MuscleMeat

vraagje over deadlifts

Je bent te bang en hebt een veel te lage dunk van wat een menselijk lichaam aankan. Overtraining bestaat niet, alleen te weinig eten en te weinig slapen.

Jij verdient een hoofdplaats in het topic 'citaten van verstandlozen'

:roflol:

gaat ie nog even professionele gewichtheffers vergelijken met tieners :roflol:

kansloos

Laatst bewerkt:
trainen en handarbeid is idd iets lastigs. :(

Ongelooflijk die viking, hou is op man

Viking merkt het vanzelf wel als hij na maanden keihard trainen geen zin meer heeft om te eten, zich niet goed kan concentreren en snachts niet goed kan slapen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil best tot dat compromis komen, maar ik denk nog altijd dat ook bij topsporters "overtrainen" iets psychologisch is. Als mensen die geen 6uur+ per dag met hoge intensiteit trainen maar niet denken dat ze in aanmerking komen voor overtraining.

als je overtraint maak je enkelt je rug zwakker ipv sterker het bestaat wel dat is gewoon een feit....

Ik wil best tot dat compromis komen, maar ik denk nog altijd dat ook bij topsporters "overtrainen" iets psychologisch is. Als mensen die geen 6uur+ per dag met hoge intensiteit trainen maar niet denken dat ze in aanmerking komen voor overtraining.

Met trainen breng je (hopelijk) gericht schade aan aan je lichaam (spieren, pezen, gewrichten, CNS etc.) waardoor je lichaam moet herstellen en te compenseren (waardoor je dus sterker wordt). Dat herstel heeft echter wel tijd nodig. Als je te veel traint breng je te veel schade aan aan je lichaam waardoor je lichaam de tijd niet heeft om te herstellen tussen trainingen... Het gevolg is dat de schade opgeteld steeds groter wordt en uiteindelijk gaat leiden tot kracht verlies, massa verlies, blessures en overbelasting van het CNS.

Leeftijd speelt hierin een belangrijke rol en je kan er zelf invloed op uitoefenen dmv de juiste voeding, het gebruik van toevoegingen....maar vooral van de juiste periodisering (=RUST + intensiteit)

Maar het heeft helemaal niets met psychologie (alhoewel overtraining kan leiden tot psychologische problemen) te maken maar puur met fysiologie....en is een proces dat uiteindelijk bij iedereen op zal treden...ongeacht de motivatie...

Dus ja...je kan er niet in geloven...maar dat is net zoiets als ontkennen dat je zuurstof nodig hebt om te leven...

Terug
Naar boven