoon heel veel druk er op gezet hebt.

Misschien is kijken wat er gebeurd als je op een andere manier gaat ademen.. Denk dat je het nu vooral via neus uit doet?

Als je in het vliegtuig de hele landing/het opstijgen niet slikt en daarna pas slikt hou je ook nog ff gevoelige oren omdat je gewoon heel veel druk er op gezet hebt.

Misschien is kijken wat er gebeurd als je op een andere manier gaat ademen.. Denk dat je het nu vooral via neus uit doet?
De druk is anders, maar daarmee kan je het wat vergelijken

Geen idee hoe ik adem als ik train :roflol: Ik zorg gewoon dat ik op je juiste momenten in/uit adem

Het is een ander soort gevoel dan druk op je oren van een vliegtuig.

Heeft volgens mij te maken met zuurstoftekorten en ademen. In ieder geval heb ik het wel eens, en meestal alleen maar als ik een te korte rust neem tijdens mijn sets.

Hmm.. Is t vergelijkbaar met wanneer je rustig ligt en dan in 1x gaat staan waardoor je hart opeens meer kracht moet gaan zetten om bloed bij je hersens te krijgen en je dus even zo'n.. bonkend? hoofd hebt en zelfs duizelig kan worden?

---------- Post toegevoegd Fri 10 Aug 2012 om 12:32 ----------

De druk is anders, maar daarmee kan je het wat vergelijken

Geen idee hoe ik adem als ik train :roflol: Ik zorg gewoon dat ik op je juiste momenten in/uit adem

Probeer alleen via je mond uit te ademen, wanneer je krachtig door je neus ademt dan kan je druk in je voorhoofd holte en buis van eustagius zetten waardoor je druk voelt :p

Maar kan uiteraard ook iets anders zijn.. Ben geen bioloog

Zal dan gewoon komen doordat je lichaam extra bloed naar je spieren pompt en je extra veel zuurstof verbruikt waardoor je hersens iets te weinig krijgen.. :p

Je kan het voorkomen om te blijven zitten.. Maar goed, als je niet flauwvalt kan het geen kwaad :roflol:

Zal dan gewoon komen doordat je lichaam extra bloed naar je spieren pompt en je extra veel zuurstof verbruikt waardoor je hersens iets te weinig krijgen.. :p

Je kan het voorkomen om te blijven zitten.. Maar goed, als je niet flauwvalt kan het geen kwaad :roflol:
Meestal is het gewoon een kwestie van even 15 seconde langer rusten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.711

Ow shit, lijkt me niet echt gezond :eek:

Ik denk dat het gewoon heel hardcore klinkt. Heb volgens mij ook nog nooit iemand zien kotsen op de sportschool.

Maar ja, op het internet kan alles :P

Lol... Het is eerder iets waar ik last van heb. Vind je reactie best wel zielig. Ik kijk er niet naar uit om boven de pot te hangen. Alles behalve chill.

---------- Post toegevoegd Fri 10 Aug 2012 om 13:11 ----------

Dacht overigens dat het wel normaal is als je op niveau traint dat het af en toe eens voorkomt

---------- Post toegevoegd Fri 10 Aug 2012 om 13:12 ----------

Krijg je daardoor ook een soort druk in je hoofd? Alsof je in een vliegtuig zit, of in een diep zwembad duikt.

Dit heb ik wel vaker (meestal bij een rug training), maar heb nooit geweten hoe dit komt

Vorige week nog knallende koppijn na benentraining. Dizzy as ****

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.714
Ik vind het wel mooi hoe in dit topic nog af en toe interessante gesprekken langskomen die wel degelijk met onze mooie sport te maken hebben ;) Keep it up

LOL ik train al 15 jaar en heb nog nooit gekotst, heb echt geen idee wat jullie allemaal doen. Of klinkt het heel erg stoer?

Als je eens wilt kotsen. Train maximale sets. Volledige controle. Zware gewichten. Korte rust. Geloof mij. Iedereen kan kotsen van trainen. Het is maar net hoe intens je tekeer gaat en hoelang je dit op niveau houdt.

Als je eens wilt kotsen. Train maximale sets. Volledige controle. Zware gewichten. Korte rust. Geloof mij. Iedereen kan kotsen van trainen. Het is maar net hoe intens je tekeer gaat en hoelang je dit op niveau houdt.
Was ook een filmpje bij Ridiculousness op MTV dat een powerlifter 220KG(Ik geloof dat ik 220kg op de stang zag maar je zag het niet heel goed) squatte en dat hij opeens begon te kotsen.

Het is die korte rust die je de das om doet heb ik gemerkt

Het is die korte rust die je de das om doet heb ik gemerkt

Ja het heeft vooral met stress te maken. Als je heel erg veel stress te verwerken krijgt. Door korte rust zware gewichten waar je niet van kan herstellen op een gegeven moment ga je dat in je maag voelen.

---------- Post toegevoegd Fri 10 Aug 2012 om 13:28 ----------

Ik doe het niet zo vaak want dat killt je mood om te trainen wel behoorlijk :p

Eventjes ontopic offtopic: volgens mij is het dé kans om de cornettomythe in het leven te roepen. Want geef toe, pindakaas kennen we ondertussen ook allemaal wel en de gains zijn niets vergeleken met cornetto's.
Bovendien is deze wijsheid al talloze keren bewezen, en kan door iedereen begrepen worden; de cornetto is namelijk niet zomaar een ijsje. Ola heeft jarenlang onderzoek gedaan en heeft verbeteringen blijven doorvoeren tot in de perfectie. Het recept is zodanig samengesteld dat men een volwaardig eiwitprofiel binnenkrijgt dankzij het ijs op basis van melk, en de nootjes (daarom zitten die er dus op!). Door de toevoeging van chocolade wordt de waarde voor een bodybuilder alleen maar groter, zie de vele ongebrande cacao-topics. Doordat Ola hier gebruik van maakt smaakt de chocolade dus enigzins 'nep'. En dan komt het beste van het beste: het horentje. Die naam doet het stukje spitstechnologie absoluut geen eer aan, want de werking is ongelofelijk: door de luchtige structuur werkt dit zeer goed isolerend. Dit heeft als gevolg dat het erg lang duurt voor de cornetto, eenmaal opgegeten, de lichaamstemperatuur aanneemt. Zoals we allemaal wel weten zit de energie van warmte in bewegende atomen. Hoe sneller ze bewegen, hoe groter de energie en dus ook de warmte. Het lichaam zal de koude cornetto in de maag bemerken, en onmiddellijk in actie treden. Dit omwille van de potentiële bedreiging van onderkoeling. Er zal warmte gegenereerd worden, en inderdaad, de atomen die beginnen te trillen zullen veel andere energie nodig hebben die voornamelijk voortkomt uit vet. De isolerende werking van het horentje zullen het effect alleen maar versterken en er voor zorgen dat je nóg meer calorieën verbrand. Daardoor zijn cornetto's dus hét aangewezen voedingsmiddel in de cut, het zil vol zeer bruikbare nutriënten en het verbrand een hoop calorieën. Ook de pro's kennen dit geheim, hier zien we Ronnie met zijn favoriete voedingsmiddel:

[afbeelding niet meer beschikbaar]
(Nee ik heb geen photoshop :( )
Overigens ben ik nu wel nieuwsgierig naar hoe het pindakaasverhaal is ontstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven