MuscleMeat

Peiling Vraag van de NOS over preworkoutshakes

Bezoekers in dit topic

Wat is eigenlijk de aanleiding voor dit verhaal?
 
Onder de legale PWO's is de enige bijwerking die ik gemerkt heb, een bepaalde tinteling/jeuk in het gezicht, vanwege de beta-alanine (naar mijn weten is het de beta-alanine, als iemand mij kan corrigeren dan graag).
En afhankelijk van het merk en toevoegingen een fijne "pomp" in de spieren.
 
Eigen observatie. Het viel ons op dat mensen dit gebruikten, toen zijn we er ingedoken.

is het geen idee om een producent te benaderen? denk hierbij aan de vele influencers die tegenwoordig hun eigen supplementen-lijn starten en daarbij vaak beginnen met een pre-workout :rolleyes:
 
jullie zouden beter doen wat jullie moeten doen en ook eens stoppen met het verspreiden van fake news...

Ow, over welk fake news heb je het dan makker?
 
met de nadruk op de varianten waar illegale substanties in zitten.
Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan verwoorden. In wezen zijn deze substanties niet eens zo schadelijk bij normaal gebruik. Het klopt dat de jongeren (of onwetenden) vaak geen idee hebben waarmee ze bezig zijn en daardoor teveel pre-workout innemen met natuurlijk de daarop volgende gezondheidsklachten. Ben benieuwd of jullie het ook zo gaan verwoorden of enkel benoemen dat het hoe dan ook schadelijk is.
 
is het geen idee om een producent te benaderen? denk hierbij aan de vele influencers die tegenwoordig hun eigen supplementen-lijn starten en daarbij vaak beginnen met een pre-workout :rolleyes:

Zijn we mee bezig inderdaad!

jullie zouden beter doen wat jullie moeten doen en ook eens stoppen met het verspreiden van fake news...

Deze discussie ga ik hier nu niet voeren, zou het graag on topic houden. Lijkt me in ieders belang.

Heb nog wel een concrete vraag aan de mensen die producten met dmaa gebruiken: waar kopen jullie die vooral? Waar vindt het grootste deel van die handel plaats?
 
Heb nog wel een concrete vraag aan de mensen die producten met dmaa gebruiken: waar kopen jullie die vooral? Waar vindt het grootste deel van die handel plaats?
Vragen naar bronnen voor illegale substanties mag niet.
Het is moeilijker om alcohol te kopen dan producten met DMAA.
 
Zijn we mee bezig inderdaad!



Deze discussie ga ik hier nu niet voeren, zou het graag on topic houden. Lijkt me in ieders belang.

het is in ieders belang als jullie het belastinggeld ,dat jullie krijgen van de werkende nederlander ,goed zouden gebruiken en niet verspillen aan fake news en het meedoen met de elite
 
Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan verwoorden. In wezen zijn deze substanties niet eens zo schadelijk bij normaal gebruik. Het klopt dat de jongeren (of onwetenden) vaak geen idee hebben waarmee ze bezig zijn en daardoor teveel pre-workout innemen met natuurlijk de daarop volgende gezondheidsklachten. Ben benieuwd of jullie het ook zo gaan verwoorden of enkel benoemen dat het hoe dan ook schadelijk is.
Zo werd het inderdaad verboden:sad:

R.I.P legal DMAA:treuren:
 
Aan de ene kant zeg je:
Het is niet per se de bedoeling een supernegatief verhaal te maken, we willen vooral bewustwording kweken over wat er achter het etiket van die shakes allemaal schuilgaat.

Maar in dezelfde post zeg je:
- We zoeken nog iemand voor de video die een slechte ervaring heeft gehad, die misschien zelfs in een ziekenhuis is beland. We zouden diegene dan graag interviewen, eventueel ook op beeld.

Dit heeft niets met bewustwording te maken maar met sensatie. Iemand in beeld brengen die claimt in het ziekenhuis te zijn beland door een pre-workout? Gaan jullie ook ouders in beeld brengen wiens kinderen een slechte ervaring, mogelijk in het ziekenhuis zijn beland, door het rijksvaccinatieprogramma? Of voel je in dat geval wel zelf aan wat voor een zever dat is?
 
Vragen naar bronnen mag niet.
Het is moeilijker om alcohol te kopen dan producten met DMAA.

Excuus, goed punt. Mensen die daar wat over kwijt willen buiten dit forum om: mail of DM even. Dat geldt ook voor nannan, als je concrete voorbeelden en argumentatie hebt, ontvang ik graag een mail. Dank!
 
Zijn we mee bezig inderdaad!



Deze discussie ga ik hier nu niet voeren, zou het graag on topic houden. Lijkt me in ieders belang.

Heb nog wel een concrete vraag aan de mensen die producten met dmaa gebruiken: waar kopen jullie die vooral? Waar vindt het grootste deel van die handel plaats?
Dus je wil een item maken over DMAA en niet over pre-workoutproducten.
 
Aan de ene kant zeg je:

Maar in dezelfde post zeg je:

Dit heeft niets met bewustwording te maken maar met sensatie. Iemand in beeld brengen die claimt in het ziekenhuis te zijn beland door een pre-workout? Gaan jullie ook ouders in beeld brengen wiens kinderen een slechte ervaring, mogelijk in het ziekenhuis zijn beland, door het rijksvaccinatieprogramma? Of voel je in dat geval wel zelf aan wat voor een zever dat is?

We zijn hier nog over in discussie inderdaad. Uit het weinige aantal cijfers blijkt dat er niet heel veel van dit soort gevallen zijn, dus is het de vraag of het representatief is. Aan de andere kant is het wel een goed voorbeeld van de potentiële gevaren, mits de context genuanceerd genoeg is. Wilde het hier juist daarom even expliciet vragen. Als jullie allemaal iemand hadden gekend die zoiets heeft gehad zegt dat veel, maar dat blijkt niet zo te zijn.
 
Back
Naar boven