XXL Nutrition

Vraagje over cutten

Rvdzs

Advanced Bodybuilder
Waardering
62
Lengte
1m71
Ik wil rond mei gaan cutten, 4 dagen in de week intensieve cardio ( 30 - 45 min. ) om mijn buikje weg te krijgen voor een mooie en zichtbare sixpack. Ik wil alleen niet in kracht achteruit gaan, dus wil ik ook 1x in de week nog full body blijven doen.

Is dit verstandig?

En weet iemand van jullie of het '' afterburner '' effect wel degelijk goed werkt?

http://www.youtube.com/watch?v=vFeb4CgBiE8

Zie filmpje voor meer info over afterburner

Thanks

~ Rvdzs

Je begint met jezelf goed op te warmen,

dan doe je krachttraining en vervolgens cardio,

weet dat stretchen ook belangrijk is(de meesten doen dit niet).

Waarom zou je dan in kracht achteruitgaan?

• Topic Starter Topic Starter
Je begint met jezelf goed op te warmen,

dan doe je krachttraining en vervolgens cardio,

weet dat stretchen ook belangrijk is(de meesten doen dit niet).

Waarom zou je dan in kracht achteruitgaan?

Dacht dat cutten alleen maar cardio inhield en de krachttraining even achterlaten, tijdens het cutten. Maar dit is dus niet? Dus krachttraining en cardio kan ik alsnog goed mixen en het aantal calorieën hoeft niet per se minder te worden om van vetpercentage af te komen?

Dacht dat cutten alleen maar cardio inhield en de krachttraining even achterlaten, tijdens het cutten. Maar dit is dus niet? Dus krachttraining en cardio kan ik alsnog goed mixen en het aantal calorieën hoeft niet per se minder te worden om van vetpercentage af te komen?
Nee juist niet.. met 1-1,5 KT verbrand je veel meer dan met half uurtje cardio.. Alleen met cardio spreek je meer direct je vetreserves aan(zeker sochtens / na je training) Dus daarom wordt dat er wel vaak bijgedaan. KT blijft iedereen Altijd doen.

Ok, thanks :)

Wat zou dan het beste '' cutschema '' zijn?

Eerst kwartier cardio, daarna halfuur KT en daarna weer kwartier cardio?

Idd, dat viel me ook net op! ;o

Naja, ik ben nu in 4-6 weken ongeveer 4-5kg aangekomen, maar het klote is dat ik alleen bij mijn buik aankom, en wil dat juist wegwerken voor een sixpack...Vandaar dat ik wil gaan cutten....

Ik zou rustig clean bulken en tot je aan de 85-90kg zit aan cutten beginnen denken.

Idd, belangrijk is dat je dan wat cardio gaat doen. Probeer dit niet in 2 weken tr behalen, dat gaat ten koste van je spieren.
Let zeker ook op je voeding!

Veel succes ermee.

Thanks all, ik let sinds ik serieus ben begonnen met fitness, natuurlijk ook goed op mijn voeding en ik zie al veel progressie met het aankomen in kilo's, dan zal ik wat langer wachten met cutten, alhoewel ik wel graag van mijn vetpercentage in mijn buik af wil komen ;p

Ik zou rustig clean bulken en tot je aan de 85-90kg zit aan cutten beginnen denken.
Ik heb ook gedaan en geëindigd met iets meer massa maar ook vet dat er nu moeilijk afgaat. Ik had beter van in het begin mij zo droog mogelijk getraind en dan pas beginnen met meer eten.

Train je zo droog mogelijk voordat je begint met bulken, hoe weinig je massa je ook hebt.

Mja dat is een mogelijkheid ja.

Ok, zal daar over paar weken mee beginnen dan....Wat is het beste om het snelst van je vetpercentage af te komen? 30-45 min intensieve cardio na de KT, of zodra je wakker bent op nuchtere maag ( wel water drinken? ) een paar km joggen / hardlopen? Ik wil ook zo min mogelijk spiermassa verliezen...

Na training moet je geen intensieve cardio doen, maar cardio waarbij je een hartslag rond de 60-70% van je maximale aanhoudt.

Als je smorgens op nuchtere maag cardio gaat doen is er ook kans op spierafbraak, daarom kan je best toch een eiwitten shake met water vooraf innemen.

Hiernaast kan je zeker ook nog op je voeding proberen te letten, probeer bijvoorbeeld s'avondslaat geen grote maaltijden meer te consumeren, vermijd cola, sauzen, zout, boter,....

probeer NIET om gewoon niets meer te eten en jezelf uit te hongeren. dan gaat je lichaam daaraan wennen en komt je metabolisme bijna stil te liggen. dan breek je ook veel spier af.

Thanks a lot :) Genoeg info om binnenkort te gaan cutten dan....Hoop dat ik niet teveel spierafbraak zal gaan zien, aangezien het bulken net zo goed ging :)

Een sixpack zonder massa :o
Anders inderdaad cardio na KT doen op lage hartslag.

Terug
Naar boven