XXL Nutrition

Vragen m.b.t cardio en bankdrukken

Jespeeer

Competitive Bodybuilder
Waardering
95
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hallo,
ik heb 2 vragen.

#1.
Mijn schema is ingesteld om massa te trainen. Nu wil ik ook buikvet verbranden en dat wil ik doen door cardio. Nu heb ik gelezen dat je na de KT 20 minuten cardio kunt doen. Is dit zo? Of kan dat ook langer? Want ik heb gelezen dat je dan spieren afbreekt, hier zou ik wat meer uitleg over willen.

#2.
Ik doe op de dag dat ik borst en biceps train, als warming-up bankdrukken, maar ik druk telkens niet meer dan 60 kilo totaal. De stang is 20, en zelf hang ik er 40 aan. Dit moet ik de eerste keer doen anders haal ik het niet eens. Meestal train ik op het begin met 10 aan iedere kant, dan 15, maar die 3de set van 20 haal ik dan echt niet. Misschien net 1-2 reps. Kan iemand me vertellen met welke gewichten ik dan het beste kan beginnen?

Dankjewel!

#1 stel een doel voor jezelf: wil ik massa of wil ik vet verliezen. Beide tegelijk kan niet.
Om even op je vraag in te gaan: 20 min na kt is genoeg. Je glycogeenniveau is laag en je verbrand dus al vet. Dus niet veel langer dan 20 min want dan verbrand je spier.

#2 Gewoon een lager gewicht kiezen. Wat je wel kan drukken. Als je in de derde set nog net 2 x 15 kan drukken zijn die schijven voor jou groot genoeg.De week erna nog eens proberen. En niet meteen stappen van tien kilo nemen.

Je kan ook kiezen om eerst flink massa te kweken. Daarna stap je gewoon over op een cut schema om je overtollige vet weg te werken.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik ga over een jaar op een cut schema, misschien anderhalf jaar dus dat duurt wel even. Dus dan probeer ik eerste 10, 2de 12,5 en 3de 15 kilo. Eens kijken of dat lukt.

Terug
Naar boven