Fitness Seller

Vraagje over armen 2x per week

• Topic Starter Topic Starter
Maar was is nou precies je vraag? Kun je is posten hoe je rug training eruit ziet dan? Want veel bij rows enzo worden je armen al flink aangesproken en dan snap ik wel, dat je daarna niet nog 4 oefeningen biceps & onderarmen kunt doen als je op die rug training al all-out bent gegaan.

Momenteel 2x per week dit:

4x seated cable row
4x lat pulldown
2x Batwing rows
2x trap 3 raises

Training en keuze van oefeningen heeft een bepaald nut, dus niet beginnen klagen dat er geen BOR en deadlift inzit, just sayin' before flamin'.

Rugtraining is perfect en zalig, maak er goede progress mee, het bicep gedeelte daarna steekt wat tegen, omdat ik graag ook mijn brachidoradialis goed meeneem.

Denk dat het gewoon aan de volgorde van men oefeningen ligt, best van zwakste schakel naar sterkste schakel training denk ik.

Precies, dat is ook wat ook zeg, maar dan verklaren 16 jarige jochies me voor gek :)

Dat is dus precies wat je NIET hebt gezegd lol.

OT: misschien een keer biceps bij rug proberen, en triceps bij rug?
Je biceps worden al flink belast bij rug oefeningen.

Dat is dus precies wat je NIET hebt gezegd lol.

OT: misschien een keer biceps bij rug proberen, en triceps bij rug?
Je biceps worden al flink belast bij rug oefeningen.

Heb dit vroeger geprobeerd, maar een split schema 6x de week, elke spiergroep 2x op die manier is echt niet te hanteren, instant overtrained. Weet ik want ik heb er gestaan :(

Heb dit vroeger geprobeerd, maar een split schema 6x de week, elke spiergroep 2x op die manier is echt niet te hanteren, instant overtrained. Weet ik want ik heb er gestaan :(

Wist niet dat je je split 2 x doet in een week, dan is rug triceps en borst biceps inderdaad niet te doen.

Of doe alleen de reverse curl na je rug training. En laat de rest van de bicep oefeningen voor een andere dag.

Wist niet dat je je split 2 x doet in een week, dan is rug triceps en borst biceps inderdaad niet te doen.

Staat in mijn eerste post :).
Nee das niet te doen dan he!

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:37 ----------

Of doe alleen de reverse curl na je rug training. En laat de rest van de bicep oefeningen voor een andere dag.

Das een plan, maar dan vraag ik me af of ik wel alles haal uit mijn biceps brachii ontwikkeling, ben daar teveel met bezig :p

maar waarom alles 2 keer per week? je kan toch ook gewoon dag rug,dag borst, dag schouders,dag benen,dag armen doen?

Heb je al eens nagedacht over een andere split? Spiergroepen anders verdelen bijvoorbeeld en een aparte armdag doen. Mss een 4 dagen split. Ma-za ABCDAB en dan de week erna weer verder met C.

maar waarom alles 2 keer per week? je kan toch ook gewoon dag rug,dag borst, dag schouders,dag benen,dag armen doen?

1x per week is geschikt voor mensen die trainen onder de steroiden, 2x per week of fullbody splits zijn geschikter voor naturel trainende mensen, allemaal vanwege de proteinesynthese, waarom jezelf 1x per week kapot trainen als de synthese in de helft van die week (of vroeger) al stopt? kan je toch vele beter 2x per week alles trainen waardoor je je naturel voordeel 100% benut?

---------- Toegevoegd om 22:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Heb je al eens nagedacht over een andere split? Spiergroepen anders verdelen bijvoorbeeld en een aparte armdag doen. Mss een 4 dagen split. Ma-za ABCDAB en dan de week erna weer verder met C.

Ik blijf bij dit, naturel vind ik dat ik hiermee het meeste uit alles haal

Staat in mijn eerste post :). Nee das niet te doen dan he! ---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:37 ---------- Das een plan, maar dan vraag ik me af of ik wel alles haal uit mijn biceps brachii ontwikkeling, ben daar teveel met bezig :p

Probeer het gewoon en kijk hoe het bevalt :), dan kom je er snel genoeg achter.

Laatst bewerkt:
denk dat het een overload is aan oefeningen voor je biceps, aangezien je bij intensieve rugtraining ook bicep traint zou, het bij 2 setjes(3-4reps) laten.

Ik doe rug en bicep(incl. onderarmen) op afzonderlijke dagen, weet niet of je hier iets aan hebt maar is echt lekker om 1 dag puur op bicep en onderarmen te focussen. Dan kan je eens wat meer setjes doen voor bicep, tegen dat ze kapot zijn. spierpijn gegarandeerd s'anderdaags.

Probeer het gewoon en kijk hoe het bevalt :), dan kom je er snel genoeg achter.

Ik heb goede resultaten geboekt met een normale 1x pw split, maar dit bevalt me ook wel!
Denk dat ik het ga laten bij reverse curls voor biceps na de rug, denk dat dat het beste gaat zijn!

Moestk ik nog wat gas in the tank hebben nog een EZ curl of hammer erna, zal wel zien hoe het verloopt!

---------- Toegevoegd om 06:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:43 ----------

denk dat het een overload is aan oefeningen voor je biceps, aangezien je bij intensieve rugtraining ook bicep traint zou, het bij 2 setjes(3-4reps) laten.

Ik doe rug en bicep(incl. onderarmen) op afzonderlijke dagen, weet niet of je hier iets aan hebt maar is echt lekker om 1 dag puur op bicep en onderarmen te focussen. Dan kan je eens wat meer setjes doen voor bicep, tegen dat ze kapot zijn. spierpijn gegarandeerd s'anderdaags.

Das waar, lastig als je dan probeert 2x pw te trainen, ik ben ook een fan van trainen tot positive failure, alle oefeningen, werkt voor mij, maar men biceps beklagen het zich erna xd

Merk je dan ook echt dat je biceps achterlopen in massa?

Merk je dan ook echt dat je biceps achterlopen in massa?

Eerlijk gezegd niet, ze gaan er op deze moment aardig op vooruit, heeft wat tijd in beslag genomen eer ik die optimale volume, frequentie etc gevonden had, maar ik zit er eindelijk! Ik probeer gewoon 100% te genieten van mijn naturel voordeel en alles te optimaliseren, maar ik wil die dikke swollen voorarmen...

Nog wat uitproberen denk ik, misschien alleen reverse curls, kijken wat er gebeurt, anders eerst reverse curls, dan gewone curls en dan mss hammer om af te werken.

Deadlifts hebben mij dikke onderarmen gegeven.

1x per week is geschikt voor mensen die trainen onder de steroiden, 2x per week of fullbody splits zijn geschikter voor naturel trainende mensen, allemaal vanwege de proteinesynthese, waarom jezelf 1x per week kapot trainen als de synthese in de helft van die week (of vroeger) al stopt? kan je toch vele beter 2x per week alles trainen waardoor je je naturel voordeel 100 benut?

Zou die stelling even omdraaien.

En verder wat betreft jouw vraag zou ik zelf proberen wat beter werkt.
Ieder lichaam is anders en reageert ook weer (iets) anders op bepaalde oefeningen. Betwijfel daarom ook of er een eenduidig antwoord op zal komen.

Zou die stelling even omdraaien.

En verder wat betreft jouw vraag zou ik zelf proberen wat beter werkt.
Ieder lichaam is anders en reageert ook weer (iets) anders op bepaalde oefeningen. Betwijfel daarom ook of er een eenduidig antwoord op zal komen.

Euhm, nee? Waarom zou ik die stelling omdraaien, dan zou die foutief zijn.
Ik zeg niet dat je me hetzelfde volume als 1x per week moet trainen, leg jij mij eens uit waarom alles 1x per week trainen superieur is t.o.v 2x per week of een fullbody van 3x per week? Ben benieuwd.

Euhm, nee? Waarom zou ik die stelling omdraaien, dan zou die foutief zijn.
Ik zeg niet dat je me hetzelfde volume als 1x per week moet trainen, leg jij mij eens uit waarom alles 1x per week trainen superieur is t.o.v 2x per week of een fullbody van 3x per week? Ben benieuwd.

Dit: 2x per week is geschikt voor mensen die trainen onder de steroiden, 1x per week of fullbody splits zijn geschikter voor naturel trainende mensen.

Als je hier echt verdere info voor nodig hebt zou ik me er zelf eens wat meer in gaan verdiepen. Staan hier talloze topics waarin dit wordt uitgelegd.

Dus jij zegt eigenlijk dat een split voor een natty superieur is aan een ub/lb?

Terug
Naar boven