Fitness Seller

Vraagje over spierpijn

Rebel Me

Novice
Waardering
0
Ik train nu al een tijdje ik denk nu zon 8 maanden
in het begin kreeg ik echt een paar dagen spierpijn maar nu voel ik de volgende dag echt niks meer

(soms wel eens als ik buikspieren extra lang doorbrand)

Ik train overigens setjes van 12-10-8-12 (pyramide ook met gewicht) en doe in het begin van de training buik.
Maar geen echte warming up of cooling down (terug naar huis fietsen zal ik maar geen cooling down noemen?)

Maar mijn vraag is dus:
Is het mogelijk dat ik die spierpijn niet lang meer voel alleen branden tijdens de oefening of doe ik iets fout?

Om te beginnen is een warming up belangrijk, maar niet in de vorm van fietsen of zo; daar raak je alleen van vermoeid; doe een oefening waarmee je gewoon je spieren warm maakt; snatch bijvoorbeeld met 10 à 20 kg. (jaja, techniek is moeilijk, ff leren.)

Over de spierpijn; probeer eens een totaal andere reprange aan te houden voor een paar keer; doe 5 sets van 5 reps, of 8 sets van 3 reps, met bijpassens gewicht.

uit mijn eigen ervaring

je lichaam is gewend aan de gewichten die je tilt en vind het niks bijzonders meer en darom voel je geen spierpijn, ga is hoger in gewicht en shokeer je spieren ik grandeer je de volgende dag spierpijn

groetjes

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan wel een keer gewoon 4x 10 ofzo pakken dan weet ik of ik daar wel spierpijn van krijg

maar opzicht is het dus niet normaal dat je na een tijd fitnessen niet echt meer iets voelt de dag erna?

(en zal ff kijken hoe die snatch gaat)

en Ciko hmm zover ik me kan herinneren keren dat ik hoger ging voelde ik wel langer iets maar ook niet dat ik volgende dag bijvoorbeeld niks meer kon

Ik kan wel een keer gewoon 4x 10 ofzo pakken dan weet ik of ik daar wel spierpijn van krijg

maar opzicht is het dus niet normaal dat je na een tijd fitnessen niet echt meer iets voelt de dag erna?

(en zal ff kijken hoe die snatch gaat)

en Ciko hmm zover ik me kan herinneren keren dat ik hoger ging voelde ik wel langer iets maar ook niet dat ik volgende dag bijvoorbeeld niks meer kon

4*10 lijkt in mijn ogen nog teveel op je eigen piramide, zoals ik zei: 5*5 of nog lager in reps en hoger in gewicht.
Het is inderdaad normaal dat je na een tijdje niks meer gaat voelen, ik vind het prettiger, maar sommige mensen denken dat ze dan niet goed hebben getraind, om het gevoel weer eens te krijgen moet je afwisselen.

Oh oke maar als je zegt dat het normaal is, dan is het oke.

Mij maakt het niet zo uit vind het eerder fijner als je het niet voelt dag erna met werken enzo.

Maar ik zal iig die stretch eens proberen (mag alleen niet de gewichten laten vallen in de sportschool :()

Snatch ;) niet stretch

En een 10kg bar zal je niet zo snel laten vallen.

Concentreer je eens op de strekkende beweging (excentrische).
Laat deze beweging langer duren, bv gecontroleerd 4 seconden.
Waarschijnlijk zul je weer spierpijn ervaren (al is spierpijn geen indicatie voor spiergroei!).

je lichaam went aan spierpijn.

je hebt misschien evenveel schade opgelopen maar voelt het veel minder.
neem 2 week rust en je spierpijn is terug.

maar vergeet niet....

geen spierpijn betkent niet geen groei.

zonder spierpijn groei je prima en je doet dan ook niks fout.
mocht je niet steker worden dan doe je wel iets fout en zul je freqeunter, intensiever of juist minder frequent en of minder intensief moeten trainen.

kracht (8-12rm) is wel een redelijke indicatie voor spiergroei.
mits je het alleen toepast op jezelf.

je moet kijken hoeveel jezelf sterker word in die reprange en jezelf niet vergelijken met anderen

OKe heel erg bedankt allemaal ;) :slotje:

Terug
Naar boven