XXL Nutrition

vraagje over deadlifts

syntax

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m75
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
heey jongens
Toen ik begon met trainen had ik een schema waarop ik biceps en rug op 1 dag trainde, omdat ik zoveel van biceps trainen hield begon ik met biceps wat niet goed schijnt te zijn omdat het een kleine spiergroep is.
maarja ik bleef dit gewoon doen en dat ging goed na een heele poos kheb et egt over een paar maanden merkte ik dat me biceps overtrained waren en ik te weinig kracht over had om rug te trainen heb toen rug met schouders samen gegooid.
dit werkt opzicht prima

behalve trainen werk ik bij de ups en laad daar vrachtwagens in het is inprensiepe 3/4 uur per dag staan en tillen wat absoluut niet goed is voor onderrug ik ben hierdoor gestopt met mijn onderrug te trainen omdat ik bang was er op deze manier een blesure mee te maken
mijn vraag is zou het juist slimmer zijn om wel deadlifts te doen zodat ik een sterkere onderrug krijg of is het slimmer om het niet te doen zodat mijn onderrug wel wat rust krijg

maandag dinsdag woensdag sta ik bij de ups 4 uur lang de dozen te tillen
mocht ik het tog gaan trainen zou ik dan het beste vrijdag kennen pakken voor rug ? dan heeft mijn rug 1 dag rust na het werk en 2 voor het werk ?

oja nu we tog vragen aan het beantworde zijn dat balkje links bij je profiel met karma punte hoe krijg ik die vol (A) ?

je traint idd het best eerst de grote spiergroepen en dan de kleine. dus eerst rug en dan biceps.
zeker omdat je bij bijna alle oefeningen je armen moet gebruiken.

en ik zou zeker blijven deadliften. je rug wordt er sterker van om te tillen en zo.
vrijdag lijkt me zeker een goede dag om rug te trainen in jouw geval.

karma moet je krijgen van andere. wanneer ze vinden dat je hun respect verdient door goede raad of zo te geven kunnen ze je karma sturen.

succes althans :p

Zeker blijven deadliften. :)

-Leon

• Topic Starter Topic Starter
Haha bedankt ik moet heel eerlijk bekennen nog nooit een deadlift gedaan te hebben, maar ik heb wel een tijd andere oefeningen voor mijn onder rug gedaan. Uit angst hem teveel te gebruiken ben ik gestopt met mijn onderrug te trainen ik had het idee dat ik dat al genoeg op het werk deed maar ik ben nu zeker van plan deadlifts te gaan doen.
en ook nog bedankt voor de uitleg over dat karma balkje haha

idd zeker wel deadliften!
als je eenmaal een sterkere rug hebt, zullen die pakketjes ook zo'n probleem niet meer zijn:cool:
als je bovendien goed op je houding let tijdens laden/lossen kan er niet bijzonder veel mis gaan.
Ik neem aan dat je je toch ook aan de Arbo regels moet houden wat betreft de te tillen lasten?

idd zeker wel deadliften!
als je eenmaal een sterkere rug hebt, zullen die pakketjes ook zo'n probleem niet meer zijn:cool:
als je bovendien goed op je houding let tijdens laden/lossen kan er niet bijzonder veel mis gaan.
Ik neem aan dat je je toch ook aan de Arbo regels moet houden wat betreft de te tillen lasten?

ehmm er is ons niks uitgelegt over hoe je moet tillen en tis gewoon van staan gooi het erin ik weet zelf wel dat je vanuit je benen moet tillen en doe dan meestal een soort squat bij zware paketten ( late we zegge 65kilo ) aventoe komen der idd wel zware paketten het is nooit te zwaar om te tillen het probleem is enkelt dat het 3/4uur lang tog tillen is
arbo regels daar hoor ik voor et eerst van haha

ik zie ook weleens jongens die bijvoorbeeld zware rollen die we krijgen naar achteren proberen te trekken met ze 2en ofso en dat lukt ze dan voor geen meter ( dit komt gewoon omdat ze verkeerd tillen ) vaak loop ik er dan naartoe ga door me knieen en til dat ding met gemak bove de grond dan staan ze helemaal te kijken alsof ik sterk ben terwijl der eigenlijk geen zak aan is als je het vanuit je benen tilt want die zijn veel sterker

idd vanuit je benen tillen, met een holle rug (eigenlijk gewoon deadliften dus)
dat van die Arbo regels verbaasd me niets, in de praktijk wordt daar gewoon bijna nooit naar gekeken.

idd vanuit je benen tillen, met een holle rug (eigenlijk gewoon deadliften dus)
dat van die Arbo regels verbaasd me niets, in de praktijk wordt daar gewoon bijna nooit naar gekeken.

Mij is geleerd om te deadliften met een recht rug....Je hoofd omhoog houden, oftewel voor je kijken, dan hou je sneller een recht rug. Als je naar beneden kijkt, krijg je sneller een holle rug.

Ik heb zelf een 3 daagse splitschema, en ook ik heb rug en biceps op een dag. Ik doe ook eerst mijn rug en daarna mijn biceps, dat bevalt me prima.

Mij is geleerd om te deadliften met een recht rug....Je hoofd omhoog houden, oftewel voor je kijken, dan hou je sneller een recht rug. Als je naar beneden kijkt, krijg je sneller een holle rug.

Ik heb zelf een 3 daagse splitschema, en ook ik heb rug en biceps op een dag. Ik doe ook eerst mijn rug en daarna mijn biceps, dat bevalt me prima.

He hoofd moet naar voor kijken maar niet te veel omhoog, hyperextensie van je nek vermijden. Wel goed dat je idd een rechte rug moet hebben, geen holle.

volgens de arbo mag je ook maar 24 kilo tillen ofso ? ik kom dagenlijk 60kilo + tegen
over die deadlifts kan egt niet wachten morgen mag ik weer beginnen met trainen

VinceFTW;5295275[B zei:
]He hoofd moet naar voor kijken maar niet te veel omhoog, hyperextensie van je nek vermijden[/B]. Wel goed dat je idd een rechte rug moet hebben, geen holle.

Ben ik met je eens!

Kankeren op de baas omdat je soms meer moet tillen dan 25kg en na het werk deadlifts doen van 180kg zeker...

Kankeren op de baas omdat je soms meer moet tillen dan 25kg en na het werk deadlifts doen van 180kg zeker...

ik til het gewoon en klaag er niet over alleen las dat de arbo in te praktijk niet zo serieus genomen word en geef darom dit als voorbeeld
behalve dat weeg ik ongeveer 65kilo en zoals je heb kunnen lezen heb ik nog geen deadlifts gedaan dus 180kilo zit er helaas waarschijnlijk niet in :(

behalve dit train ik na mijn werk niet

Laatst bewerkt:
Ik moet nog een keer iemand vinden bij mijn fitness die (goed) kan deathliften.
Ben te schijterig om het te doen zonder iemand die er verstand van heeft.

Nog mensen in rotterdam (hes) die er verstand van hebben?

Ik moet nog een keer iemand vinden bij mijn fitness die (goed) kan deathliften.
Ben te schijterig om het te doen zonder iemand die er verstand van heeft.

Nog mensen in rotterdam (hes) die er verstand van hebben?

ik heb een beetje hetzelfde probleem ik heb gewoon iemand aangesproken op de sportschool die ik daedlifts zag doen en hem hier advies en uitleg gevraagt

enige mensen die ik deadlifts zie doen, doen het met een bolle rug.
Ze zitten ook niet echt te wachten op een dun mannetje die hun de les komt lezen.

Ik ben lekker ligt begonnen lettend op de goede houding, zwaardere gewichten komt vanzelf wel.

Ik zat met hetzelfde probleem, toen de knoop doorgehakt.
Veel filmpjes kijken, tips vragen aan vrienden(die niet in zelfde sportschool sporten).
Vooral de uitleg van Rippetoe over het begin van de deadlift is erg leerzaam.
Positie van de voeten en dergelijke worden goed uitgelegd.
Erna zelf begonnen met licht gewicht en vanuit daar opbouwen.
Spijt ervan dat ik het niet eerder gedaan heb :P

heey jongens
Toen ik begon met trainen had ik een schema waarop ik biceps en rug op 1 dag trainde, omdat ik zoveel van biceps trainen hield begon ik met biceps wat niet goed schijnt te zijn omdat het een kleine spiergroep is.
maarja ik bleef dit gewoon doen en dat ging goed na een heele poos kheb et egt over een paar maanden merkte ik dat me biceps overtrained waren en ik te weinig kracht over had om rug te trainen heb toen rug met schouders samen gegooid.
dit werkt opzicht prima

behalve trainen werk ik bij de ups en laad daar vrachtwagens in het is inprensiepe 3/4 uur per dag staan en tillen wat absoluut niet goed is voor onderrug ik ben hierdoor gestopt met mijn onderrug te trainen omdat ik bang was er op deze manier een blesure mee te maken
mijn vraag is zou het juist slimmer zijn om wel deadlifts te doen zodat ik een sterkere onderrug krijg of is het slimmer om het niet te doen zodat mijn onderrug wel wat rust krijg

maandag dinsdag woensdag sta ik bij de ups 4 uur lang de dozen te tillen
mocht ik het tog gaan trainen zou ik dan het beste vrijdag kennen pakken voor rug ? dan heeft mijn rug 1 dag rust na het werk en 2 voor het werk ?

oja nu we tog vragen aan het beantworde zijn dat balkje links bij je profiel met karma punte hoe krijg ik die vol (A) ?

Haha bedankt ik moet heel eerlijk bekennen nog nooit een deadlift gedaan te hebben, maar ik heb wel een tijd andere oefeningen voor mijn onder rug gedaan. Uit angst hem teveel te gebruiken ben ik gestopt met mijn onderrug te trainen ik had het idee dat ik dat al genoeg op het werk deed maar ik ben nu zeker van plan deadlifts te gaan doen.
en ook nog bedankt voor de uitleg over dat karma balkje haha

Je bent te bang en hebt een veel te lage dunk van wat een menselijk lichaam aankan. Overtraining bestaat niet, alleen te weinig eten en te weinig slapen.

Terug
Naar boven