Voorlopig doe ik voor men schouders Side Raises. Ik heb vroeger ook al andere oefeningen gedaan (kga ze niet allemaal opnoemen, je kent de populairste wel
)
Nu men schouders wat meer ontwikkeld zijn, merk ik dat ze vooral in verticale richting groeien. Terwijl de meeste mensen (denk ik) vooral van die 'bolvormige' schouders krijgen, zit ik dus met langwerpige schouders
Ik ben me ervan bewust dat dit te maken kan hebben met het feit dat ik nogal wat weg heb van een ectomorf lichaamstype, maar vroeg me af of er misschien toch oefeningen bestaan die iets meer op de breedte focussen dan de lengte?
Dank bij voorbaat
)Nu men schouders wat meer ontwikkeld zijn, merk ik dat ze vooral in verticale richting groeien. Terwijl de meeste mensen (denk ik) vooral van die 'bolvormige' schouders krijgen, zit ik dus met langwerpige schouders

Ik ben me ervan bewust dat dit te maken kan hebben met het feit dat ik nogal wat weg heb van een ectomorf lichaamstype, maar vroeg me af of er misschien toch oefeningen bestaan die iets meer op de breedte focussen dan de lengte?
Dank bij voorbaat