XXL Nutrition

Vraagje over armen 2x per week

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
Voor iedereen gaat flippen, ik train elke spiergroep gewoon 2x de week, niet perse armen :p

Dus, ik doe voor mijn biceps (na rug) 2 setjes EZ curls (wide/close grip), 1 setje hammer curls en 1 setje reverse curls. Nu merk ik dat mijn biceps eerder opgeven dan mijn brachioradialis en deze dus niet effectief train in deze opstelling.

Ik train dus in deze volgorde (sterkte armbuigers): medium, sterk, zwak

Zou ik baat hebben om mijn volgorde te veranderen en te beginnen met de zwakste armbuigers en dan overstappen naar de sterkere? Zal dit een negatief resultaat opleveren t.o.v de ontwikkeling van mijn biceps Brachii en Brachialis? Iemand ervaring?

Alvast bedankt!

Voor iedereen gaat flippen, ik train elke spiergroep gewoon 2x de week, niet perse armen :p Dus, ik doe voor mijn biceps (na rug) 2 setjes EZ curls (wide/close grip), 1 setje hammer curls en 1 setje reverse curls. Nu merk ik dat mijn biceps eerder opgeven dan mijn brachioradialis en deze dus niet effectief train in deze opstelling. Ik train dus in deze volgorde (sterkte armbuigers): medium, sterk, zwak Zou ik baat hebben om mijn volgorde te veranderen en te beginnen met de zwakste armbuigers en dan overstappen naar de sterkere? Zal dit een negatief resultaat opleveren t.o.v de ontwikkeling van mijn biceps Brachii en Brachialis? Iemand ervaring? Alvast bedankt!

Ik zou je biceps niet nadat je rug hebt getraind pakken, want met veel rug oefeningen pak je biceps al fink.

Dat is de bedoeling juist. Na de rugoefeningen no 1-2 bicepsoefeningen om ze helemaal af te maken

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou je biceps niet nadat je rug hebt getraind pakken, want met veel rug oefeningen pak je biceps al fink.

Ik heb dat al sinds ik begonnen ben gedaan, nooit problemen mee gehad.
Ik zeg niet evenveel volume als op een aparte "armen" dag ofzo, maar een paar setjes om mee te eindigen, heeft altijd gewerkt voor mij.

---------- Toegevoegd om 19:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

Dat is de bedoeling juist. Na de rugoefeningen no 1-2 bicepsoefeningen om ze helemaal af te maken

Inderdaad, maar dus zit ik met het probleem, ik probeer mijn brachioradialis ook mee te pakken maar men biceps brachii begeeft het voor ik die optimaal kan trainen.

Dan ga je naar spierafbraak i.p.v spieropbouw.

Ik weet niet hoor, training is catabolisch, je bouwt 0 spiermassa op tijdens je training, dacht dat het de bedoeling was je spieren af te breken zodat je ze tijdens rust weer op kan bouwen.

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Wat lul jij?

Neuwe broscience hiero

Onwetendheid.

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Als je niets beters te zeggen hebt trap het dan alsjeblieft af? Zo een antwoorden helpen me niet bij mijn vraag.

Ik weet niet hoor, training is catabolisch, je bouwt 0 spiermassa op tijdens je training, dacht dat het de bedoeling was je spieren af te breken zodat je ze tijdens rust weer op kan bouwen.

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Onwetendheid.

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Als je niets beters te zeggen hebt trap het dan alsjeblieft af? Zo een antwoorden helpen me niet bij mijn vraag.

als je het antwoord al weet waarom vraag je het dan nog

Vrij normaal dat je biceps brachii eerder gaan opgeven, heeft te maken met opmaak van de spier (spiervezeltype etc...)
Helaas werkt je brachii en radialis in al de oefeningen mee die je doet.

Wil je beide meer gericht trainen => toestel gebruiken of isolatie curls voor je biceps brachii
Wrist/Reverse wrist curls voor de onderarmen

Vrij normaal dat je biceps brachii eerder gaan opgeven, heeft te maken met opmaak van de spier (spiervezeltype etc...) Helaas werkt je brachii en radialis in al de oefeningen mee die je doet. Wil je beide meer gericht trainen => toestel gebruiken of isolatie curls voor je biceps brachii Wrist/Reverse wrist curls voor de onderarmen
Met wrist curls train volgens mij echt niet je onderarmen hoor, maar je polsen (Wrist Flexors). http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html De reverse curl is dan wel voor je onderarmen. Je zou hem bijvoorbeeld is kunnen proberen nadat je benen hebt getraind, dan zijn je armen nog vers.

als je het antwoord al weet waarom vraag je het dan nog

Wat vraag ik i.v.m dat onderwerp? Ik toonde die persoon iets aan, ik stel toch geen vraag daarover? Mijn vraag ging over mijn biceps brachii die sneller vermoeit geraakt t.o.v brachidoradialis. Zie niet waar ik iets vraag over hypertrofie, catabolsime of anabolisme.

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:54 ----------

Vrij normaal dat je biceps brachii eerder gaan opgeven, heeft te maken met opmaak van de spier (spiervezeltype etc...)

Wil je beide meer gericht trainen => toestel gebruiken of isolatie curls voor je biceps brachii

Feit, maar mits aanpassingen verander je toch de nadruk die je legt, vandaar reverse curls of supinated curls? Maar ik vroeg net hoe ik er voor zorg dat mijn brachidoradialis optimaal getraind word, niet voor een "isolatie" oefening voor biceps brachii..

Volgens mij train je de wrist flexor/extensors met wrist curls, niet de brachidoradialis.

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Feit, maar mits aanpassingen verander je toch de nadruk die je legt, vandaar reverse curls of supinated curls? Maar ik vroeg net hoe ik er voor zorg dat mijn brachidoradialis optimaal getraind word, niet voor een "isolatie" oefening voor biceps brachii..

Volgens mij train je de wrist flexor/extensors met wrist curls, niet de brachidoradialis.

dat je doel in training is beschadiging van je spieren met als doel het sterker teruggroeien daarvan wil niet zeggen dat meer schade = meer groei tot in het oneindige

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:58 ----------

dat je doel in training is beschadiging van je spieren met als doel het sterker teruggroeien daarvan wil niet zeggen dat meer schade = meer groei tot in het oneindige

Was dat richting mij bedoeld of?

Precies, dat is ook wat ook zeg, maar dan verklaren 16 jarige jochies me voor gek :)

Mensen, alsjeblieft op-topic blijven?

Mensen, alsjeblieft op-topic blijven?

Maar was is nou precies je vraag? Kun je is posten hoe je rug training eruit ziet dan? Want veel bij rows enzo worden je armen al flink aangesproken en dan snap ik wel, dat je daarna niet nog 4 oefeningen biceps & onderarmen kunt doen als je op die rug training al all-out bent gegaan.

Terug
Naar boven